Hlavní navigace

Letošní Black Friday se u většiny prodejců protáhne i na déle než týden

15. 11. 2018
Doba čtení: 7 minut

Sdílet

 Autor: Flickr.com
Podrobnosti slevové akce k tradičnímu listopadovému černému pátku nám prozradili zástupci čtyř dominantních prodejců elektroniky. Poohlížíte se po nové DVB-T2 televizi? Máme pro vás několik aktuálních tipů.

Druhá polovina listopadu se u prodejců elektroniky nese několik posledních let v duchu slevové akce Black Friday, která před vypuknutím té opravdové „vánoční horečky“ umožňuje ještě v klidu a možná i výhodně nakoupit vše potřebné. 

Stejně jako v minulých letech jsme oslovili několik zásadních hráčů na trhu s elektronikou a zeptali se jich na aktuální plány, průměrnou výši slev a také je požádali o konkrétní nákupní tipy.

LOŇSKÝ ROK: Týdenní Black Friday je před námi. Co od něj očekávat v televizorech?

A z týdne bude měsíc…

Většina obchodů už listopadové slevové nabídky neomezuje jen na konkrétní „černý pátek“, který je podle americké tradice vždy prvním pátkem po Dni díkůvzdání a letos tak vychází na 23. listopadu. Většina prodejců tak nabízí slevy po celý příští týden a třeba Mall Group anoncuje slevy na celý listopad.

Konkrétně CZC.cz spouští letošní Black Friday akci tento pátek 16. listopadu. Konec slevových nabídek v rámci Black Friday nemáme pevně stanovený, chceme pružně reagovat na zájem a poptávku od našich zákazníků, dodal obchodní ředitel Tomáš Pilský.

Na celý týden prodlužuje Black Friday i síť prodejen Datart. Konkrétně pak potrvá od pondělí 19. listopadu do pondělí 26. listopadu, upřesnila pro DigiZone Iva Pavlousková, tisková mluvčí společnosti.

Ještě více se rozhodla rozmáchnout skupina Mall. Rozhodli jsme se, že nákupy vánočních dárků by neměly být adrenalinovým sportem. Proto Black Friday u nás letos trvá od 26. října v podstatě po celý listopad. Od konce října představujeme každých šest hodin stovky produktů v akční nabídce tak, aby si lidé mohli vybrat v klidu a beze stresu, vysvětluje Táňa Lálová, mluvčí Mall Group.

Podrobnosti slevové akce na Alza.cz.

Alza se rozhodla zvolit zlatou střední cestu a letošní Black Friday tak zahájila v pondělí 12. listopadu, bude trvat dva týdny a skončí v neděli 25. listopadu. První vlna kampaně, která potrvá do této neděle 18. listopadu, je navíc podpořena i souběžnou kampaní Doprava zdarma, díky čemuž mohou zákazníci nakoupit ještě výhodněji, upozorňuje ředitel internetového marketingu Jan Sadílek.

Slevy ve výši třiceti, ale i osmdesáti procent

Většina prodejců zahrne do anoncovaných slev produkty ze všech segmentů svého sortimentu. Pro aktuální akci Black Friday bylo vybráno kolem dvou a půl tisíce produktů a jejich skladba je průřezem celého našeho portfolia. Aktuální nabídka navíc není konečná, další zlevněné produkty přidáme i v závěru akce, láká zákazníky ředitel internetového marketingu e-shopu Alza.cz Jan Sadílek.

Průměrná sleva vybraného zboží na Alze činí aktuálně zhruba 35 procent. Největší slevu v nominální hodnotě mohou zákazníci očekávat u dražší elektroniky, typicky třeba u drahých mobilních telefonů, prozrazuje Sadílek.

Podle Táni Lálové mají zákazníci skupiny Mall největší zájem o elektroniku, malé i velké domácí spotřebiče a audio- i videotechniku. S blížícími se svátky se dostávají více do popředí hračky pro děti a móda, dodává Lálová. 

Každý rok se ale podle ní dostane mezi nejprodávanější produkty několik tzv. „skokanů“. V případě hraček jde letos o plastové stavebnice. V segmentu domácnosti pak celkově o výrobky, které jsou tzv. chytré. A zdaleka si s touto vlastností už nespojujeme jen hodinky nebo fitness náramky. Lidé se zajímají o chytré osobní váhy nebo třeba chytré hrnky, popisuje aktuální trendy Lálová.

Slevy se u skupiny Mall pohybují řádově v desítkách procent. Podle Lálové ale vždy záleží na konkrétním segmentu a konkrétním výrobci.

TIP: Nemorální možná, nezákonné nikoli. Co říká ČOI na manipulace e-shopů s cenami?

Datart bude v rámci Black Friday nabízet slevy až do výše osmdesáti procent, součástí nabídky je i možnost nákupu na splátky bez navýšení na celý sortiment v ceně od dvou tisíc korun výše. Do akce zařadíme celou škálu zboží od příslušenství, drobné elektroniky, smartphonů, přes kávovary a televize až po velké domácí spotřebiče, zrekapitulovala tisková mluvčí Iva Pavlousková.

Také CZC.cz nabídne slevy napříč celým svým sortimentem, od gamingu přes telefony, počítače, notebooky, PC komponenty nebo audiotechniku a připravuje i „pár perliček ze segmentu chytré elektroniky“.

Průměrně budou produkty na CZC.cz zlevněné přibližně o třicet procent. Tuto slevu budeme zpravidla počítat z maloobchodní ceny platné při uvedení produktu do nabídky našeho e-shopu nebo na trh, popisuje slevový mechanismus obchodní ředitel Tomáš Pilský.

Protože CZC nabídne ve slevě stovky produktů, nedá se podle Pilského říct, jaký typ zboží bude v průběhu akce Black Friday nejvýhodnější. Snažíme se uspokojit co nejširší poptávku, proto určitě můžete počítat se slevovými bombami v kategoriích televizí, telefonů a notebooků, upřesňuje svou nabídku Pilský.

DVB-T2 televizor? Zkuste Samsung…

Vybrané prodejce jsme také požádali o tip na výhodnou koupi televizoru vhodného pro příjem nového standardu zemského televizního vysílání DVB-T2, tedy ideálně takového, který prošel certifikací u Českých Radiokomunikací a nese tak označení DVB-T2 ověřeno.

Obchodní ředitel společnosti CZC.cz Tomáš Pilský doporučuje „za geeky“ řadu televizorů NU7442 od jihokorejského Samsungu. K dispozici budou v úhlopříčkách 50, 55 a 65 palců a osobně ji doporučuji kvůli příznivému poměru mezi cenou a výkonem, radí Pilský. S uhlopříčkou 108 centimetrů pak zmíněný televizor hlásí na webu CZC.cz slevu 24 procent a vyjde na necelých čtrnáct tisíc korun.

Samsung UE43NU7442 s uhlopříčkou 108 centimetrů vyjde u CZC.cz na 13 990 Kč.

U televizorů s podporou DVB-T2 se mohou zákazníci těšit například na Samsung Smart TV s obrazovkou 65 palců a rozlišením 4K Ultra HD za 24 990 korun nebo Smart TV s obrazovkou 55 palců a rozlišením 4K Ultra HD za 14 990 korun, shrnuje nejzajímavější tipy z obchodu Datart jeho tisková mluvčí Iva Pavlousková.

U Mall Group naleznou zákazníci televizory certifikované pro příjem DVB-T2 vysílání na speciální stránce, kde se průběžně objevují i modely z aktuální akční nabídky. Z čerstvých slev mohu doporučit například model televize 7022 od Samsungu, radí mluvčí Táňa Lálová. Doporučovaný televizor je aktuálně zlevněný o čtyřicet procent na výsledných 17 777 korun.

Jan Sadílek za Alzu doporučuje pro náročného diváka OLED televizor Philips 55OLED803, který se slevou dvaceti procent vyjde na necelých čtyřicet tisíc korun. Za zlatý střed považuje 4K televizor Samsung UE55NU8002. Ten po slevě 44 procent stojí těsně pod dvacet tisíc korun. A jako základ, který nezklame, doporučuje Sadílek 4K televizor LG 43UK620PLA, zlevněný o dvacet procent na necelých osm tisíc korun.

BF: Až o polovinu vyšší tržby než jindy

Ve středu 14. listopadu překročili zákazníci Mall Group se svými nákupy v rámci akce Black Friday hranici tržeb ve výši jedné miliardy korun. Očekáváme, že do konce akce se tato částka ještě zdvojnásobí. Zájem lidí je tedy rekordní, což koresponduje s tím, že letos lidé v porovnáním s loňskem utrácí více za věci, které mají pouze udělat radost, i když praktické dárky, jako například domácí spotřebiče, mají své nezastupitelné místo, neskrývá nadšení Lálová.

TIP: Na Black Friday a výprodeje není radno vyrážet bez srovnávače cen

Každoročně zvýšenou poptávku zaznamenává v rámci akce Black Friday i Alza. V meziročním srovnání rosteme o desítky procent a podobný vývoj očekáváme i letos. Jedná se pro nás o nejatraktivnější období sezóny a připravujeme se na něj půl roku dopředu, přiznává Sadílek.

Ředitel internetového marketingu Alza.cz Jan Sadílek.
Autor: Alza

Ředitel online marketingu Alzy Jan Sadílek.

Loni denní obrat Alzy v rámci akce Black Friday poprvé v historii společnosti překročil dvě stě milionů korun a tuto hranici chce prodejce letos překonat. Vloni si akci Black Friday na českých stránkách Alzy prohlédlo přes čtyři miliony lidí, na Slovensku téměř 1,3 milionu a v Maďarsku přes 680 tisíc. Celkově bylo zobrazeno 80 milionů stránek. 

Dohromady si zákazníci během loňského Black Friday pořídili na Alze 1,1 milionu kusů zboží. Nejlépe se prodávaly mobilní telefony, kterých se prodalo přes 55 tisíc kusů, a televize, jichž zmizelo více než dvanáct tisíc kusů. Nadprůměrně dobře si ale během tohoto nákupního svátku vedou i herní konzole, hry, notebooky, domácí spotřebiče a velká bílá technika, jako jsou třeba pračky. Výrazně se v tomto období prodává také drogistické zboží, vyjmenovává Sadílek.

BRAND24

Na CZC.cz trval loňský Black Friday celý jeden týden a byl jak jinak než rekordní. Během slevového týdne stouply tržby našeho e-shopu v meziročním srovnání průměrně o 37 procent a v některých dnech jsme zaznamenali až o čtyřicet procent více zákazníků v porovnání s předminulým rokem. Dlouhodobě pozorujeme, že si Češi na listopadové slevy zvykli a přizpůsobili tomu i nákup vánočních dárků. Nenechávají jej na poslední chvíli, ale snaží se nakoupit za co nelepší cenu s předstihem. I díky tomuto trendu očekáváme i letos rekordní čísla z pohledu obratu a tržeb, těší se Pilský.

Stále větší popularitu slev spojených s akcí Black Friday pozoruje i zástupkyně Datartu. Stoupající trend potvrzují i loňské tržby, které byly o třicet procent vyšší než v předchozím roce. Oproti klasickým týdnům čekáme nárůst tržeb o padesát procent, neskrývá své ambice Pavlousková.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).