Hlavní navigace

Názor k článku Lubomír Pešák (T.S.Bohemia): na dopravu zdarma doplácíme, bereme ji jako marketing od Ryuji - Je žel vidět, že nevíte jak to v...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 28. 5. 2013 9:40

    Ryuji (neregistrovaný)

    Je žel vidět, že nevíte jak to v IT chodí. Ty marže jsou opravdu takto nastavené. Trh je zničený neustálým podrážením cen a také dnes již zažitým názorem, že jediné podstatné měřítko při nákupu výrobku je nízká cena. Samozřejmě za to mohou dlouhodobě i ti prodejci, pro něž je toto jediná forma marketingu, kterou znají.

    A k těm maržím. Můžete si myslet, že si vymýšlím, ale pracoval jsem v IT dost dlouho a pracoval jsem dlouho i v Alfě a měl na starost dost velkou část sortimentu. Marže 5 až 6 procent je ještě v pohodě. Mohl bych vám přesně říct jakou na čem mají marži, ale nebylo by to fér vůči nim. Náklady na provoz tím pokryjete, protože samozřejmě peníze získáte i dalšími kanály, nicméně už jen to neustálé konsolidování firem je důkazem toho, že je to hodně, hodně náročné. Z článku ale jasně vidíte, že to není žádné terno. Obrat dost přes miliardu a na konci zbude osm milionů v plusu. Pokud si umíte trošku spočítat náklady na provoz firmy (zaměstnanci, nájmy, další provozní náklady), uvidíte sám, že s tou marží "ten člověk NEplká naprosto z cesty".

    Zkuste si založit e-shop s IT a ukažte jak prodáte základní desku, foťák, tiskárnu, nebo notebook s marží 25%. :-) Pak můžete říkat jak to chodí.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).