Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Lupa rychlostí blesku od Yenya - Kdyz se tady uz bere moje jmeno nadarmo...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 23. 9. 2004 12:44

    Yenya (neregistrovaný)
    Kdyz se tady uz bere moje jmeno nadarmo :-), zkusim taky prispet svymi zkusenostmi.

    Kupovali jsme ted ruzne docela velke servery od ruznych vyrobcu a zjistili jsme, ze oproti taiwanske garazi neni moc co ztratit. Samozrejme jsou kategorie, kam az ta garaz nedosahne, ale ty jsou diky 4-Opteronovym deskam od Tyanu docela vysoko. Taky je rozdil jestli koupite komponenty nebo jestli ten stroj nechate nekoho postavit a zaplatite mu za treba triletou on-site zaruku, nebo si za usetrene penize sami koupite nahradni komponenty ktere budete drzet (nebo i pouzivat pro neco mene kritickeho) pro pripad poruchy HW. No a ted uz nekolik veselych historek z nataceni:

    Kupovali jsme pro ruzne projekty dve diskova pole od dvou prednich vyrobcu UNIXovych serveru. Ta diskova pole jsou krome predniho panelu a krome ikony v managovacim softwaru uplne stejna, bezi tam stejny firmware taiwanske firmy, maji stejne implicitni heslo, a vubec jsou proste stejne. A kdyz vam bude dodavatel tvrdit, ze pro sve zakazniky ten software dale upravuje, znamena to opravdu jen vymenu loga v ovladacim programu.

    Jeden predni UNIXovy vyrobce nam dodal svuj vlastni znackovy rack, ktery dosel i s namontovanym serverem, diskove pole doslo zvlast. No a k tomu aby se tam diskove pole veslo bylo nutne server (nekolik 2U krabic) z racku vymontovat a rak prestavet, protoze predni panel pole byl prilis tlusty a rack kvuli nemu nesel zavrit.

    Jiny predni UNIXovy vyrobce vam doda server v minimalni konfiguraci, pricemz dalsi procesory, pameti a dalsi veci dojdou vedle v krabicich a teprve u autorizovaneho partnera toho vyrobce nebo treba az na miste u vas to ten partner sestavuje. Ty komponenty nebyly nikdy zkousene dohromady a samozrejme vy nebo ten partner mate na rozdil od fabriky vyrobce jen omezene moznosti jak funkcnost cele veci vyzkouset a zejmena jak ukazat na konkretni vadnou komponentu.

    Taky se ukaze, ze nekolik paralelne bezicich kompilaci Linuxoveho kernelu obalenych vhodnym skriptem ktery hlasi chyby je daleko lepsi test funkcnosti hardwaru nez ma k dispozici jeho vyrobce (a vyrobce to pak i priznal) - objevili jsme jim chybu budto primo v HW nebo v driveru jimi certifikovane enterprise verze Linuxu.

    No a pak jeste budu jmenovat firmu Dell, ktere poslete poptavku na docela netrivialni zakazku za netrivialni penize a nikdo vam neodpovi. Zrejme maji jinych zakazek dost.

    Preji Lupe stabilni hardware i software.

    -Yenya

  • 23. 9. 2004 13:43

    kubik (neregistrovaný)
    S tim Dellem - jestli pak koupite jinde, co jim treba poslat dalsi mail "Nedostali jsme od Vas odpoved, tak jsme se obratili na konkurenci", nejlepe nekomu z vedeni - a treba se chyti za nos :-)
  • 23. 9. 2004 14:43

    washeck (neregistrovaný)
    S tim Dellem mam uplne opacnou zkusenost: poptavali jsme se u nich na cenu mekolika serveru v cene radove 0,5 milionu pro srovnani s ostatnimi a protoze se zrovna blizila jakasi uzaverka, slecna z Dellu mi volala behem 14 dnu denne (nekdy obden) a ptala se, jestli uz jsme se rozhodli.

    Jinak nevim, kdo mel byt ten nejmenovany vyrobce, ale od IBM nam taky prislo vsechno v krabicich zvlast. A taky se divize srobku nejak nedohodla s divizi zavitu a UPS nesla zasroubovat do racku (vse IBM). Jako reseni mi bylo navrzeno poslat vsechno zpatky distributorovi a pockat mesic na novou dodavku (nakonec jsme se shodli s distributorem, ze nejlepsi bude najit si u Rotta pouzitelny neznackovy :) sroubek).
  • 24. 9. 2004 14:19

    Vaclav Kabat (neregistrovaný)
    Kupoval jsem takovy maly serverovy notebook u Dellu v irsku, par kilometru od tovarny a centraly.. ale to doprosovani nikomu nepreju...
  • 24. 9. 2004 16:28

    tark (neregistrovaný)
    Mno, ja taky mam od Dellu notebook a za ty prachy je super ... Centrino 1.5 s půl giga ram zhruba za 45 tis. s daní je docela dobrý, ne? :) Na kvalitu si taky nemůžu stěžovat, maj to dobře zmáknutý. :) Na displeji žádný vadný pixel, kláveska super, světla svítí, stěrače stírají. :D A můj dealer je super! :)
  • 25. 9. 2004 16:47

    PetrJ (neregistrovaný)
    jestli jste se Yenyo netrefili zrovna do chvile, kdy nam dodavali hw. pak by to bylo pochopitelne, ze se jim vyplati ignorovat zakazku za sotva pul mil. korun, kdyz jim bezi plneni zakazky kterou sami oznacuji za nejvetsi v Evrope, za posledni dva roky.
    Dnes, uz je to asi mesic co mame vsechno, to muzete zkusit znovu. urcite budete spokojen, tak jako my. DELL nedela rozdily mezi vekym a malym, ale kdyz ho zatizite na maximum, tak se rozhodne podle priorit - jednal by jste jinak?
    Apropos: jsme velmi spokojeni, ale priznavam, ze problematice koupi jedineho serveru nerozumim, mame jich radove trimistne cislo a furt to stoupa. jednotlive se o ne zajimam, jen pokud chcipne nejaky kus hw.
    hezky den.
    PetrJ
  • 26. 9. 2004 20:58

    Yenya (neregistrovaný)
    Nevim kde jste vzal tech "sotva pul mil. korun". Pokud dobre ctu, zadnou castku jsem tam nenapsal. Ale slo o vyrazne jine penize.

    -Yenya

  • 28. 9. 2004 19:53

    tin (neregistrovaný)
    S Dellem mam uplne opacnou a velice pozitivni zkusenost po vsech strankach - HW, podpora, servis atd.
    Asi je na miste otazka kam/komu jste poptavku poslali ...
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).