Hlavní navigace

Názor k článku Má mít seriózní ISP veřejný ceník? od Tomáš Kapler - nezveřejňování ceníků má mnoho důvodů ale 4 jsou...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 3. 1. 2002 9:24

    Tomáš Kapler (neregistrovaný)
    nezveřejňování ceníků má mnoho důvodů ale 4 jsou nejdůležitější
    a) složitost výpočtu cen v závislosti na druhu připojení, místě atd. Když si vezmete např. bezdrát tak cena připojení se může lišit v každém městě diametrálně podle použité technologie, dokonce i skoro v každé ulici - podle obsazenosti přístupových bodů atd. U pevných linek je to trochu jednodušší, ale tam je hlavní bod (b).
    b) snaha o maximalizaci zisku - působí-li firma ve více městech a v některých má těžkou konkurenci, někde žádnou, pak by musela mít na webu uveřejněnu nejnižší možnou cenu, což je samozřejmě blbost. Snaha je získat co nejvíce peněz - co není nějaká zlodějina, to je prostě business.
    c) ochrana před konkurencí, uvědomme si, že internet je nehmotné médium a stanovování nákladů na zákazníka je těžké, neboť většina je fixních. Dá se tedy říct, že na jakoukoliv cenu jakou má konkurence se můžete dostat také, ale vy se snažíte o (b) a nechcete tak stlačit cenu, ale spíše (d)
    d) snaha o nabídku co nejkomplexnějšího řešení - když už firma chce připojení k internetu - nebude chtít také koupit či nastavit server, webhosting, propojení počítačů, doménu, internet, intranet, VPN, outsourcing ....
    Když byste měli na internetu ceník "připojení 64 KB - 1000 Kč" pak vám zavolají "já chci připojení 64 KB".
    Když vám zavolají že chtějí internet, správný obchodník zjistí co všechno že vlastně potřebují a co všechno jim můžu dodat.
    Nechápu jak může autor působit jako "nezávislý konzultant v oblasti Internetu a telekomunikací". Představuje si to jako obchod s houskama. ;-)
    Uvědomte si, že nikdo si nejde "koupit Internet", každý chce "využívat Internet" a to je rozdíl. Něco jiného je, když má kabelová televize milion klientů, všichni mají kabel už doma a náklad je jenom pořízení modemu. Pak je opravdu jednoduché stanovit cenu. Nebo když stanovujete cenu za modemové připojení, kde je vám úplně jedno odkud se kdo kdy připojuje.
    Určitě by ale firmy měly mít vlastní interní ceníky aby obchodníci věděli, kde se mají pohybovat a aby mohli i rychle vědět co dál nabídnout. Aby si tak nekonkurovali mezi sebou samými.