Hlavní navigace

Názor k článku Má mít seriózní ISP veřejný ceník? od Tomáš Kapler - už jsem to tu uvedl - uvést maximální...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 3. 1. 2002 16:16

    Tomáš Kapler (neregistrovaný)
    už jsem to tu uvedl - uvést maximální ceny? - ztratíte zákazníka! Uvést minimální ceny? Velmi těžko obhájíte větší! Uvést nějaké vymyšlené? Tak proč to vlastně dělat.
    ad BTW - jenže takhle se dostane nabídka pro jednoho konkrétního člověka, nerozkreslíte před ním celou svojí cenovou strategii!
    Prostě internet není auto, houska, voda. Když kupujete "internet" nekupujete vlastně internet ale kupujete haldu věcí okolo a třeba 64 kb linku můžete pořídit za 500 (levný počítaný bezdrát na dlouho upsaný) nebo taky za 30 tisíc (24 hodinový dohled, záloha, neomezený provoz, silná páteř, QoS, router, rozpočítané pořízení zařízení, ...).
    Jak byste si představoval ceník, který tohle všechno pojme?
    Jasně, můžete dělat cenové balíčky a bůhvíco ještě. Ale stejně to pak budete muset měnit. Není lepší investovat 5 minut do telefonu a dostat nabídku na míru?
    A ještě jsem nedal jeden argument - možná víte, že někdy dostanete k připojení i nějaký dárek - handheld, notebook, money atd., podle toho jak dobré připojení to je. Když rozhoduje nějaký zaměstanec (tedy ne majitel) - často se podaří ho takto "uplatit" a on zvedne ruku pro vás i když nejste nejvýhodnější. Někdo tomu říká dárek, někdo úplatek, je to jedno, rozhodně je to položka, která nemůže logicky být uvedena v ceníku, ale přesto u velmi velkých kšeftů často rozhoduje. Když byste dali na web cenu, v podstatě byste to zabili. Buď byste se s dárkem do ceny nevešli, nebo byste museli zvýšit cenu a riskovali, že si toho někdo ve firmě všimne.