Hlavní navigace

Názor k článku Má mít seriózní ISP veřejný ceník? od Marek Antoš - Funguje to velmi jednoduše. Přijde zákazník, chce poradit...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 3. 1. 2002 18:09

    Marek Antoš (neregistrovaný)
    Funguje to velmi jednoduše. Přijde zákazník, chce poradit s připojením. Zpravidla nám zadá mezní cenu a požadovanou kapacitu připojení. My podstoupíme obvyklé martýrium, získáme od všech relevantních ISP (řádově něco přes deset) cenové podklady a uděláme mu analýzu jejich nabídky.

    Zpravidla pak doporučíme tři různé společnosti a u každé z nich vysvětlíme, která kritéria splňují nejlépe - jedna může mít nejlepší cenu, druhá může mít v základní ceně nejvíce doplňujících služeb a třetí může mít třeba nejlepší reference z řad dosavadních zákazníků.

    V případě, že si zákazník z naší analýzy vybere, následně mu zprostředkujeme připojení u toho ISP, pro kterého se rozhodl. Na základě toho získáme provizi, a proto si můžeme dovolit neúčtovat zákazníkovi cenu za konzultaci. Těch deset tisíc je v podstatě jen bariéra proti zneužívání této služby, která je - jak sám uznáte - dost pracná. V praxi jsme tuto částku fakturovali jen v jediném případě: dotyčný klient chtěl připojení pro svoji pobočku v ČR a nakonec se rozhodl, že tím ještě počká.

    Celá tato věc je pochopitelně postavena na tom, že máme uzavřené zprostředkovatelské smlouvy se všemi podstatnými poskytovateli připojení na trhu, jinak bychom to nemohli dělat. Můžete však být bez obav, že bychom se nechali ovlivnit výší provizí u jednotlivých firem: až na jednu výjimku máme totiž u všech firem prakticky totožné podmínky. Zákazníci se navíc většinou rozhodují podle nabízené ceny - a tu dost dobře nemůžeme ovlivnit ani v případě, že bychom snad nakrásně chtěli.