Hlavní navigace

Názor k článku Má mít seriózní ISP veřejný ceník? od Tomáš Kapler - Jestli to chápu dobře, tak jste od těch...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 4. 1. 2002 10:21

    Tomáš Kapler (neregistrovaný)
    Jestli to chápu dobře, tak jste od těch firem nedostal nabídku řešení ale ceník (tak aspoň chápu větu "Tam se obvykle taktně pomlčí, že za IP adresy se platí 500 měsíčně, ..."
    Vysvětleme si rozdíl:
    Ceník - seznam komponent s cenami
    Nabídka řešení - dvě ceny - cena za pořízení (spolu se seznamem materiálu a služeb) a cena měsíčně (spolu se seznamem služeb) za vámi popsané řešení. Když tam něco nezapočítají, tak je to jejich pešek, protože to prostě za tu cenu musí udělat funkční.
    Ad - nevíte dopředu - ale to je přesně to o čem mluvím! Když budete mít deset ceníku v každém 5 různých rychlostí, 3 možné linky, 4 možné formy splácení - tak se zcvoknete a nevyberete stejně nic kloubného, když navíc musíte počítat s tím, že ceny v cenících (jak tu všichni přiznávají) stejně neodpovídají realitě a jsou dvakrát či třikrát nižší.
    Proto je podle mě nejlepší zavolat ISP a domluvit se s ním. Může něco navrhnout po telefonu a ptát se vás na vše možné a zkusit zjistit nejlepší řešení. A jestli chcete opravdu kvalitní řešení a investujete jeden den času, pak doporučuji pozvat si 8 providerů, hodinu na jednoho. Řeknete jim u toho úroveň vašich znalostí a dobrý ISP bude mluvit buď technicky nebo "polopaticky". Za těch 8 hodin si i ujasníte cože to vlastně chcete, každý vám něco doporučí, zjistíte, že třeba by se vám možná hodil i elektronický obchod, že třeba VPN do vaší pobočky by vám ušetřila spoustu peněz, stejně tak třeba unified messaging, nebo přechod telefonů k alternativnímu operátorovi. A postupně když si takhle načrtnete co všechno vlastně potřebujete a na co že všechno máte zhruba peníze (případně vám finanční definuje nějakou hranici) tak obvoláte ještě jednou ty nejperspektivnější, dáte jim už konkrétní dotaz co všechno minimálně musí být, co bude plusem, jaká je deadline pro cenu (pakliže chcete co nejvíce služeb v definované hranici).
    A ad cena u broadnetu za 45tisíc. Stejně tak se můžete odrazit i od jiné nabídky. Chápejte, že zatímco firma A dá na web cenu, kde si nechává 10% hranice, tak firma B má třeba rozsáhlejší působnost a tak má hranici 30%. A tak Nabídka na 60 tisíc může v konečném důsledku vyjít levněji než ta za 45.