Hlavní navigace

Názor k článku Má mít seriózní ISP veřejný ceník? od MK - Prestoze Dan Lukes uz nejake ty mozne duvody...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 6. 1. 2002 16:07

    MK (neregistrovaný)
    Prestoze Dan Lukes uz nejake ty mozne duvody naznacil, zkusim neco z toho rozvest.

    Nizka produktivita zamestnancu: Ted mi nejde o fakt, ze zamestnanci jsou hloupi trubkove, ale o to, jak je jejich funkce podporovana nastroji firmy, jakym je treba informacni system. Zatim jsem u vetsiny ISP narazil na dve varianty pristupu.

    1. Koupime si ucetnictvi a zbytek nejak dobastlime v PHP a MySQL.
    2. Koupime si SAP a ten to vyresi za nas.

    Nehodlam rozebirat spatnost obou pristupu, nicmene pokud je cilem, ze obchodnici datli seznamy zakazniku v excelu nebo (v horsim pripade "a") management nema zadne vystupy z MIS, je takova vec pouze utracenim penez. Druhy extrem vede ke spotrebe silenych nakladu na konzultanty a zastaveni rozvoje systemu jeste PRED tim, nez zacne davat vysledky.

    Cenove podbizeni se neperspektivnim zakaznikum: Vsichni vime, ze perspektivnim zakaznikum se davaji perspektivni ceny. Bohuzel nekteri VELCI zakaznici si zvykli na fakt, ze po zaplaceni prvni castky vegetuji bez placeni a spotrebovavaji pasmo. Po trech az seti mesicich (v zavislosti na funkcnosti kontrolnich mechanismu) jsou odpojeni a najdou dalsiho operatora.

    Optimalizace datovych toku: Jen male mnozstvi ISP se zabyva optimalizaci datovych toku ve sve siti jinak nez pouhym nasazenim HTTP kesi.