Hlavní navigace

Názor k článku Má mít seriózní ISP veřejný ceník? od Michal Kubeček - Pokud bych měl brát vážně, co jste napsal,...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 7. 1. 2002 11:28

    Michal Kubeček (neregistrovaný)
    Pokud bych měl brát vážně, co jste napsal, znamenalo by to, že dokud nepřijedete k zákazníkovi do objektu, všechno pečlivě neprohlédnete a neproměříte, nejste mu schopen dát ani orientační odhad ceny. Tomu se ovšem docela zdráhám věřit.

    Jak už zde bylo několikrát zmíněno, 90 procent zákazníků (možná i více) se vejde do jedné z několika standardních konfigurací, na které se formulář udělat dá. Ona Škodovka také nemění ceny aut ze dne na den podle toho, za kolik jim zrovna dodávají výfuky nebo kolik museli zaplatit navíc za topení, když je letos silnější zima.

    Skutečné argumenty proti tomuto postupu, které zde v diskusi padly, se dají shrnout pod výstižné slovo čachry (skrývání úplatků, úprava ceny podle toho, jak moc zákazník vypadá, že je mimo obraz, zakrývání cenových pohybů před stávajícími zákazníky, atd.). Zbytek je mlžení, které má zakrýt, že se těch čachrů nehodláte vzdát. Omlouvám se za upřímnost, pokud na ni nejste zvyklý.

    Některé věci, které píšete, jsou ale tak zjevně nesmyslné, že jsou dobré leda pro pobavení. Třeba:

    u 100 počítačů k dodání na jednu adresu máte práci jako dodat 1 počítač,

    až mi poradíte, jak naskládám těch 100 počítačů do kufru mého auta...

    Potom tam udělejte zatržítko, jestli ta osoba je vlastník, nebo zaměstnanec (zaměstnanci je možné dát vyšší cenu a dát mu za to dárek, vlastníka byste nasrali)

    (ano, už to tu několikrát bylo, ale zdůvodňovat neochotu zveřejňovat ceny tím, že byste nemohl uplácet... přečtěte si, prosím, třetí slovo názvu článku)