Hlavní navigace

Názor k článku Má mít seriózní ISP veřejný ceník? od Tomáš Kapler - No už jsem se k tomu nechtěl vracet,...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 21. 1. 2002 16:04

    Tomáš Kapler (neregistrovaný)
    No už jsem se k tomu nechtěl vracet, ale zas mi to nedá protože ten kdo tady mlží jste vy. Ze všech těch argumentů pro moje stanovisko jste vybral dva, ostatní asi neumíte vyvrátit. Dobře tedy, dovysvětlím vám polopaticky i ty dva, ať to pochopíte.
    a) až mi poradíte, jak naskládám těch 100 počítačů do kufru mého auta...
    tak zaprvé - cena dopravy je ve srovnání s cenou počítače na úrovni promilí až procent, takže to jste mimo mísu. Navíc cena počítače a čehokoliv jiného je u 99% distributorů BEZ dopravy (a ti kteří dopravu měli ji zavádějí, nebo dávají nějaký minimální limit). Zkuste se zamyslet a neplácat debilní kraviny (omlouvám se za upřímnost jestli na ní nejste zvyklý) a přiznejte, že prostě cena 100 počítačů se skoro rovná 100x cena jednoho (no dobře 10% sleva). A stejným způsobem uznejte, že cena sta připojení se bude pohybovat v závislostech na uvedeném mezi 10-100x ceně jednoho.
    b) zdůvodňovat neochotu zveřejňovat ceny tím, že byste nemohl uplácet... přečtěte si, prosím, třetí slovo názvu článku)
    osobně tomu neříkám uplácení, je to jako když vám dají někde třetí pivo zdarma, mejdlíčko k šampónu atd. Prostě něco v ceně. Uplácení v demokratických zemích (německo, amerika atd. )existuje pouze u státních zakázek, jinak je to součást obchodní nabídky a dá se i odepsat z daní.
    A chápu pohled koncových uživatelů a laiků, kteří by chtěli všechno zadarmo, ale chápejte zas vy pohled firmy, která se za tvrdých konkurenčních podmínek musí snažit vydělat a získat zakázku. Přečtěte si prosím čtvrté slovo názvu článku - to je "ISP" ne "charita".
    Tento příspěvek je poslední k tomuto článku, už se k tomu odmítám vracet. Celý článek i argumenty jsou jak od malého dítěte, zkuste dělat obchod. Doba se změnila, už nestačí si stoupnout na václavák s cedulkou VOL za 495 Kč měsíčně. Ti kteří internet mají se těžko přesvědčují, ti kteří jej nemají za to asi nestojí. Leda když se někdo stěhuje nebo rozšiřuje a to zas nejčastěji stejně preferuje svého stávajícího providera. Home-useři jsou mrtvej trh. Takže jediná možnost jak získat zákazníka je toho zákazníka NAJÍT - zavolat mu, domluvit si s ním schůzku a zkusit jej přesvědčit a nabídnout mu Internet za menší peníze, nebo přidat nějaké služby navíc. Na každého rozumného zákazníka se kouká jako na obchodního partnera a ne jako na anonymního kupce housek v krámě. Je to oboustranně výhodné - sice má ISP třeba méně zákazníků, zato s větším objemem práce(a zkušenosti praví že čím menší zákazník tím více problémů). A zákazník získává partnera, který zná jeho potřeby a snaží se "naroubovat" řešení na zákazníka a neoklešťovat zákazníka podle nějakého typizovaného řešení.
    A tak jediný kdo si může dovolit ceníky na internetu je moloch, který musí uživit tisíce zaměstnanců a potřebuje tisíce zákazníků a přitom mít typizované řešení aby se v tom ani zákazníci ani zaměstanci neztratili. Když máte jednotky až desítky zaměstnanců a platíte je podle zisku, každý se bude maximalizovat zisk.
    Ale tohle mi připadá, jako bych učil kozu mečet.
    Jak už jsem psal - vůbec nejde o to, že by ISP byli neporovnatelní (a cena je jedno z hlavních měřítek). Ba právě naopak. Ale porovnávat se dá POUZE s vědomím souvislostí. Stále si myslím, že můžete udělat srovnávací články o ISP. Přitom bude mít 80% rozhodovací vliv cena, 20% bude soutěž krásy (jako v životě). A testovat se bude konkrétní řešení a ne zcela nehmatetelné, nedefinovatelné a nepopsatelné slovo Internet. Rád vám pomohu s přípravou.
    Jak jsem psal, tohle je poslední příspěvek k této bezzubé diskusi, mail budu moci číst nejdříve za týden, takže kdyby mě někdo chtěl něco rychle říct, jsme ve zlatých stránkách Prahy jenom jedni.