Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Má mít seriózní ISP veřejný ceník? od Radek Ondra - Cekejte. A cekejte az zkrachuje Coca-Cola a dalsich...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 21. 3. 2002 19:36

    Radek Ondra (neregistrovaný)
    Cekejte. A cekejte az zkrachuje Coca-Cola a dalsich milion firem, ktere vam "co nejdraz" prodavaji nejake zbozi. A mozna si vzpomenete i na firmy, ktere prodavaly jen to co zakaznik potrebuje a uz zkrachovaly.
    BTW: kdyz se delaji testy a prijde ti zakaznik a chce (nebo nemusi chtit jenom u nich stoji) TV a ty se mu nepokusis prodat stolecek pod TV za 8900 Kc a video za 11 900 Kc, tak se ti snizi rating a treba i plat ;-)))
  • 21. 3. 2002 13:02

    Pepa (neregistrovaný)
    ad marketingove skoleni ....

    obavam se, ze jste nebyl na Marketingovem skoleni, ale na skoleni o vyuziti psychologie pri prodeji ledu eskymakum :)

    oni ti "obchodnici" u nas v CR za tech poslednich 12 let jeste nestihli pochopit, ze se vraci zakaznik, ktery dostane to co potrebuje. stale funguji jako vnucovaci neceho, co potrebuji prodat.

    ale to je asi o necem jinem... to nejspis nesouvisi s neochotou zverejnit ceny, proto aby mohli nekomu kdo tomu nerozumi/nekouka na cenu prodat (draz) co nepotrebuje.... oni to delaji jen proto, ze o tom je obchod :-D

    no nic. pockam, az prodejci zacnou byt obchodniky. :(
  • 21. 1. 2002 16:04

    Tomáš Kapler (neregistrovaný)
    No už jsem se k tomu nechtěl vracet, ale zas mi to nedá protože ten kdo tady mlží jste vy. Ze všech těch argumentů pro moje stanovisko jste vybral dva, ostatní asi neumíte vyvrátit. Dobře tedy, dovysvětlím vám polopaticky i ty dva, ať to pochopíte.
    a) až mi poradíte, jak naskládám těch 100 počítačů do kufru mého auta...
    tak zaprvé - cena dopravy je ve srovnání s cenou počítače na úrovni promilí až procent, takže to jste mimo mísu. Navíc cena počítače a čehokoliv jiného je u 99% distributorů BEZ dopravy (a ti kteří dopravu měli ji zavádějí, nebo dávají nějaký minimální limit). Zkuste se zamyslet a neplácat debilní kraviny (omlouvám se za upřímnost jestli na ní nejste zvyklý) a přiznejte, že prostě cena 100 počítačů se skoro rovná 100x cena jednoho (no dobře 10% sleva). A stejným způsobem uznejte, že cena sta připojení se bude pohybovat v závislostech na uvedeném mezi 10-100x ceně jednoho.
    b) zdůvodňovat neochotu zveřejňovat ceny tím, že byste nemohl uplácet... přečtěte si, prosím, třetí slovo názvu článku)
    osobně tomu neříkám uplácení, je to jako když vám dají někde třetí pivo zdarma, mejdlíčko k šampónu atd. Prostě něco v ceně. Uplácení v demokratických zemích (německo, amerika atd. )existuje pouze u státních zakázek, jinak je to součást obchodní nabídky a dá se i odepsat z daní.
    A chápu pohled koncových uživatelů a laiků, kteří by chtěli všechno zadarmo, ale chápejte zas vy pohled firmy, která se za tvrdých konkurenčních podmínek musí snažit vydělat a získat zakázku. Přečtěte si prosím čtvrté slovo názvu článku - to je "ISP" ne "charita".
    Tento příspěvek je poslední k tomuto článku, už se k tomu odmítám vracet. Celý článek i argumenty jsou jak od malého dítěte, zkuste dělat obchod. Doba se změnila, už nestačí si stoupnout na václavák s cedulkou VOL za 495 Kč měsíčně. Ti kteří internet mají se těžko přesvědčují, ti kteří jej nemají za to asi nestojí. Leda když se někdo stěhuje nebo rozšiřuje a to zas nejčastěji stejně preferuje svého stávajícího providera. Home-useři jsou mrtvej trh. Takže jediná možnost jak získat zákazníka je toho zákazníka NAJÍT - zavolat mu, domluvit si s ním schůzku a zkusit jej přesvědčit a nabídnout mu Internet za menší peníze, nebo přidat nějaké služby navíc. Na každého rozumného zákazníka se kouká jako na obchodního partnera a ne jako na anonymního kupce housek v krámě. Je to oboustranně výhodné - sice má ISP třeba méně zákazníků, zato s větším objemem práce(a zkušenosti praví že čím menší zákazník tím více problémů). A zákazník získává partnera, který zná jeho potřeby a snaží se "naroubovat" řešení na zákazníka a neoklešťovat zákazníka podle nějakého typizovaného řešení.
    A tak jediný kdo si může dovolit ceníky na internetu je moloch, který musí uživit tisíce zaměstnanců a potřebuje tisíce zákazníků a přitom mít typizované řešení aby se v tom ani zákazníci ani zaměstanci neztratili. Když máte jednotky až desítky zaměstnanců a platíte je podle zisku, každý se bude maximalizovat zisk.
    Ale tohle mi připadá, jako bych učil kozu mečet.
    Jak už jsem psal - vůbec nejde o to, že by ISP byli neporovnatelní (a cena je jedno z hlavních měřítek). Ba právě naopak. Ale porovnávat se dá POUZE s vědomím souvislostí. Stále si myslím, že můžete udělat srovnávací články o ISP. Přitom bude mít 80% rozhodovací vliv cena, 20% bude soutěž krásy (jako v životě). A testovat se bude konkrétní řešení a ne zcela nehmatetelné, nedefinovatelné a nepopsatelné slovo Internet. Rád vám pomohu s přípravou.
    Jak jsem psal, tohle je poslední příspěvek k této bezzubé diskusi, mail budu moci číst nejdříve za týden, takže kdyby mě někdo chtěl něco rychle říct, jsme ve zlatých stránkách Prahy jenom jedni.
  • 7. 1. 2002 11:28

    Michal Kubeček (neregistrovaný)
    Pokud bych měl brát vážně, co jste napsal, znamenalo by to, že dokud nepřijedete k zákazníkovi do objektu, všechno pečlivě neprohlédnete a neproměříte, nejste mu schopen dát ani orientační odhad ceny. Tomu se ovšem docela zdráhám věřit.

    Jak už zde bylo několikrát zmíněno, 90 procent zákazníků (možná i více) se vejde do jedné z několika standardních konfigurací, na které se formulář udělat dá. Ona Škodovka také nemění ceny aut ze dne na den podle toho, za kolik jim zrovna dodávají výfuky nebo kolik museli zaplatit navíc za topení, když je letos silnější zima.

    Skutečné argumenty proti tomuto postupu, které zde v diskusi padly, se dají shrnout pod výstižné slovo čachry (skrývání úplatků, úprava ceny podle toho, jak moc zákazník vypadá, že je mimo obraz, zakrývání cenových pohybů před stávajícími zákazníky, atd.). Zbytek je mlžení, které má zakrýt, že se těch čachrů nehodláte vzdát. Omlouvám se za upřímnost, pokud na ni nejste zvyklý.

    Některé věci, které píšete, jsou ale tak zjevně nesmyslné, že jsou dobré leda pro pobavení. Třeba:

    u 100 počítačů k dodání na jednu adresu máte práci jako dodat 1 počítač,

    až mi poradíte, jak naskládám těch 100 počítačů do kufru mého auta...

    Potom tam udělejte zatržítko, jestli ta osoba je vlastník, nebo zaměstnanec (zaměstnanci je možné dát vyšší cenu a dát mu za to dárek, vlastníka byste nasrali)

    (ano, už to tu několikrát bylo, ale zdůvodňovat neochotu zveřejňovat ceny tím, že byste nemohl uplácet... přečtěte si, prosím, třetí slovo názvu článku)

  • 7. 1. 2002 10:37

    Tomáš Kapler (neregistrovaný)
    Tak to jsem nepochopil, nikde jsem v uvedeném formuláři neviděl dotaz typu "Bydlíte v ulici a, b, c, d?" (vypsaných 60 tisíc ulic které jsou v Čechách), v patře 1,2,3,4,5,6,7,8,) v baráku číslo 1,2,3,4, (přesně podle každého baráku) a výhled mám z okna na východ, na západ, na sever atd.
    Protože to je údaj nutný pro přesný výpočet cen bezdrátů.
    Ještě byste to mohli vylepšit, jestli mají nezakrytý výhled na nějaký váš bod atd. A ještě to technicky popsat tak, aby nezapomněli na Fresnelovu zónu.
    Potom jim po formuláři poslat 3 různý antény, aby mohli vyzkoušet kvalitu spojení, podle které se rozhodnou který bod, či která anténa bude nejlepší, nejméně zarušená.
    Uvědomte si, že taková blbost, jestli máte okna na východ nebo na západ, vám může změnit cenu bezdrátového připojení o 100% i více.
    Potom tam udělejte zatržítko, jestli ta osoba je vlastník, nebo zaměstnanec (zaměstnanci je možné dát vyšší cenu a dát mu za to dárek, vlastníka byste nasrali)
    Formulář bude automaticky brát zatíženost všech přístupových bodů, přesnou polohu, velikost všech baráků v cestě atd.
    Udělejte mi takový přesný formulář a máte u mě milion (někde si ho půjčím).
    Co se týče počítačů - ano, oni dávají množstevní slevu. Při velkém počtu (třeba 100 stejného typu) může být ta sleva i 50%
    Jenže neexistuje 100 stejných internetových přípojení. to byste musel chtít 100 připojení do jednoho okna, každé je jiné.
    A zatímco u 100 počítačů k dodání na jednu adresu máte práci jako dodat 1 počítač, takže náklady máte fixní a můžete odečíst (když vynechám pořizovací) náklady na 99 počítačů.
    U internetu veškerá práce atd. je stále stejná, takže 100 klientů připojíte za cenu 100x jeden. Ale zato provoz je úplně jiný - 100 klientů vás může teoreticky stát stejně jako jeden (když byste měli hodně nadhodnocené pásmo). Měsíčně tedy pro sto klientů budete platit mezi 1-100x cena jednoho klienta (většinou 20-50)
    Já se také nedomnívám, že je klient blbec. Já se na rozdíl od vás nedomnívám, že blbec jsem já ;-)
    Klient prostě nemůže vědět kde já mám přístupové body (zveřejnit to by znamenalo skoro jisté ukradení všech). Nemůže vědět kolik já kde mám klientů a kolik si můžu dovolit na každém bodě využít frekvencí atd.
    A to už vůbec nemluvím o křížovém financování z jiných aktivit (alternativní telefoní operátor, nebo třeba při současném postavení sítě atd.)
    Zmiňuji jenom bezdrát, tam je to nejsložitější, cena u klasických pevných linek je opravdu jednodušší, tam by stačilo rozdělení podle UTO, takže těch variant by bylo podstatně méně. Ale zase každý ISP (či jakákoliv firma) má snahu o maximalizaci zisku a držení co nejvíce věcí pod vlastními křídli, takhle byste dobrovolně odevzdávali 8 tisíc měsíčně z každého připojení vaší konkurenci (neb Telecom je díky svým ISP aktivitám vaší konkurencí). Takže se snaží všechny dotlačit na bezdrát.
    Připomínám, že neříkám, že ceník NEJDE udělat. JDE, ale bude to ceník úplně na ho...
  • 7. 1. 2002 9:25

    Michal Kubeček (neregistrovaný)
    Samozřejmě že má (i když je jasné, že není úplně závazný). Myslel jsem, že je z kontextu jasné, že dávám jako protiklad Ford a IBM na jedné straně a naše ISP na druhé straně.
  • 5. 1. 2002 12:42

    Radek Ondra (neregistrovaný)
    Ona volala manzelka, ale co vim, tak oslovila asi 3 chovne stanice v nasem regionu a jejich prvni nastrely se ji zdaly vysoke az s tou zenskou co ji dala 50% slevu se dohodla. Myslim ze i jedna chovna stanice odmitla rici cenu po telefonu, s tim, ze se cena odpovida kvalite a ze mame prijet a dohodnout se na miste. Co jsme nevzali protoze to zavanelo cicou okolo te horni hranice ceny. Kdyby ta zenska co ji nam prodala za 5000 Kc mela ne webu cenu 10 000 Kc tak tam ani nevolame. A mozna ne i kdyby tam mela poznamku "sleva mozna" - protoze nejsem v tomto oboru zbehly a nenapadlo me ze je mozna sleva 50%.
  • 5. 1. 2002 11:16

    Michal Kubeček (neregistrovaný)
    Přístup "cena mne vůbec nezajímá" je přesně stejně zvrhlý jako přístup "nic jiného než cena mne nezajímá".
  • 5. 1. 2002 11:10

    Michal Kubeček (neregistrovaný)
    Proč by v ceníku nemohla být cena diferencována podle lokalit? Stejně zákazník dříve nebo později zjistí, že to tak je.

    Ad auta: tak se podívejme třeba sem (to nemá být reklama, vzal jsem první, co mi přišlo pod ruku). Těch možností je opravdu hodně a přesto je cena veřejná. Opravdu jste tak skálopevně přesvědčen, že pro připojení není možné vyrobit podobný formulář? Cena se také bude lišit podle počtu odebraných kusů, platebních podmínek, záručních podmínek a mnoha dalších faktorů. Zákazníci to vědí a chápou to.

    Ad počítače: IBM, doufám, považujete za dostatečně velkou firmu. Když si od nich budete chtít server, máte poměrně velkou možnost výběru, co v něm bude a nebude (vím to, nedávno jsme to zjišťovali). Když si těch serverů koupíte víc, bude cena výrazně nižší (při větším počtu i velmi výrazně). Dále se cena bude lišit podle doho, jakou variantu servisu si sjednáte. Zákazníci to opět vědí a chápou to.

    A teď připojení. Podle vás zákazník není schopen pochopit, že cena závisí na způsobu připojení, na dodaném vybavení, množství přípojek, lokalitě atd. Vzhledem k tomu, že zákazníci firem Ford (Fiat, Vokswagen, Opel, ...) nebo IBM (HP, Dell, ...) jsou schopni to pochopit, považujete nutně své zákazníky za blbce (aspoň relativně vůči těm, kteří kupují auto nebo počítač). Otázkou pouze je, jestli právem. Vy se domníváte že ano, já že ne.

  • 4. 1. 2002 11:24

    Anonymous insider (neregistrovaný)
    Zakaznik ma prirozene pravo si nevybrat ISP, ktery nema verejny cenik, ale pokud zverejnuji ceniky jen mali provideri tak to o necem svedci ne ? O tom, ze treba pro velke ISP neni potencialni klient, ktery vybira JEN podle ceny z webu tou nejzajimavejsi cilovou skupinou - staci takovy argument ? Vetsina velkych ISP je zamerena na SME nebo LA segment (u SME vetsinou na stredni a vetsi firmy) a u nich se predpoklada, ze se proste nespokoji s vyberovym rizenim ala "kouknu na web do ceniku".
  • 4. 1. 2002 11:09

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    A vy zase pochopte, ze zakladni urovne cen (nazveme to orientacni cenovou hladinou) jsou dulezitym rozhodovacim prvkem pri rozhodovani zakaznika koho VUBEC oslovit (protoze opravdu NEMA cas ani chut oslovovat nejake velke mnozstvi dodavatelu). A to, ze nejde vypracovat cenik, protoze pri zahrnuti vsech detailu by byl prilis rozsahly a slozity uz jsme probirali - takovy cenik po vas nikdo nechce, to po cem volam je orientacni cenik typickych prodavanych produktu. A to, ze vysledna cena muze byt nakonec odlisna (obvykle nizsi) na veci nic nemeni.
  • 4. 1. 2002 10:20

    Tomáš Kapler (neregistrovaný)
    Ad počítače nebo auta - uvědomte si, že počítač nebo auto stejného typu můžete koupit v okruhu okresu, nebo dokonce státu - když budou mít auto v Ostravě o 30 tisíc levněji než v praze, klidně si jej koupím v ostravě.
    Ale připojení internetu v ostravě o třicet tisíc levnější je vám úplně na hov.. protože vy jej potřebujete v Praze (třeba). Jenže internetová firma s celorepublikovou působností musí mít jeden ceník pro celou republiku (nebo ještě složitější rozvrstvení podle místa). A aby byla konkurence schopná, musí buď dát do ceníku cenu ostravskou, pak ale v Praze bude mít problém zaplatit nájem a nebo pražskou, pak ale v ostravě nic neprodá!
    A počítače? Když budete kupovat počítač od velké firmy, tak ty z důvodu uspoření času sekají počítače jak housky na krámě všechny v jedné konfiguraci, nebo pár variantách, maximálně si dokoupíte nějakou periférii. Už to není kupovat 1ks motherboard 1ks HD 1ks procesor atd... Už je to koupě 1ks počítač. Takže tam je to standardní položka jako housky.
    A kupování na díly? Tam zas připomínám, že deset ks procesorů stojí cca 10x cena jednoho. U internetu připojení deseti uživatelů může stát někde mezi 2x až 9x cena jednoho.
    Já nepovažuji zákazníky za blbce. Ale chápejte, že dokuď neznáte celou situaci, nemůžete cenu definovat.
  • 4. 1. 2002 10:01

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Ja vim, co vam reknou na marketingovych skolenich - to je ale o tom, co je vyhodne pro prodejce a jak prechytracit zakaznika. Ja nejsem prodejce. Ja jsem zakaznik.

    A jak jste si tedy mezi vsemi temi inzeraty vybral tu jednu pani, za kterou jste odjel dohadovat cenu ?

  • 4. 1. 2002 8:44

    Radek Ondra (neregistrovaný)
    Ja jsem nemel zadnou vyhodu ale ani extra nevyhodu. Ja jsem to psal jako priklad, ze je to zcela bezne a logicke ze strany prodavajich ze cena se ihned neuvadi. Dokonce i v nabidkach se dava cena na posledni stranky a na vsech marketingovych skolenich vam reknou, "se zakaznikem hodinu laskovat a spitat a cenu az na konec".
    K cemu byly ceny v roce 1985 v Chorvatsku - na trzisti nalepeno 15 DEM, prisel jsem - aaaa vy cesky - pro vas 3 DEM. Co tam mela ta chovna stanice dat za cenu? 40 000 Kc za spickovy kus s cenou za kterou se to prodava "slechtitelum" nebo 8000 Kc za co se prodava posledni cica z vrhu na domaci mazleni??? Ja uplne ziram ze lidi s mailem @lupa.cz jsou takto mimo realitu. Mnohdy probehnou 2-3 jednani (ne nutne ohledne konektivity) a jeste nepadne zminka o cene. Davat predem cisla s objemem stovky tisicu a milionu rocne?
  • 4. 1. 2002 0:46

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Ne, nechapu jakou vyhodu jste vy, jako kupujici tim, ze v inzeratech nebyla uvedena cena ziskal. To, ze se da o cene jednat i kdyz uvedena predpokladam akceptujeme oba. Takze, jakou vyhodu jste tim ziskal ?
  • 3. 1. 2002 21:55

    Martin Kopta (neregistrovaný)
    Chápu. Ona chce prodat, a když zjistí, že koupi kočky neberete jako podnikatelský počin, pak musí přejít na ceny pro neziskové využití. :-)
  • 3. 1. 2002 21:42

    Radek Ondra (neregistrovaný)
    Jejda mane az budu prodavat blank CD za 11 Kc s DPH pro konecnika, tak budu ceny lepit na kazdy kandelabr. Ted kupuju kocku, nasel jsem cca 100vku inzeratu. Ceny se uvadeji treba okolo 3000 Kc za kocku bez PP, - cenu uvadi asi polovina inzeretu. Ja chci ale kocku s PP a nenasel jsem ani jeden!!!! inzerat na Britskou kocku s PP a cenou. Zasadne bez ceny. Cena muze byt 40 000 Kc nebo 8000 Kc. Kupoval jsem kocku manzelce, prodavajici sondovala a jenom informace ze kocku nechceme na vystavy snizila cenu o 50%. Chapete to?
  • 3. 1. 2002 21:18

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Kdyby byla vase teorie platna, nemohl by mit cenik nikdo kdo vubec pripousti jakekoliv jednani se zakaznikem at uz o cenach nebo detailech poskytovane veci ci sluzby.

    K vasi otazce, zda neni lepsi investovat 5 minut do telefonu bych rad odpovedel, ze ano - jenze ono to tak neni. Prumerna kvalita obchodniku ISP je dost mizerna. Nabidky "na miru" jsou u vetsiny ISP naprostou iluzi, pokud tim nemyslime ochotu vyjednavat o cene nektere STANDARDNI nabidky. Proste, z meho pohledu zakaznika - nezverejnovani ceniku neprinasi ani zvysenou kvalitu sluzeb, ani lepsi ceny ani cokoliv jineho, pouze jsem ztratil urcitou informaci. A tim mohu byt jen velice tezko nadsen. No, snad se potvrdi alespon to, ze je to skvely system pro ISP ...

  • 3. 1. 2002 18:17

    Michal Kubeček (neregistrovaný)
    Zní to přesvědčivě. Ale pak by podle vaší logiky neměla mít veřejný ceník ani žádná firma, která prodává třeba počítače nebo auta. Tam taky existují spousty konkrétních konfigurací, různé způsoby platby, různé varianty servisu, množstevní slevy atd. A ony kupodivu ceníky mají a nesdílejí vaše obavy. Asi nepovažují zákazníky a priori za blbce. Zkuste se nad tím zamyslet.
  • 3. 1. 2002 18:12

    MK (neregistrovaný)
    Když kupujete "internet" nekupujete vlastně internet ale kupujete haldu věcí okolo a třeba 64 kb linku můžete pořídit za 500 (levný počítaný bezdrát na dlouho upsaný) nebo taky za 30 tisíc (24 hodinový dohled, záloha, neomezený provoz, silná páteř, QoS, router, rozpočítané pořízení zařízení, ...).

    Obavam se, ze si pod pojmem Internet predstavujete ponekud neco jineho, nez Internet vlastne je. Zvlast ty polozky uvedene u toho 30kiloveho pripojeni jsou toho dukazem :-)
    Ale na druhou stranu, tento pristup umoznuje ISP, aby zamestnavali obchodniky, kteri nerozumi toho, co prodavaji.

  • 3. 1. 2002 16:16

    Tomáš Kapler (neregistrovaný)
    už jsem to tu uvedl - uvést maximální ceny? - ztratíte zákazníka! Uvést minimální ceny? Velmi těžko obhájíte větší! Uvést nějaké vymyšlené? Tak proč to vlastně dělat.
    ad BTW - jenže takhle se dostane nabídka pro jednoho konkrétního člověka, nerozkreslíte před ním celou svojí cenovou strategii!
    Prostě internet není auto, houska, voda. Když kupujete "internet" nekupujete vlastně internet ale kupujete haldu věcí okolo a třeba 64 kb linku můžete pořídit za 500 (levný počítaný bezdrát na dlouho upsaný) nebo taky za 30 tisíc (24 hodinový dohled, záloha, neomezený provoz, silná páteř, QoS, router, rozpočítané pořízení zařízení, ...).
    Jak byste si představoval ceník, který tohle všechno pojme?
    Jasně, můžete dělat cenové balíčky a bůhvíco ještě. Ale stejně to pak budete muset měnit. Není lepší investovat 5 minut do telefonu a dostat nabídku na míru?
    A ještě jsem nedal jeden argument - možná víte, že někdy dostanete k připojení i nějaký dárek - handheld, notebook, money atd., podle toho jak dobré připojení to je. Když rozhoduje nějaký zaměstanec (tedy ne majitel) - často se podaří ho takto "uplatit" a on zvedne ruku pro vás i když nejste nejvýhodnější. Někdo tomu říká dárek, někdo úplatek, je to jedno, rozhodně je to položka, která nemůže logicky být uvedena v ceníku, ale přesto u velmi velkých kšeftů často rozhoduje. Když byste dali na web cenu, v podstatě byste to zabili. Buď byste se s dárkem do ceny nevešli, nebo byste museli zvýšit cenu a riskovali, že si toho někdo ve firmě všimne.
  • 3. 1. 2002 15:44

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    V zasade jste spravne uvedl, ze v naproste vetsine pripadu jsem v pozici "spravce site" s "mimoradne silnym poradnim hlasem" (dalo by se rict, ze nemohu nakup definitivne schvalit, ale bez meho "ano" je prakticky vylouceno aby se uskutecnil). Nevim, nakolik jsem typicky zakaznik nebo nejsem (doufam, ze nejsem, nerad patrim do davu), ale fakt, ktery se zadnou diskusi neda zvratit je ten, ze je mi neprijemne, ze si nemohu udelat alespon nepresny a orientacni predbezny obrazek driv a musim oslovit (teoreticky vsechny) ISP abych zjistil pomerne zakladni informace A CEKAT KDO a KDY MI ODPOVI (ostatne, predstavte si prave takoveho spravce site jako jsem ja - ma pocit, ze by mozna nebylo od veci ve firme prosadit pripojeni silnejsi linkou, jenze na to potrebuje argumenty, ac se to nezda, vcetne cenovych - jenze aby je ziskal, musi zahajit jednani s mnoha ISP a pritom zatim chce jen vedet, zda ma vubec zacit vnitrofiremni jednani o tom, zda posili - to je slusna bariera a takovy spravce casto ono zvyseni nenavrhne a pokud ano, nedokaze ho kvuli nedostatku informaci obhajit - a tak se navyseni kapacity nebude konat dokud situace nebude opravdu kriticka). Uznavam pravo ISP cenik zverejneny nemit. Ale me jako potencialnimu klientovi to vadi, bez ohledu na to, ze cenik vzdy slouzi jako jiste "maximalni ceny" a o skutecne cene se nakonec stejne jedna. Jestli jsem atypicky zakaznik, dobra, pak je to jedno, nazor male skupiny neni podstatny. Jestli to ale bude vadit vetsimu poctu zakazniku, pak je uplne jedno jake kladne argumenty prineseme v teto diskusi i to, jak hodne napomaha jednotlivym ISP nezverejnovani ceniku v konkurencnim boji. Zakaznici nejsou povinni se ridit logickymi a rozumovymi argumenty - a, popravde receno, cely marketing, pocinaje tim u jidla a konce tim u ISP pocita prave s tim, ze vetsina zakazniku rozum a logiku pri rozhodovani se u koho nakoupi zas az tak moc nepouziva. (A jako zakaznika me rada "chcete-li se neco dozvedet, pak plati, ze lina huba hole nestesti" take prilis nenadchne, laika).

    BTW, tu nabidku, kterou se tak bojite delat pravdepodobne pres vsechna opatreni delate znovu a znovu - a predavate ji obvykle primo do rukou osoby jednajici na pokyn konkurence ...

  • 3. 1. 2002 14:21

    Tomáš Kapler (neregistrovaný)
    Pozor - tady nepadlo ani slovo o tom, že někomu neposkytnete informace! Tady jde o to, že každému na potkání nesdělíte veškeré parametry, ceny atd. Ale když se někdo zajímá o konkrétní připojení, samozřejmě se mu řeknout všechny podrobnosti v závislosti na jeho technických znalostech.
    Stejně jako je prodej jídla fokusován na ženy, protože ty nakupují, ačkoliv ho jedí většinou muži, stejně tak nabídky jsou dělané pro obchodníky/nákupčí/ředitele, kteří platí, a ne pro správce sítě. Ale rozhodně musíte být schopni nabídnout správcům sítě dostatek informací protože má spolurozhodující hlas.
    Uvědomte si, že 95% procent lidí kupujících internetové připojení nemá tolik znalostí jako vy a příliš široká nabídka je spíše odradí.
    Těch 5% se holt musí zeptat, ale jak říká klasik - "Líná huba - holé neštěstí"
    A znovu připomínám, když uděláte nabídku podrobnou do největšího detailu, tak má konkurence možnost poznat vaše slabiny, vyvarovat se silných stránek, podlézt cenu a navíc i zjistit vaše zisky, počty lidí na centrální bod, počet a umístění vašich přístupových míst (a propos, vím o providerovi, kterému odcizí cca. 60 jednotek ročně a to je z menších)
  • 3. 1. 2002 13:40

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Je mile, ze ISP se snazi zabranit tomu, aby zakaznik informaci pochopil chybne tim, ze mu radeji zadne "zbytecne" informace neposkytne, nicmene, me takova pece "o me beze me" nesedi.
  • 3. 1. 2002 11:33

    Haďák (neregistrovaný)
    jenže pak by se mohlo stát, že Vám v tom ceníku se ztratíte. Nezapomínejte, že je velké množství případných slev pro konkrétního zákazníka, které jsou také velice důležíté a když už si nechcete zavolat nekam na prodejní oddělení a dozvedet se tam primo cenu, tak uz vidim jak si klikate na cenik, kde si budete urcovat, delku smlouvy, kapacitu, nebo protisluzby... je pravda, ze to plati asi spise pro vetsi ISP, ale pak to vsechno nehazejte do jednoho pytle... uz aby mel kazdy doma dvoumegabit za tisicovku na mesic...
  • 3. 1. 2002 10:42

    tomáš (neregistrovaný)
    Souhlasím s pány Čelůstkou a Hornou.
    Internetová firma, která není schopná dát svůj ceník na Internet, pro mne není dostatečně solidní.
    Předpokládám, že právě na Internetu budu mít možnost porovnat si ceníky různých bank, pojišťoven, telekomunikačních operátorů atd., a tedy i ISP. Když je stanovení ceny složitější, může být i ceník strukturovanější.
  • 3. 1. 2002 10:41

    MK (neregistrovaný)
    Autor prodaval cca 4 roky Internet u jednoho celoplosneho operatora - da se rict, ze celkem uspesne. Vi, o cem je cenova politika.
  • 3. 1. 2002 10:31

    Jiri (neregistrovaný)
    heh.. no vy mozna nesekate takove brutalni chyby, ale take se nemuzete chlubit tim, ze jste nejaky znalec :)
    hint: zopakujte si pravidla pro psani interpunkce (pripadne se vyvarujte dlouuuhych souveti :)
  • 3. 1. 2002 9:56

    Mr. Zylo (neregistrovaný)
    Dvě stručné poznámky: 1) pan Kapler v podstatě zmínil většinu relevantních argumenů a nelze s ním než souhlasit - vč. narážky na "odbornost" autora článku, protože ten zřejmě dosud nic neprodával a neví, o čem je obchod, cenová politika etc. 2) Argument pana Vladimíra o "úspoře času" získané neoslovováním firem nezveřejňujících ceníky je asi tak inteligentní jako tvrzení, že kupováním pouze těch pracích prášků, na které jsou denně reklamy v televizi, se mi dostává toho nejkvalitnějšího (nejlevnějšího, nejdokonalejšího...) zboží a navíc šetřím čas nesháněním "nonamů". Nekomentuji! Nadto před dalším přispíváním doporučuji usilovné studium jazyka českého (firmy měli, zůžil se výběr...).