Hlavní navigace

Má vaše CRM kvalitní SOA?

30. 7. 2007
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Peníze, které se točí v IT průmyslu, jsou pro mnoho lidí jen stěží představitelné. A nesmyslná strategie, kterou se je někteří dodavatelé takzvaných "řešení" snaží z firem vypáčit, by obyčejného smrtelníka patrně již dávno posadila na zadek.
Vojtěch Bednář

Ilustrace: Nenad Vitas

Nechejme Internet na chvilku spát. Otevřete si libovolný papírový časopis o informatice. Buďto nějaký hezký, technický, třeba www.cw.cz, nebo spíše o byznysu, kupříkladu www.casopis.biz, a nebo kterýkoliv jiný. Prostě něco, co není určeno obyčejné lamě, ale o čem se předpokládá, že si to přečte zkušený administrátor, ještě lépe manažer, nebo pokud možno CEO nějaké té firmy. Podívejme se, co se dozvíme.

Už má vaše firma implementováno SOA? Pokud ne, jste v tahu. Nebo přesněji řečeno, v dohledné době budete. Kdo dnes neimplementuje SOA, je mrtev. Takový je prostě trend a nic s tím neuděláte. SOA je zaklínadlem dnešní doby.

Není tomu tak dávno a zaklínadlo bylo jiné. CRM – všimněte si, že třípísmenné zkratky jsou nejlepší. Kdo neměl CRM, byl „v kýblu“. A kdo ho dneska má? Není v kýblu, jen když draze nakoupenou a pracně rozchozenou technologii umí používat dostatečně efektivně.

Ale podívejme se ještě více do minulosti. Připravte se na ERP! ERP jen pro velké? Ale kdepak! Za chvilku bez něj nevydrží ani živnostník o jednoduchém účetnictví, hlásalo se před pár lety. Pořádné, robustní ERP je základem všeho.

BRAND24

Nepochybuji ani na moment, že při vší užitečnosti ERP, CRM nebo SOA jsou všechny tyto zkratky, respektive produkty pod nimi ukryté, pouze drtivě křečovitou snahou dodavatelů softwaru vyždímat peníze z těch zákazníků, kteří jim je již mnohokrát dali. Životnost kvalitního počítačového softwaru je i při hardwarové a systémové evoluci v nejlepším případě více než dekáda. Ale jak zinkasovat toho, který už dal? Jednoduše – vymysli trend a přesvědči nebohou firmu, respektive jejího netechnického manažera, že XXX (jak trend označíš) bude fungovat. Pak přinuť nějakého toho novináře nebo šedovlasého/vousého konzultanta, a peníze se jen pohrnou.

Anglická abeceda má, promiňte, pokud se analfabet plete, 26 znaků. 26×26×26 dává 17576 (notorický pětkář z matiky se opět předem omlouvá) třípísmenných zkratek. Rozumíte? Sedmnáct a půl tisíce různých trendů! Příležitostí vydolovat z firem podnikajících ve všem možném další peníze za implementaci nejmodernějšího XXX, bez kterého půjde obr stejně jako živnostník ke dnu. Hodně štěstí.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je sociolog, odborný publicista, poradce, a lektor.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).