Hlavní navigace

Make-up webu Gabrielly Salvete

1. 2. 2002
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Dnes si můžete přečíst recenzi na stránky výrobce dámské dekorační kosmetiky Gabrielly Salvete. Stejně jako starší dámy, i Gabriellina internetová prezentace potřebuje nový make-up, protože stávající grafické provedení je příkladnou ukázkou amatérské práce.


http://www.ga­briella.cz/

Internetová prezentace Gabrielly Salvete patří mezi weby se starším datem narození. Jejím tvůrcem je design studio Generace, jehož vlastní internetová prezentace patří mezi graficky moderní a zajímavé. Nejen z toho důvodu jsem byl na dnes recenzovaný web velmi zvědavý. Dalším důvodem mé zvědavosti bylo i to, že ostatní české prezentace firem, které vyrábějí či distribuují dekorativní kosmetiku, za moc nestojí.

Už první dojem z grafického provedení nebyl příliš pozitivní. Úvodní stránka kombinuje na můj vkus až příliš odlišných barev a stylů písma. Vyloženě mě ruší třeba logo Gabriella Salvete na černém podkladu s jakýmsi modrým rozmazaným stínem. Také více odlišných fontů na jedné stránce k její estetičnosti moc nepřispěje. Další z výtek bych měl ke kompozici, protože v rozlišení 1024×768 bodů je obsah stránky jen v horních polovině okna a od menu směrem dolů je prázdná hnědooranžová plocha.

Co se mi naopak líbí, jsou docela pěkně zakomponované fotografie modelek, které design stránek příjemně osvěžují a tak trochu i zachraňují. Ale ani tyto fotografie nejsou bez chyb – mnoho z nich je dost poničeno přílišnou kompresí ve formátu JPEG.

Zbytečných chyb je v prezentaci více, například rollovery v podmenu sekce „Dekorativní kosmetika“ jsou nepřesné (části, které se na změněném obrázku měnit nemají, se mírně mění/odsouvají; určitě to nebyl záměr).

Dále jsem se při prohlížení stránek pořád nemohl zbavit dojmu, že grafika pochází z dílny webdesignéra amatéra. Na tento fakt mne, krom jiného, neustále upozoroňovala zejména stylová nejednotnost zpracování prvků designu, kde každý kousek vypadá, jako by ho tvořil někdo jiný.

Informací je na stránkách dostatečně, jsou logicky seřazené, jen občas se k něčemu člověk proklikává delší dobu. Formátování textů je bezproblémové, potěšily mne časté hyperlinky. Vlastně jednu výtku k formátování bych měl – na stránkách produktů je název (např. GS MOISTURE TOUCH LIPSTICK) napsán jen velkým písmem, přestože by pro optické oddělení od samotného textu byl lepší tučný font.

Vzhledem k rozsáhlosti katalogu produktů mě výrazněji zamrzela jen absence mapy serveru nebo vyhledávání dle klíčových slov.

Ze zajímavých zákoutí prezentace musím zmínit sekci „Líčení“, kde je interaktivní Flashový průvodce. Nejdříve vyberete tvář, kterou si přejete líčit, poté zvolíte barvu očí a vlasů, a nakonec se můžete pustit do zkoušení a kombinování různých odstínů líčidel. K experimentům jako stvořené!

Pokud si otevřu zdrojový kód v poznámkovém bloku, už dle prvních pár řádků lze rozpoznat, že je výstupem z uznávaného WYSIWYG HTML editoru Macromedia Dreamweaver. Jak jsem psal již dříve, tento fakt by mohl být dostatečnou zárukou bezproblémové „čitelnosti“ v nejrozšířenějších prohlížečích. Také vygenerovaný HTML kód je přehledný.

Jediné, co vadilo validátoru HTML kódu, byla již tradiční absence alternativního textu obrázků. To má však u mnoha webů své opodstatnění, protože ne každý obrázek lze opatřit smysluplným popiskem. Například by mne zajímal vhodný popisek pro obrázek, na němž je třeba kousek zaoblení grafického prvku (napadá mne nesmyslné: „levé zaoblení vršku spodního menu“ :-)). A definovat ALT jako prázdné uvozovky mi přijde stejné, jako ALT vůbec nepoužívat.

Abych nezapomněl, zobrazení prezentace je naprosto bezproblémové v celé velké trojce na platformě Intel – tzn. jak v Internet Exploreru, tak v Netscape Navigatoru i Opeře se web zobrazí korektně.

BRAND24

Když na závěr shrnu své dojmy z recenzovaného webu, musím konstatovat, že web Gabrielly Salvete patří svým grafickým zpracováním pod český průměr. Ale když porovnám její design (a zpracování obecně) s některými jinými prezentacemi „kosmetických webů“, vychází mi mírný nadprůměr. Já dávám 5/10.

V rubrice SkrzNaSkrz vycházejí pravidelně každý pátek recenze webů tvořených předními českými webdesignerskými studii. Web vybírá redakce ze seznamu referencí, které webdesignerská studia a webdesigneři zveřejňují na svých prezentacích. Web je recenzován redaktorem Lupy a nezávisle na něm též dvěma osobnostmi (vybranými redakcí), kde jedna pochází z řad tvůrců webů (od konkurence hodnoceného) a druhá je vybírána mezi profesionálními uživateli Internetu.

Co si myslíte o růžové a fialové barvě na webu?

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor se již několik let zabývá počítačovou grafikou a internet designem. Mezi jeho další koníčky patří například klasická fotografie či poslech kvalitní hudby.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).