Hlavní navigace

Názor k článku Malá tma za veliké peníze od Lukas Nevosad - Každá slušnější firma si ošetří ty banální rizika...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 9. 6. 2008 10:32

    Lukas Nevosad (neregistrovaný)
    Každá slušnější firma si ošetří ty banální rizika typu výpadek jednoho serveru, výpadek proudu, překopnutý kabel atp. - řešení těchto je relativně triviální. Jenže další rizika jsou třeba přírodní katastrofa (povodeň, požár, zemětřesení, ...), selhání lidského faktoru, hack serveru, DoS útoky atd. atd.

    Každá větší a rozumně řízená firma, ktrou Amazon bezpochyby je, dělá také řízení rizik - tzn. rizika se ohodnotí pravděpodobností vzniku a potencionální škodou. Výsledkem je seznam rizik, které se vyplatí ošetřit, proti kterým je vhodné se pojistit, ale také těch, které se nechají plavat, protože ošetření je drahé a riziko * potencionální škoda malé.

    Takže další možný pohled je ten, že prostě 1M ztráta obratu pro Amazon je řádově menší, než výpadkům předcházet. Už to číslo 1M je imho dost přehnané, protože zákazníci Amazonu jsou loajální většina z nich prostě nakoupí za hodinu.

    To stejné se mimochodem týká i ČS. Když jsou její klienti ochotní stát pokaždé přes půl hodiny jen ve frontě u bankomatu, ČS se o jejich loajalitu určitě bát nemusí.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).