Ta Vase low cost banka (mBank) je vlastnena nemeckou Commerzbank. CS je soucasti KBC Group, kterou museli belgicane nedavno zachranovat i presto, ze KBC Group z CS nasosala miliard co to slo.
Nechapu proc mate neduveru k subjektu o kterem jste si nic nezjistil a verite subjektu o nemz jste si evidentne taky nic nezjistil ;)
pro vás možná, ale pochybuji, že pro většinu z těch ostatních co se bojí přejít.. jenže tam je obava po zkušenostech s dřívejšími pády bank, pokud by byla oprávněná, tak za ty peníze stojí, na druhou stranu nikde není zajištěno, že to nerupne i jinde, kde se ještě navíc hodně platí..
nikdo neříká, že nejsou firmy, kde to je jinak, ale je pravda, že akciovky jsou managery tunelovány velkolepě a nejde jen o volání, ale jde to od dodavatelů kancelářských potřeb po útraty u reklamních agentur - když taková reklamka získá obří zakázku, často na ní nejvíce vydělá právě někdo z oné firmy od které ji získala
Užívání SIP a VoIP je technologické hledisko, a z tohoto pohledu je (až na některé reliktní výjimky) regulace v ČR přísně neutrální. Jinak řečeno, ČTÚ ani jiný orgán nebere v úvahu, jaká konkrétní technologie je při elektronické komunikaci používána a SIP volání z mobilu tedy obecně legální je. A to co píšete má v podstatě se SIPem společného jen velmi málo...
Jinak samozřejmě máte pravdu v tom, že geografické číslo má být používáno pouze z konkrétního registrovaného geografického umístění, byť je v rámci telefonního obvodu geograficky přenositelné. Ale to neznamená, že byste se s tím mohl volně pohybovat. Změna umístění terminálu by měla být nahlášena operátorovi a jím správci databáze IZS.
Na druhé straně to ale vůbec nevylučuje, že použijete v konkrétním geografickém umístění geografické číslo příslušné danému místu na terminálu, kterým bude mobilní telefon! Není totiž celkem problém třeba i na dnes již celkem obstarožní Nokii E51 nakonfigurovat SIP profily tak, že se mi doma automaticky loguje k WiFi s mým domácím číslem, v práci s pracovním a na chalupě s chalupářským.
Tolik ke geografickým číslům. Existují však také speciální negeografická čísla určená pro VoIP (začínající na 910), které můžete používat obecně odkudkoli. Tedy i z mobilu z pařezu v lese a půl hodiny na to třeba z hospody na návsi dědiny v sousedním kraji...
Obdobně by šla patrně použít i čísla neveřejných sítí (prefix např. 95X). A zcela určitě by bylo možné naprosto odkudkoli použít "osobní" čísla z vyhrazeného rozsahu tzv. Univerzálních Personálních Telekomunikací (UPT - prefix 700), která ovšem momentálně nejsou v ČR vůbec používána, neb ČTÚ (v době, kdy to měl ještě na starosti) na ně nasadil pro zákazníky a operátory více méně neakceptovatelnou cenu i pravidla přidělování.
A konečně, je tu i varianta, že mobilní SIP terminály vůbec nebudou mít čísla, protože je pro svou funkčnost nepotřebují (je to pouze užitečné, z hlediska dosažitelnosti z PSTN), obdobně, jako funguje bez čísel například Skype.
Případně by mohly používat čísla z nějakého ITU-T E164 nadnárodního rozsahu, jako např. čísla s mezinárodním prefixem +888 (UN - OCHA), nebo +8835100 (globální VoIP UPT spravované Voxbone) či +8835110 ( globální VoIP UPT spravované operátorem Republic Wireless).
VoIP není v článku o mobilních operátorech mimo. Protože většinu hovorů není třeba vést přes mobilní operátory – jak ukazuje třeba příklad USA, nebo příklad pana Hlavenky, který to tu popsal.
Já nepíšu, že to není dořešené, je to dořešené. To z textu jasně vyplývá.
VoIP není globální řešení – pro většinu lidí je to dobré řešení a většina hovorů se neodehrává tam, kde by byla potřeba mobilita.
Mobilní telefonie v takovém rozsahu není globální řešení – je to syndrom nemocných pevných linek. Viz USA.
Vidím že ve třetím odstavci začínáte skrytě útočit na mou osobu, protože Vám docházejí zřejmě věcné argumenty. Současně také děkuji za morální vložku stylu „Morálně a třídně lepší věci, bez ohledu na realitu ve které se nacházejí ostatní...“. Přijdu si pro přídavek až budu mít pocit, že budu potřebovat další lekci z morálky.
Ale rád bych poznamenal, že téměř všechny údaje, které požadujete jsou vytažitelné z toho co jsem napsal. Kromě toho je zbytečné abych tu dělal souhrn toho co najdete v cenících operátorů.
Já jsem napsal pouze, že pro většinu lidí je to výhodné. Jestli do této množiny nepatří Marek Prokop – stejně tak najdeme další pro které to není řešení, ovšem tak to v životě chodí. Pro mě také není řešením vybrat si za partnera muže, ale pro polovinu lidí na světě to je to co chtějí. A tak je to s VoIP × mobily.
Paretův princip je ekonomie, né filozofie.
Za to bych řekl, VoIP je u článku o mobilních operátorech mimo a ještě k tomu článek se nevymezuje na firemní klientelu.
Subjektivní pohled ...Suma sumárum: čas = 1 den... Bod jedna až osm se odehrál za jeden den? To že to není dořešené píšete ...vyřešil jsem to doporučeným dopisem, ať si zdržuje.... ? TCO na provoz VoIP máte jaké?
VoIP není globální řešení. I když jak Vás čtu jitří emoce jako IPv6, Jabber a jiné. Morálně a třídně lepší věci, bez ohledu na realitu ve které se nacházejí ostatní...
Ten váš příklad by věcný byl pokud
Stav 1
měsíční náklady X na služby mobilního operátora
volám a ( min), SMS c ( ks) , data c ( MB )
Stav 2
Bude lepší pokud, při nižších nákladech volám a ( min ) , SMS b ( ks ), data c ( MB ) stejně. Nebo při stejných nákladech mohu hodnoty a, b, c reálně ( tedy né xxx nevyčerpaných minut) využít víc.
Pokud GSM přístroj vyměním za WiFI VoIP telefon využitelnost samozřejmě klesá pro ty kdo chtějí používat mobil jako mobil a né jako „bezdrátovou pevnou“
Pokud bych vyměnil mobil za VoIP byl bych 12-14 hodin denně bez telefonu. "Ušetřil" bych 75% na datovém provozu. Jen u SMS by to nebylo takové jen o 25% méně.
Není podmínka pro pevné číslo u VOIP volání pevná adresa, kde se číslo nachází? A naní pak nelegální volat z jiného geografického umístění? Chápu že to nikdo nezkontroluje kde jsem připojený na internet, ale navádění na VOIP volání přes mobil by pak bylo navádění k nepravostem...
V Česku je to posychrováno dvěma selháními.
1) Selháním pevné sítě a její degradací pro nadměrné ceny.
2) Selháváním mobilní sítě pro její nadměrné ceny.
Zde je nemocná situace už tím, jak moc se mobily používají. Protože byly také náplastí a bolístkou za situaci v pevných linkách. Stejně jako třeba mnoho Wi-Fi sítí je náhradou za nefungující internetové spojení pevnou cestou.
Mobilní operátory netlačí ani konkurence pevných linek (která třeba v USA způsobila, že mobily používají velmi málo) ani vzájemná konkurence mobilních operátorů. A ani konkurence virtuálních operátorů, protože podplacený ČTÚ jde mobilním operátorům na ruku a lobují také v parlamentu.
Rozdělování rádiového spektra je vynikající příležitost jak udělat něco pro zlepšení situace, ale jak jste sám napsal – bude promarněna a budoucnost Čechů prodána za nějaká jednorázový obolus do státního rozpočtu.
Martin Prokop zase planě filozofuje.
Moje ušetření >600 Kč měsíčně, celková cesta.
1) strávil jsem půlden výběru VoIP operátora a VoIP telefonu.
2) objednal jsem obojí 2× (tím naznačuji, že měsíční úspora není 600 Kč, ale dvojnásobná, protože jsem to dělal pro dva lidi) – tedy microtech VoIP a telefony Well SIP T-20P v ceně 1300 Kč s DPH
3) za 3 dny přišly telefony
4) rozbalil jsem je, během 10 minut nakonfiguroval, a vše dále šlo na první pokus
5) převedl jsem tarif Mezi námi (660 Kč měsíčně) Vodafonu na předplacenou kartu, přesněji zavolal na infolinku, že to chci udělat
6) na infolince se začali cukat, že nemůžou a že mi do dvou dnů zavolají
7) nezavolali
8) Pochopil jsem o co go, sedl ke kompu a napsal jednu stránku žádost, kde jsem psal, že žádám o změnu na předplacenou kartu do určitého data. Pokud to nemohou, nechtějí či není možné z jakéhokoli důvodu a z důvodu na jakékoli straně – žádám o zrušení všech služeb poskytovaných Vodafonem. Zaslal jsem doporučeně do Vodafone s dodejkou – není třeba si nechat ničit nervy a hrát s Vodafonem hru na kočku a myš.
9) Od 4. února 2012 neplatím 660 Kč měsíčně Vodafone a na předplacené kartě jsem mu udělal útratu 3,50 Kč. Přes VoIP volám za cca 1,50 Kč/minutu na mobily asi padesátník na pevné, a nějaký desetník v Kč za minutu při volání do USA.
10) Suma sumárum: čas = 1 den, náklady = 3600 Kč, úspora na dvou účtech > 1300 Kč měsíčně. Pro jistotu, Vodafone jsem platil 660 Kč měsíčně tarif + 1,50 Kč za každou SMS + něco dalšího za hovory.
Takže 80 % byl Vodafone, přesněji byl by, kdybych se sním sr...l, ale vyřešil jsem to doporučeným dopisem ať si zdržuje.
Důvodem bylo také svinské chování Vodafone, to akcelerovalo mou snahu kopnout ho a neplatit si nepřítele v zádech.
No, jednak jde o podnikatelské subjekty a nikoli o charitativní organizace ;-), a jednak operátorů, kteří využívají VoIP technologii a jednají "svým jménem a na svůj účet" je lehce přes tři stovky. To už je slušný statistický soubor.
A když budete sledovat jakýkoli parametr, zde třeba cenu volání na mobily, tak bude nějak proměnný a většinou se to rozdělení jednotlivých hodnot bude podobat známému normálnímu rozdělení, nebo-li Gaussově křivce. A prostě platí a bude platit, že asi tak u 2/3 operátorů se budou ty ceny pohybovat okolo nějakého průměru, u 1/6 si řeknete, že někdo zamrzl v minulosti a že to snad nikdo nebude ochoten platit, a jen asi 1/6 bude nějak zajímavá, ve srovnání s ostatními operátory z téhož souboru.
Jenže s operátory z téhož souboru je srovnávají většinou jen "insajdři", zatímco běžná populace bude ty ceny porovnávat ve vztahu k "normálním" cenám volání na mobil, tedy k cenám velkých (mobilních) operátorů, nebo z pevné...
A tam je zajímavý i ten šedý "průměr voipařů", čili z tohoto pohledu prostě provozovatele 802.VOXu nic nenutí aby zlevnil. Protože i se stávajícími cenami a (svou nabídkou služeb) je zejména ve firemním segmentu stále velmi konkurenceschopný... Přitom současný vlastník je (pro retail bohužel) čistě investorská společnost, jejímž cílem je vydělat akcionářům maximum peněz. Ovšem ty se zpravidla nevydělávají při minimálních cenách, ale při takových cenách, které jsou ti pro mne zajímaví klienti ještě ochotní platit a neutíkají mi... Teprve když začnou utíkat (případně když nepřicházejí), musím nabídnout něco navíc, nebo zlevnit... Když zlevním předčasně, tak jsem část peněz investorů hodil na chodník, a nechal je tam ležet.
Takže ač se mi současné ceny VOXu příliš nezamlouvají, zcela bez emocí je respektuji (a prioritně volám na mobily jinak).
- s počitadly tarifů (tarifomat atd.) nic společného nemám
- virtuální operátoři: to je důležitější. Mohu se samozřejmě mýlit, ale myslím si, že virtuální operátoři v Česku díru do světa neudělají. V jiných zemích jsou úspěšnější, protože jejich existence a hlavně úspěšnost JE v zájmu toho operátora, který je jejich partnerem, pod jehož křídly je. V Česku to NENÍ v zájmu žádného velkého operátora. ČTÚ jim to přikáže jako podmínku, chtějí-li se zúčastnit aukcí na volná spektra, nicméně ČTÚ jim už nemůže nadiktovat detailní obchodní podmínky. Domnívám se tedy, že podmínky pro virtuální operátory nebudou zajímavé, dokonce bych se nedivil, kdyby ani žádný virtuální operátor nevznikl. Ale uvidíme, mohu se mýlit.
Jsem si jistý, že vydělají. Telefony mají za možná poloviční cenu než je prodávají, protože jsou velkoodběratel a volání v rámci sítě jsou haléřové položky. Volání do ostatních sítí je stojí aktuálně 1,08 Kč/min. bez DPH a když někdo volá vám z jiné sítě, tak to inkasují zpátky. Vše ostatní, co na vás vydělají můžou investovat do budování sítě, zákaznické podpory a nových limuzín pro manažery :)
jj, tuto informaci mám také potvrzenou od jednoho zaměstnance operátora. Děje se to úplně běžně u megakorporací. Klidně s Vámi pošlou obchodního zástupce na "obchodní schůzku" do Jižní Ameriky.
Je to čistě kapitalistický přístup o "investici". Operátorovi se to vyplatí. I když se už prý stalo, že si takto vybrala korporace operátora a pak měla takových problémů z výpadky systémů, že musela nakonec jinam :D
Asi špatně zařazeno. Pokud to bylo na to, co jsem psal. Nezajímají mně takováhle suchá čísla, protože jsou zavádějící. Jde o pohled na snahu(ne tam není jen to zařizování) vs co dostanu. To co jste udělal, patří k těm 20% nebo k těm 80% snahy?
Za sebe to mám spočítané a nebudu měnit. Protože by to byl jen demonstrativní čin, nikoliv dlouhodobě přínosná a neomezující změna.
takze misto abych zasel do banky 20m od firmy budu s tim stat jako nouma na poste v rade a cekat 1-2 dny nez se mi objevi penize na ucte? proc? kvuli realne uspore v radu 100-200kc rocne? a co kdyz potrebuji penize vybrat? ne z bankomatu takove sumy skutecne tahat nebudu. rikejte mi narcis, ale sve zdravi mam rad.
Po dráze bývalo vůbec levné volání :-) Domluvili jste si čas, vytočili drážní čísla a mohli jste si kecat jak dlouho jste chtěli i na telefonech co byly na nádražích veřejnosti běžně přístupné. Teď mi to nahradilo domácí interneté připojení a VoIP :-) Kdo chce, hledá cestu, kdo nechce, hledá výmluvy.
Ano, dávám Vám konkrétně za pravdu že Váš případ je cca 10% lidí, co se jim převod nevyplatí, ale je to menšina a kdyby přešlo těch 90% tak va3e ČS tu pobočku zavře i u Vás. Stejně jestli zrovna bydlíte někde na dědině a máte rodinu, tak beztak jezdíte minimálně 2x měsíčně těch 70km do Tesca nakoupit, takže je to jen o té pohodlnosti.
Jak se volalo zadarmo meziměstsky v 70 a 80. letech? Jednoduše. Na drážním telefonu jste vytočili číslo města, kde jste se chtěli dostat na veřejnou síť, tenkrát to bylo ve formátu 9 xy, Praha byla 900, Košice 910, Bratislava 920 a t. d. Potom se vytočilo tajné ,,přechodové číslo; kvůli kontrole Telekomiků na něm byl naroubovaný obsazovací tón a po vytočení dvou nul jsem dostal oznamovací tón veřejné sítě a vesele volal. Drážní síť byla zcela zdarma a po veřejné šel jen místní hovor, který platila dráha buď paušálem, nebo vzájemnou vyrovnávkou, protože občas pronajímala Telecomu okruhy v dálkových kabelech. Takže v Čiernej nad Tisou jsem vytočil 900, potom další čtyři číslice - obsazovací tón - nulu - obsazovací tón - znovu nulu - oznamovací tón veřejné sítě, šestimístné číslo a hotovo. Spojení bleskové, mnohem kvalitnější, než přes telekomické tkaničky a zdarma.
Na výběr hotovosti mám bankomaty, sypet do banky hotovost opravdu, ale opravdu nepotřebuji, v ČR tři výběry měsíčně ze kteréhokoli zdarma, v cizině, což je pro mne, jakožto ekonomického emigranta mnohem zajímavější, zdarma všechny, pokud vybíraná částka přesahuje 100€, navíc bez jakéhokoli poplatku a v mnohem lepším kursu, než v jakékoli směnárně. V česku už kupuji jen každý pátek TV program a pro manželku nealko pivo a občas zákusky ke kafi, jinak vůbec nic! Takže mBank mi dokonale vyhovuje. (Za bydlení včetně vody, a elektřiny, plynu a odpadků zaplatím měsíčně 5.000, chata mne vyjde na necelé 3.000 měsíčně za proud, vše řešeno povolením inkasa a elektronickou kanceláří u ČEZu, propanbutan pro sporák a odpady; vodné a stočné tam neplatím, maje studnu. Za 160 € pořídím v Drážďanech kompletní měsíční nákup - max.4.300 Kč, čili celkem 12.300 Kč. Já sám mám zatím 13.800 Kč důchod plus 400 Kč měsíčně na mobilitu. Takže veškeré výdaje z mého důchodu pohodlně zvládneme a manželčiných 9.000 měsíčně jde na sporoúčet.) Takže kotrmelce naší srandavlády jsou mi srdečně u zadku. Krabička cigaret je v Německu za 1€, u nás tytéž za 80 Kč. V bance neplatíme žádné poplatky, kromě 35 Kč měsíčně za cestovní pojištění s limitem 25 milionů, zahrnující pojištění proti havárii, krádeži zavazadel a léčebných výloh.
ono ani Voipový operátoři nejsou svatí. Například proč 802.cz neslevnil volání na mobily, ačkoliv mu významně klesly terminační poplatky?
A s faynem jsem skončil před pár lety ve chvíli, kdy mi v newsletteru oznámili, že již nemusím sledovat, zda volám ve špičce, nebo mimo ni, že sjednotili ceny. Hádejte na kterých cenách je sjednotili.
reaguji na realitu. Naposled jsem navštívil bankovní pobočku, když jsme rušili účty u GM Money. Od té doby řešíme naprosto bez jakýchkoli problémů, založením účtů počínaje, vše přes internet. Smlouvy k podpisu přivezl do 48 hodin kurýr, den na to přišly platební karty a jediné, co jsem si musel osobně obšlápnout byly formuláře kvůli výplatě důchodu na konto, které jsem si sice stáhl a doma vytiskl, ale musel podepsat a odnést na podatelnu do Křížové. Veškeré bankovní operace řeším z domova přes internet a kde a jestli vůbec má mBank nějaké pobočky ani nevím. Jenže Mark Twain kdysi řekl, že nemá smysl rozdávat rady; ti chytří si poradí sami a s hlupáky se bavit o čemkoli je jen ztráta času.
Dobrý den,
připojuji návod jak telefonovat zcela zadarmo (pro odlehčení této diskuze):
1. Vhodíte do tel. automatu minci 0,25 Kč a vytočíte služební číslo telekomu.
2. Pracovníkovi telekomu se představíte jako mechanik Fišer.
3. Slušně požádáte o přepojení na služební linku.
4. Po obdržení tónu vytočíte volané číslo a provedete hovor.
5. Šidítkem si pak z mincáku vyhodíte zpět minci 0,25 Kč.
V roce 1975 to běžně praktikovala 1/2 internátu na brněnském učilišti spojů. Všichni pod mým jménem. To jsme se nadělali blbostí. Ještě, že už je to promlčený. Dneska bych si dal facku.
Ivo Fišer
www.xphonet.com
To by mne pane Hlavenka zajímalo. Řekněte nám, po čase, jakou tak mají lidi kteří k vám chodí průměrnou měsíční útratu. Pokud to nějak statisticky sledujete. Pokud jde ale o mix firma + soukromá osoba, je to k ničemu.
P.S.
Pochopil jsem, že s tím projektem máte něco společného. Omlouvám se že tento web ani nenavštívím. Ceny znám a počítám po svém, žádná kalkulačka nedokáže zohlednit můj pohled.
Jistě že jsme si toho vědomi!
Já například volám často jen-tak. Je přece potřeba mít trochu sociálního cítění a pomoci těm chudinkám - co bez telofonu neumí, nemohou a nechtějí žít - generovat část zisku vyžadovanou telefonními operátory. Vždyť oni by je jinak sedřeli z kůže...
A v jak velké firmě pracujete? Ve firmách které mají tisíce zaměstnanců a tedy miliradové obraty se takové věci jako telefonování neřeší na úrovni jednatelů. Tedy za to je odpovědný jeden vyšší manager, kterej obvykle nepohrdne luxusní dovolenou a nejnověšími telefony pro celou rodinu. To, že se výběrko vypíše neznamená, že se vybere nejlevnější varianta.
Zajímavé, já včera volal na O2, že chci odejít protože u konkurence budu při svém objemu volání platit méně a ještě budu mít v ceně internet v mobilu. Hned jsem dostal dvě alternativní nabídky, v klidu jsem si je přepočtal na své volání a jedna byla ještě o něco málo lepší než konkurence.
To vše při měsíční útratě cca 500,-
1) Skype, operátorský VoIP atd.: já jsem nikdy netvrdil, že to "nahradí" mobilní operátory (čtěte pozorněji, co je psáno, vyhnete se zbytečnému flamování, děkuji). Ale zatlačí to na ně a sebere jim to nemalý kus chlebíčku.
Jaká je struktura vaší práce (a stovek tisíc ostatních)? Kolik času trávíte někde "na židli za počítačem", kde samozřejmě Internet je a kde můžete dát velkým operátorům pac a pusu, a kolik v autě, v lese či jinde, kde se na ně můžete spolehnout? Kde realizujete většinu telefonů? Já jsem díky přechodu na VoIP "odklonil", abych použil takové hezké slovo, cca 90% hovorů mimo jejich sítě.
2) Osoby, které pravidelně provolávají tisíce korun: tak to tuším, že žijete na nějaké vzdálené planetě. Takových osob jsou desítky tisíc a jen v mém okolí jich znám řádku - a nejsou to žádní šílenci, naopak lidé s průměrným než nadprůměrným příjmem. Nebavím se o tom, jestli potřebují pracovně tak moc volat nebo se jen vykecávají s kamarády/kami, prostě provolají tisíce.
3) Usmlouvání ceny: mám sám osobní zkušenost, funguje to (nevím, jestli u každého operátora - zkoušel jsem jen jednoho, s úspěchem)
4) Rozdíly: jde hodně o to, že lidé mají naprosto špatné tarify, staré pět let, mezi tím jim je operátor potichoučku zdražil, oni změnili svou strukturu volání, a tak dále. Tam lze skutečně změnou tarifu (jedno zda u stávajícího operátora nebo s přechodem) srazit cenu na třetinu, na čtvrtinu.
zajímalo by mě, jestli někdo tuší, jaký je rozdělení koncových soukromých zákazníků co do výše útraty?
kolik procent jich provolá měsíčně do 200 Kč, kolik naopak třeba nad 800?
pak bychom mohli polemizovat o tom, jaké části zákazníků se nějaké hrozby změnou operátora, pokud to ještě vůbec funguje, týká... opravdu jde něco snižovat s měsíční ůtratou 300?
ví někdo jakej je medián útraty?
a firmy a podnikatele bych sem vůbec nepletl... protože těch se, podle všeho, veřejné tarify vůbec netýkají... ;-)
"Rozdíly bývají i několikanásobné. "
Pane autore na tohle jste přišel jak? Naopak rozdíly jsou tak minimální, že se vůbec nevyplatí přecházet. Jestliže s tarifem u jiného operátora ušetřím pár korun, utratím je v dražších sms nebo datech téhož operátora. Takže nula od nuly pojde.
A to je právě to. Není kam přejít aby si tím člověk pomohl. Všichni mají ceny plus minus stejné, rozdíly jsou pouze kosmetické.
Se zbytkem celkem souhlasím. Sám na mobilu (a nejen na něm) používám SIP a kdykoliv to jde, volám podstatně levněji. Problém ale je, že v našich podmínkách to je použitelné prakticky jen tehdy, jste-li v dosahu wifi. Přes 3G to sice také funguje ale pokrytí je naprosto tragické a uplatňuje se takový FUP, že data stačí pouze na několik minut volání.
Jo, dík. Beru to jako lichotku. :-)
Ještě jsem se vyhecoval a našel jsem nějakou statistiku na webu, která uváděla, že průměrná délka hovoru na klasickém telefonu je 3 min. Průměrná délka hovoru na skype je cca 13 min.
Máme tady zhruba 10 min. rozdíl. Autoři studie přímo psali, že si myslí, že rozdíl je způsoben tím, že Skype je zadarmo.
Zkuste odhadnout, kolik se ve firmě může dělat hovorů za měsíc nebo za rok a dopracujete k poměrně slušné ztrátě.
Jinak řečeno, na povídání o vnoučatech dobrý, ale do firmy ne ne.
Je otázka, jestli se vám chce spolupracovat s dodavatelem, který vás chce naprosto při každé příležitosti okrást. Není lepší tu zlodějskou firmu poslat do pryč a najít si nějakého normálního dodavatele? Ony ty tarify od O2 jsou i za polovinu několikrát předražené než je v zahraničí zvykem.
4-5 let na zpátek jsem dostal u O2 3000 minut za 600měs... stačilo pohozit přechodem jinam... nebylo potřeba ani hrozit. Stačilo požádat o KPČ (kod prenositelnosti cisla) a volali sami do dvou dnů.
Před dvěma lety jsem dostal 50% slevu na všechny tarify se stejným vyhrožováním.
Před týdnem mě u Vodafonu řekli. Tak si běžte jinám. U O2 mě řekli že slevy neexistujou, a jesti neumim číst z ceníku, tak jsem debil. T-Mobile nenabízi nic co by bylo použitelný, to jsem ani nezkoušel... ty jsou uplně mimo...
Takže dle mě se domluvili mimo cen i na tom, že nebudou z daných cen poskytovat koncovym zakaznikum slevy a ono prostě není kam přejít...
+- mě všude nabídnou to samé, když nění sleva
Mesicne provolam kolem 1000,-
Hrozně mě se líbí, jak se tu furt hází o úsporách , lítají desítky až stovky procent ale...
Když se řekne, že někdo ušetři třeba X<75,- s DPH moc v měsíčním paušálu tak to takové terno není. A to ještě pokud počítá, že vynaložené úsilí se výpočtu zanedbá.
Jak si hodnotíte své úsilí, jak kompromisy které vedou k tomu ušetřit? A celkově jak myslíte, že se v tom projevuje Paretův princip?
To já používám VoIP se zachováním stávajícího mobilního čísla. Vyřešil jsem tak problém s nutností datového tarifu a nižší výdrží telefonu. VoIP aplikaci prostě spustím pouze v momentě kdy potřebuju volat a jsem na WiFi (80% mého času).
Tzn. hovory přijímám na svém mobilním čísle přes GSM a když volám, tak volám přes VoIP a WiFi (na mobil 1,50 Kč/min). Tím pádem nejsem nucený mít ani datový tarif od operátora, mám vteřinovou tarifikaci (1+1) a nulový paušál.
Když chci volat a nejsem na WiFi, tak na delší hovory používám u VoIP "call back prozvoněním", který je sice trošku složitější na obsluhu ale můžu volat za 3,18 Kč/min s vteřinovou tarifikací. Když jsem líný udělat callback, tak zavolám normálně přes předplacenou kartu (za lenost se platí).
Zachování čísla pro VoIP hovory podporuje např. VooCall a Odorik.
Jsem v malé firmě (10x SIM), máme od O2 tarif s 50% slevou, k tomu telefony za 1 Kč a volání mezi sebou zdarma - takže nakonec se nám veškeré volání vleze do volných minut v tarifu. Sleva byla za to, že jsme k nim přešli od Vodafonu. Šéf nad tím kroutí hlavou, že takhle se jim nemůžou vrátit ani ty peníze za ty telefony, natož aby na nás vydělali :) Akorát za první rok nepřišlo ani jedno vyúčtování správně (vždycky zapomněli tu slevu), tak bylo nutné účet reklamovat - ale za ty peníze se to vyplatí :)
Jednoho dne můj operátor "prostě zrušil tarif" a můj historický kousek přehodil na jakýsi supermoderní, kde byly sice všechny ceny o něco nižší, ale 60+60 to bohatě vyvažovalo, ba převažovalo.
Proto jsem dal u svého operátora výpověď, což mělo velmi zajímavý průběh: ohlásil jsem, co mám v ůmyslu, paní koukla do počítače, rozhodla se, že těch cca 1000 Kč měsíčně oželí, vytiskla potřebná lejstra - a suše mi ohlásila, že když budu mít nějaké nedoplatky, tak pošlou exekutora. (Že mám v podstatě předplaceno ji nezajímalo.)
Tomu se říká vstřícná reakce na požadavek klienta.
Dobrý den,
způsobů "profinancování" je mnoho. Operátor např.:
- poskytuje bezplatně hlasové služby domácnosti dotyčného;
- platí za "servis" svého koncového zařízení správci PBX;
- platí rodinnému příslušníkovi mzdu za "obchodní" činnost;
- poskytuje "bonusy" typu mobil, notebook, vstupenky na koncerty, poukazy na dovolenou, ....;
To jsou reálné příklady z praxe.
"Správně" ovlivnit vedení firmy dokáže např. technik ústředny (= levné pro operátora a často používané) nebo vedoucí IT oddělení (= dražší pro operátora ale velmi účinné) nebo i člověk z tuzemského vedení zahraniční firmy (= drahé pro operátora ale zahrne se do ceny služeb a všichni jsou spokojeni).
Ivo Fišer
www.xphonet.com
>> IB, které je přehledné, má neomezenou historii, nemizí tam dokončené trvalé příkazy
To mBank podle mě splňuje. Jak s kontokorentem nevím, mě ho vnucují furt, ale to je tím, že mi tam chodí výplata. V každém případě není problém si tam účet založit, vyzkoušet (to je zadarmo), v případně spokojenosti si tam nechat posílat platby a do té doby, než ten kontokorent zřídí, odtamtud ty platby holt přeposílat na původní účet (to je taky zadarmo).
boze, na to ze ti tam chodi duchod a platis akorat inkaso mbank jiste staci,
kdyz musi 3x rocne jet na pobocku fyzicky protoze tam netocis 7k duchodu mesicne a obcas je proste treba prachy nasypat/vysypat me vyjde cestak jedny cesty do mbank/fio na to co celorocni platba u cs kde mam maximalni pohodli a ve fronte taky necekam, zavolam ze chci to a to a proste prijdu.
karty mam 2 a narozdil od jinych s nimi nebyl problem zaplatit offline i online, pohybu 200+ mesic a 3x rocne navsteva pobocky.
a u fio plati to same 70km nejblizsi takze tech 120kc/mes resp 1500kc/rok je fer.
to vse znamena, ze cs je proste vyhodnejsi o siti jejich pobocek ani nemluve.
to je pekne, rici operatorovi, ze prechazim, protoze jsou sluzby drahe... ale kam prejit? clovek musi mit nejaky padny argument. vyhrozovani vypovezenim smlouvy je nesmysl, kdyz zadny z dalsich dvou operatoru nenabizi nic extra na vic - clovek si nepomuze, naopak mozna i pohorsi... ti lide na infolinkach se musi hodne bavit.
jedine reseni vidim v tom, ze se na trh dostane dalsi operator, ktery se nebude bat nabidnout sluzby za rozumne penize.
... neco jako kdyz se u nas zjevila mBank... jen tedy doufam, ze by to dopadlo jinak (mBank zdrazila a vysmala se svym zakaznikum do ksichtu, pricemz zdiskreditovala ostatni "banky zadarmo" - hodne lidi dnes zvazuje, jestli ma cenu prejit jinam, kdyz se za rok stejne dostane do stejnych cisel, jako u regulerni drahe banky, ale s mene sluzbami)
Přesně tak, tohleto bejvávalo kdysi.
Dnes je běžný koncák s normální útratou jen obtížný odpad, se kterým jednají maximálně arogantně.
Vodafone vám například po přechodu, který se mi protáhl na dva měsíce, ještě pošle arogantní esemesku ve stylu "táhni do prdele, však se zase vrátíš"
U Vodafonu si dam tarif "odepis", nebo lepe u O2 tarif "zero" pokud potrebuju net (staci ten za 150 a mas sms zdarma pres kubik nebo www.esemes.cz) Na www.voocall.cz si nabijes pres paypal nebo prevodem trochu kreditu a muzes zacit z mobilu volat pres callback za 2,50, pres net za polovinu do vsech siti. Uctovano po vterinach. V ramci voocall.cz zdarma tusim, na pevnou za halere. Volany nic nepozna, jako bys mu volal normalne, vidi tve mobilni cislo jako obvykle. Hovory lze i sifrovat. Vi nekdo o necem lepsim? Pouzivam od lonskeho leta a usetril jsem na tablet samsung galaxy. To potesi, kdyz se navic nemusis omezovat. Mozna volam jeste vic nez predtim.
Přesun účtu nemusí být vždy jednoduchý a možný. Pokud máte třeba u stávající banky otevřený kontokorent, který kvůli nestálé výši příjmů využíváte (tj. třeba máte větší zakázky placené 3x za rok velkou částkou a období mezi platbami překryjete kontokorentem), pak přesun jinam jen problém - nedostanete kontokorent hned.
Dále je někdy celkem zvláštní přístup bank, kdy se jinak chovají před změnou a jinak půl roku poté, kdy tam už klient má peníze. Osobně jsem třeba odešel od eBanky (resp. eKonta v momentě, kdy to převzala Raiffeisen a začala služby neskutečně prasit) a od téí doby jsem zkusil už pět různých internetových bankovnictví a jsem z toho zoufalý. Nejspíš se tedy vrátím zpět jen kvůli pohodlí. Fakt bych rád IB, které je přehledné, má neomezenou historii, nemizí tam dokončené trvalé příkazy a další věci, na které narážím jinde. Někdy to jsou věci, u kterých jen kroutím hlavou, proč to tak je (třeba to mizení příkazů je u GE - jakmile doběhne trvalý příkaz, už nikde nenajdete, jaké měl nastavení, prostě je smazaný).
Jinak mě osobně nevadí platit bance poplatky, pokud za to dostanu adekvátní služby. V bývalé eBance, která byla objektivně drahá, jsem byl velmi spokojen a poplatky jsem bral v pohodě. Ale to byla fakt velká výjimka. Od doby, kdy to vede RF, je to děs. IB sice zůstalo kvalitní, ale ten přístup... :(
Skypeout opravdu nic moc není, proto mám kromě Skype a mobilu s předplacenkou ještě klasický VoIP s VoIP telefonem a klientem v notebooku. (stejné číslo). Pokud někam jedu, VoIP telefon odpojím a používám klienta v NB, čímž se vyhnu placení roamingu. Mobil s předplacenkou mám jen pro příchozí hovory, nebo nouzové volání, takže mi tři stovky kreditu ročně bohatě vystačí.
Problém je v tom, že když posuzujete cenu hovoru, tak se díváte jen na poplatky. Já jsem ve firmě Skype zrušil, protože byl "drahý". Ano "drahý"!
Ta drahost spočívala v tom, že hovory na telefonu trvaly 5 min. (obě strany šly přímo k věci), ale skype-hovory trvaly klidně 30 min. Zákazníci žvanili a žvanili a žvanili. Na Skypu je běžné, že čekáte než protistrana něco najde v emailu. Na telefonu Vám řeknou "najdu to a zavolám později".
Jestliže mám programátora s hodinovou sazbou např. 1000 Kč, tak mě půl hodina vykecávání navíc stojí 500 Kč na ušlém příjmu. Tomu říkám "levně".
Pro mě je cena hovoru něco jako "regulační poplatek u lékaře". Zabraňuje tomu, aby se tam babičky chodily vypovídat.
Skype je sice užitečná služba, ale už Skypeout není z nejvýhodnějších, nastavování SIPu v mobilu je taky většinou porod a vzhledem k výdrži mobilních telefonů to je v podstatě jen řešení pro geeky.
Pro "normální" uživatele se mi osvědčilo jen jedno řešení: SIP přes vhodné hardwarové zařízení. Uživateli se vrazí do ruky normální sluchátko a ať si přes to volá jak potřebuje. V podstatě je tak minuta hovoru do celého světa v řádu desetihaléřů, účtování bez okrádání 1+1, normálně se volá i přijímají hovory a není potřeba nikde nic zapínat, nastavovat, mít zapnutý PC, apod.
Přesně tak. Nehledě na to, že platit více než 250 tis. kč hotově je již nelegální. Ostatně mBank ani výběr na pobočkách nenabízí. A například u Zuna mám účet a peníze a nebyl jsem tam ani jednou, vše poštou. Od chvíle, kdy je pojištění vkladů 100% neplatí ani argument o bezpečnosti vkladů (do 2 M)
Přenos čísla:
Já - Zmizel mi na chatě signál, uděláte s tím něco?
Op: Ne.
Já: Přenáším číslo.
Op: Nesouhlasíme.
Já: Máte smůlu, už jsem si nechal u nového opa vygenerovat převodní kód!
Op: nojo, no, tak to nám nic jiného nezbývá. A nechcete si to ještě rozmyslet?
Já: Nemám důvod. Není signál, není zájem o nápravu, takže není co si rozmýšlet.
V tomhle bych doporučil si najít vhodného "šedého" operátora - jen u toho se dají najít vhodné tarify pro podobné potřeby méně volajících, tj. např. tarif za 0,-, k tomu za symbolickou sazbu volání mezi vlastními čísly a rozumná minutová sazba na zbytek; pro více volající samozřejmě jiné vhodnější tarify.
Já sám jsem to v podobné situaci nakonec takto vyřešil. Zkoušel jsem i volat operátorovi, který bych hned ochoten dát 50% slevu, ale stejně ty ceny vycházely hůř než u šedivky a zůstávaly tam obvyklé nešvary: okrádání na převodu volných minut, neustálé problémy s vyúčtováním, mizerný signál, problémy s nastavováním... Můžete mi kdyžtak napsat na npet(at)seznam.cz.
VoIP. Volání ve vlastní síti zcela zdarma, výhradně sekundový tarif a maximum 1,50 Kč/min. Platí se kreditem bez omezení doby expirace. Jediné, co potřebujete vyřešit je internetové připojení, na telefonování stačí 128 kbps ale pozor! v obou směrech a při této rychlosti s praktickou agregací 1:1
"mnoho lidí to dosud neví, ale usmlouvání ceny i z pozice koncového uživatele není těžké" ... zkoušel jsem to asi 20x po dobrém, po zlém, slušně, sprostě ... jediným výsledkem byla odpověď: "když je to vaše rozhodnutí tak si přejděte" Takže nechápu o čem tu hovoříte. Pokud to někde zafungovalo, zkuste popsat rozhovor a argumenty.
mBank je sice banka ohlodaná na kost ale za asi 3 roky nebo více let co s nima jsem mi nebylo zapotřebí kodrcat se na pobočku. A nadlimitní výběr, zvednu limit z bankomatu a v nejhorším vícekrát vyberu. (kolikrát jsem třeba do kb musel volat aby mi to laskavě připravili protože to je prý nadměrný výběr a pak to ještě i cálnout). Tady vrazím kartu a vyberu, a když ne najednou tak dvakrát , třikrát.....a je to taky.
Panebože, do čehos to duši dal? Já mám pobočku mBank v počítači doma na stole 24 hodin denně, sedm dní v týdnu a bez front! Za celou dobu, a že už je to hezkých pár let, co jsme u mBank jsme nemuseli z bytu vytáhnout paty a za celou dobu jsme na poplatcích nezaplatili ani korunu. Jenže v Česku je to o tom, že místo aby se přemýšlelo, jak to udělat, aby to šlo, se raději řeší, jak zdůvodnit, že to nejde. S telefonováním je to to samé; přes VoIP utratíme max. 150 Kč za rok a to voláme hlavně na Nový Zéland, do Austrálie a do Kanady, jenže přes Skype a tudíž zdarma. A v Sydney je mezi krajany přes 70 českých VoIP linek, takže navzájem si volají zcela zdarma, stejně, jako k příbuzným do ČR a na české mobilní sítě za 1,50 Kč/min a se sekundovou tarifikací. Takže nevím, jak kdo, ale já nevidím důvod si na ČTÚ stěžovat, i když si myslím, že práce, kterou za peníze daňových poplatníků těmto odvádí je velice nekvalitní a zcela nedostatečná.
A jste si vědom toho, že když začneme více používat alternativy, tak operátorům klesnou zisky a kvůli tomu podraží?
To máte stejný jak s elektřinou. Začali jsme kupovat úsporný lednice, pračky, myčky a další elektrospotřebiče. A co se stalo? Dodavatelům klesly zisky, takže se elektřina zdražuje.
Nemá jaksi smysl řešit detaily a individuální zkušenosti. Ochota měnit banku je zkrátka malá, stejně jako u těch operátorů - znám lidi, kteří jsou z Brna, na různých poplatcích dají ČS 250 Kč měsíčně (vše je šikovně schováno v různých 2 kč položkách) a prostě to neřeší. FIO má asi 50 poboček, tam větší problém s dostupností není.Obecně, při troše úsilí se dá ušetřit skoro na všem - odhadem banka 1500 Kč ročně, mobil klidně 3000 ročně, elektřina 2000 kč...
To pokud se tyka karty, tak u mBank ji dostanete postou a jen si ji aktivujete na IB, takze tento duvod k navsteve pobocky Vam urcite odpada. Vyber velke hotovosti nevim, mne staci bankomat.
Transferovani penez v rozsahu osobniho pouziti (je tam nejake omezeni na pocet transakci mesicne) mate u mBank taky zdarma, takze je na vas spocitat si, co vyjde levneji.
No, tak to já byl za ty 4 roky, co jsem u mBanky, na pobočce dvakrát - když jsem k nim "stěhoval" hypotéku (samotný účet jsem zakládal přes kurýra). Za ty 4 roky jsem na poplatcích zaplatil dohromady 153,- Kč, na úrocích jsem vyinkasoval cca 8.400 Kč, na úrocích z hypotéky (díky bilančnímu mechanizmu) ušetřil cca 23.000 Kč, na poplatcích za hypotéku (u ČSOB musel být k hypotéce speciální účet s taxou 150/měsíc) jsem ušetřil další cca 3.000 Kč.
Proč to píšu: Možná na ty pobočky opravdu potřebujete jezdit (nevím co tam vyřizujete), ale mě se oželení poboček natolik vyplatilo, že si myslím, že stojí za to se nad tím zamyslet...
Vašemu prvnímu odstavci nerozumím. Předpokládám, že společnost má vedení - jak by mohl nějaký zaměstanec ovlivnit jeho rozhodnutí v neprospěch společnosti? To by asi to vedení za moc nestálo. A jak si může zaměstnanec vylepšovat svů příjem o uvedené čásky - někde je krade? Nebo jako že neoprávněně volá či využívá datové služby? To by byla jen jiná forma krádeže.
Řekl bych, že autor se dívá na věc z pohledu uživatele-podnikatele, nikoliv soukromé osoby. Skype je jistě vynikající pro pracovní porady s danými termíny a okruhem účastníků, ale mobily nahradit dost dobře nemůže - potřebujete internetové připojení.
Dále velmi pochybuji, že by soukromá osoba pravidelně provolávala každý měsíc tisíce korun (nemá-li ovšem nějaké postižení :-) ). Na vyhrožování přestupem ze strany jednotlivců operátoři kašlou - utéci můžete jen k některému z těch dvou zbývajících, čímž nic nezískáte. Mám zkušenost s výpovědí pevné linky O2, bylo to jako slepý s hluchým. Jasně jsem řekl, že mi vadí jejich jejich vysoký paušál a oni že mi jej v zásadě nesníží, ale navíc že mi dají spoustu volných minut - nedomluvili jsme se. U konkurence platím v souhrnu výrazně méně.
Jinak nevěřím tomu, že by se zákazníci v zahraničí chovali výrazně jinak než u nás a trávili volný čas porovnáváním nabídek a vyjednáváním s operátory. Spíše se ti operátoří chovají "doma" jinak, oni i ti členové správních rad někde bydlí.
Závěr? Pokud nad sebou operátoři nebudou mít bič, nic se nezmění. Totéž obchodní řetězce s jejich neustálými švindly. Problémem je potřebná legislativní podpora, kde si nedělám iluze o lobbystických tlacích.
Záleží hodně na pozici z které jednáš - soukromá osoba, malá firma, korporace, jaká je smlouva (= kdy můžeš odejít) - a hlavně jakou máš útratu a jak strukturovanou - pokud máš tarify na které se x let našáhlo, a voláš za 6kč/ min tak dostaneš 50% slevu bez mrknutí oka (ale taky stačí třeba změnit paušál), pokud máš dobře nastavené tarify tak už se budou cukat. Záleží zase na tom kolik utratíš a jak moc mají zájem tě udržet. A nezapomeň, že spousta lidí má smlouvy na dobu určitou (uvázali se za hezký nový telefon) a pak operátora slevnit nic nenutí a taky nepřinutí...
Osobní věci se mi řešily vždy líp na prodejně (infolinka je v tomhle směru nanic), firemní s obchodním zástupcem a pokud jsme se nedohodli, tak byl vyměněn.
Hodně štěstí.
ve věcech, co by měl ČTÚ dělat, chybí dvě podmínky do aukce kmitočtů:
* souhlas s redistribucí stávajících pásem, aby měli všichni operátoři včetně čtvrtého stejný díl spektra
* souhlas s velkoobchodní nabídkou i na stávajících kmitočtech (pro čtvrtého operátora odložený až bude mít pokrytých n % populace)
* všechny nově udělené frekvence přidělit na dobu určitou, po ní pak nechat proběhnout další aukci s dalším přerozdělením pásma
Přičemž pokud by nové frekvence operátor nechtěl, mohl by se na výše uvedeným věci vyprdnout. Tyhlety dva kroky jsou dost zásadní k tomu, aby se do rybníku mohly dostat nové štiky, a taky k tomu, aby se dalo celkem fragmentované pásmo konsolidovat pro různé protokoly, co umí jet na více pásmech naráz.
- Výpočet procent: je tam překlep, má být 2001 a ne 2010.
- Korupce (p. Fišer): samozřejmě, velcí operátoři mají u svých obchodníků obrovskou paletu "benefitů" určených obvykle pro klíčové lidi ve firmě, kteří rozhodují o volbě toho či onoho operátora. To je známá věc. Ještě bych zmínil, že zcela legální incentivou je taková polo-korupce, kdy operátor připisuje firmě jakési "body", a za ně si lidé pořizují krásné nové mobily atd. To vyvolává tlak lidí na všech úrovních firmy právě na to, aby se zůstalo u toho konkrétního operátora, vymýšlejí se argumenty o tom, že "má dobrý signál a jiný nemá" a podobně. Protože hezké nové mobily zadarmo, to každý chce.
Plus ještě jedna zajímavá věc: obchodníci pro firemní sféru nejsou zaměstnanci operátora, ale lidé pracující na živnosťák, tj. "na sebe". Tím mají v podstatě volnou ruku ke korupčnímu jednání, protože pokud by došlo k průšvihu a provalilo se to, zůstane to na nich a operátor z toho vyjde nedotčený.
- Porovnání tarifů: existuje pouze jedna jediná věrohodná metoda na porovnání tarifů, a to, když do kalkulačky zadáte (naimportujete) přesný výpis hovorů za delší období (nejlépe několik měsíců, půl roku atd.), a necháte si vyplivnout "kolik by mě toto stálo u TarifuX/OperátorY atd. atd.". Tomu se pochopitelně operátoři velmi brání - přesto že není technicky nic snazšího než uživatelům zasílat výpisy hovorů v daném, v čase se neměnícím, popsaném formátu (nejlépe xml), jako "default" volbu. Zkuste toto u svého operátora dosáhnout, jak bude pokřikovat, že to je strašně těžké, pak vám to pošle v nepoužitelném tvaru atd. S tímto se ve Faynu setkáváme denně, když chceme klientovi spočítat precizně úspory, žádáme právě o tento výpis hovorů, proženeme jej naší kalkulačkou a ukážeme přesně na desetník: ideální argument k přechodu jinam, ale dostat to z operátorů je porod. Z jejich strany samozřejmě zase záměrné kladení překážek, aby se uživatel vyznal v tom, kolik platí a za co, a zase jeden z malých, ale působivých "jedů", které by mohl ČTÚ velmi snadno nařízením odstranit.
Nehledě na to, že jim těch 10% věřím. Je ale potřeba si uvědomit, kde to číslo vzali: řeč je o průměru (!) a to nikoli z ceníkových cen, ale z reálně účtovaných cen (čím dál tím víc lidí a firem si totiž dokáže vyhádat velké slevy). To je ovšem ta ošidnost průměru: to, že bezdomovec si v průměru s ministrem vydělá 60 tisíc neznamená, že má (ten bezdomovec) za co bydlet :)
Problém je, že vaše počítadla jsou k ničemu. Zkuste lidem předložit grafické vyjádření (cena/čas) a oni si hned udělají představu, můžete připojit i grafy týkající se "zvýhodněných volání na vybraná čísla". Neřeknete sice takhle lidem, kolik zaplatí celkově, ale představu o ceně budou mít celkem dokonalou.
Já si takhle dělám graf vždy jednou za čas, když jsou nové tarify. Hned vidíte, že u toho a toho jsou pro vás výhodnější krátkodobé hovory do xxx, u toho zase střednědobé hovory. Ve výsledku (mix různých délek hovorů), si ale stejně příjdou všichni operátoři na své, velmi podobné "ohodnocení".
Dobře takhle byla vidět změna účtování z původních 60+30, na 60+60 u starých tarifů Eurotelu, kterou jsem si dělal. Dnešní Telefonica má u současných tarifů (teď nevím jestli nasrat! nebo na!nic) takové účtování automaticky.
Pro přesnou představu, změny ceny jsem prostě vytáhl z telefonu délky hovorů za poslední rok, přepočítal dle nových cen, a porovnal... jeden se nestačí divit.
Můžete takhle i zkusit propočet na ceny jiného operátora. U mne to neplatí zcela, protože způsob jakým telefonuji přizpůsobuji právě tomu jak je cena v čase u konkrétního operátora rozložená. Může se tedy stát, že u každého operátora volám jinak....
Jak říkám jeden, dva grafy se službami všech operátorů... ať vidíme, že je to v prdeli. Proto je nejlepší nevolat vůbec.
<i>...snižuje průměrně ceny meziročně o 10 %. Z toho by vyplývalo, že pokud bychom v roce 2010 volali za čtyři kačky za minutu, tak dnes voláme cca za korunu třicet.</i>
Ne že bych měl něco proti duchu článku - operátoři jsou opravdu lupiči - ale nedá mi ta drobná účetní nepřesnost: abychom volali v roce 2012 za 1,30Kč (při meziročním 10% snižování), museli bychom volat v roce 2010 za 1,60Kč a nebo v roce 2000 za 4,60Kč (v roce 2001 za 4,14).
Dobrý den,
existuje ještě jedna zatím nediskutovaná souvislost.
Ceny hovorů jsou mimo jiné také ovlivněny korupcí. V 9 z 10 společností a organizací se najde člověk, kterému velmi záleží na tom, aby jeho zaměstnavatel nesnižoval výdaje za elektronické komunikace. Z vlastní zkušenosti vím, že jen malá část organizací si vyjedná výhodné tarify (= slevy) odpovídající jejich velikosti. Čím je firma větší, tím je pravděpodobnější, že si některý její zaměstnanec vylepšuje svůj měsíční příjem o jednotky a někdy i desítky tisíc měsíčně. Jedním z výsledků pak je deformace cenových poměrů tuzemského trhu. Pokud ČTÚ říká, že jednou z příčin vysokých cen hovorů je ochota zákazníků platit vysoké ceny, tak je to do velké míry pravda. A pokud jsou "ochotny " vysoké ceny platit velké organizace, pak je logicky musí platit i ti malí.
Klasickým příkladem je stát a tzv. KIVS. Převážná část rezortů i státních organizací tak platí nejméně dvojnásobek toho, co je nutné. Poctivým soutěžením by pak stát mohl ušetřit min. 2/3 svých současných výdajů. A stejně jako korupce v oblasti státních investic do stavebnictví má nemalý vliv na obecnou cenovou úroveň tuzemského stavebnictví, tak korupce v oblasti státních e-komunikací deformuje konkurenční prostředí mezi všemi operátory hlasových i datových služeb.
Mé názory vycházejí z poradenské činnosti v oblasti optimalizace výdajů za hlasové a datové služby. Jakmile příslušní lidé ve velké firmě pochopí, že by došlo k narušení vztahů k současným dodavatelům, tak přestanou spolupracovat a jejich formálně deklarovaný zájem o úspory se rychle vytratí.
Ivo Fišer
www.xphonet.com