Ono to samozřejmě není ani tak jednoduché, ani "křišťálově čisté". Spoléhat pouze na ty přirozené odkazy, to by se jeden načekal... Katalogy jsou už v podstatě pasé, ale odkazy se nakupují (a vyměňují) dál. Na druhou stranu, proč ne. Mám například (zcela hypoteticky) obchod se zahradní technikou. To, že budu odkazovat například na zahradnictví, je vcelku pochopitelné, takže s nimi bych odkaz vyměnil a nevidím v tom nic špatného. S prodejnou pneumatik to už postrádá logiku.
diky za odpoved - nejak mi to nedavalo smysl, ale ted jiz chapu, ze tam p. Prokop jaksi zapomel zminit, ze legitimni zpetny odkaz je k dobru.
Predpokladam, ze nakupy odkazu a zapisy do nejruznejsich katalogu jsou "ty spatne" odkazy zatimco odkazy uvedene realnymi lidmi jsou ty dobre..
Kdo prostě dělá "web pro lidi", bude mít dobré pozice pořád - ať už vyhledávače změní algoritmy jakkoliv. Kdo je dělá "pro vyhledávače", musi je po každé změně celé předělat.
No ale kdyby se tím řídil každý tak "SEO firmy" včetně pana Prokopa nemají co dělat :-) Takže je vlastně i v jeho zájmu, aby se z toho dělala podobná věda...
Jane, je velký rozdíl mezi zpětnými odkazy a zpětnými odkazy. Pokud si na web dáte jakousi "seo lištu" a patičku stránek zahltíte vyměněnými odkazy, pak máte téměř jistotu, že vám to uškodí. Pokud na váš (bezpochyby kvalitní) obsah budou lidé přirozené odkazovat, budou vás citovat apod. pak máte také zpětný odkaz, ten ale vaši pozici posílí.
Co to je za větu? To je takový nerdovský humor, mě osobně to pobavilo, stejně tak odhad počtu vyškolených lidí a dalších perličky. Asi to je věc duševní kompatibility.
Na názor máte jistě právo, jen doufám, že jste na jeho nevelkém základě (tento jeden rozhovor) ochoten připustit, že to může být i jinak. S Markem jsem se na jedné vánoční besídce chvíli bavil a opravdu nemůžete být dál od pravdy. :)
Mohl by mi nekdo kovany vysvetlit toto?
[quote]
Klasický PageRank to poznává jen zpětnými hypertextovými odkazy, resp. jejich statistickou analýzou. Vlivy televize, sociálních sítí se musejí přetvořit do klasického hypertextového odkazu, což se v určitém procentu případů děje.
[/quote]
a v dalsim odstavci:
[quote]
Poté, co Google konečně přiznal, že má penalizaci za zpětné odkazy (kterou má už asi pět let, ale teprve nedávno to přiznal veřejně), vyrojily se třeba spekulace, že by stálo za to nakoupit zpětné odkazy na konkurenci a tím ji poškodit.
[/quote]
Ma tedy smysl v dnesni dobe budovat sit zpetnych odkazu? Co tedy rozhoduje pokud to neni zpetny odkaz o popularite weby? Neni to tak trochu v rozporu?
Vyškolil interní tým sestávající se z jediného člověka? Co to je sakra za větu? Z rozhovoru mám pocit, že ten člověk je namyšlený, arogantní a hlavně asi sežral šalamounovo hovno. On teda ani Koubský není člověk, se kterým bych se chtěl kamarádit, ... ale znalosti zkrátka nejsou u člověka všechno.
A to je právě věc, kterou si nejsem úplně jistý. Přečetl jsem určitě víc než Markem zmíněné stovky knih. Gogolova Podobizna byla mojí neoblíbenější knížkou asi ve dvanácti. Ve třinácti jsem hltal Victora Huga. O něco později Dostojevskij - a přesto nemám pocit, že bych mohl být dobrý copywriter.
Přesně tak, četba kvalitních knih je klíčová! A to nejen pro SEO, copywriting a podnikání, ale vůbec pro jakýkoliv úspěch v životě a jeho kvalitu.
Jenom velice těžko jde číst detailní popisy úspěšných příběhů spousty reálných lidí z různých období lidské historie a sám pak jenom sedět s pivem v ruce u TV. Každý pak musí buď sám ve svém životě něco změnit nebo se vyhýbat četbě kvalitní literatury.
A zeptám se, zda jsou někde k vidění NetCluby ze záznamu? Na http://feeds.feedburner.com/iipodcast je poslední záznam z loňského října.