Hlavní navigace

Názor k článku Marie Havlíčková (Slevomat.cz): Slevové portály byly zcela uměle vytvořený trh od h4x0r - "někdy mi přijde ta cena uměle navýšená různými...

  • 18. 6. 2019 10:00

    h4x0r

    "někdy mi přijde ta cena uměle navýšená různými příplatkovými věcmi, ze kterých se pak udělá sleva"

    No to je jeden z jejich hlavních know-how. V zásadě doporučují dva hlavní způsoby, jak vytvořit dojem slevy tak, aby se ve skutečnosti nedalo tak snadno poznat, že to žádná reálná sleva není:
    1) Přesně jak píšete, je třeba doplnit nabídku o řadu tučných příplatkových položek, které by si klient nikdy ve skutečnosti neobjednal. Takže pobyt samotný sice skutečně zlevní o 50% z 3000 na 1500, ale v nabídce bude navíc "překvapení na pokoji za 300", "odpolední čaj za 200", "prodloužený check-out za 500" a "pokoj deluxe za 1000". Ve výsledku jste na původní ceně 5000Kč, z toho dostanete slevu 50% a zaplatíte 2500Kč. Budete nadšeně jásat, jak jste ušetřili 2500, ale ve skutečnosti je reálná úspora jen pětikilo (tzn. 10%). Zbytek jsou položky, co mají přidanou hodnotu mizivou a hoteliéra nestojí vůbec nic či řádově koruny, takže je spokojen také.

    2) Vytvořit nové produkty, které ve standardním ceníku nejsou (často nazývané "exkluzivní nabídka pro zákazníky Slevomatu"), takže není absolutně jak ověřit, nakolik je sleva skutečná. Většinou samozřejmě není.

    Jsou to záludnější způsoby, jak skrýt skutečnost, že sleva je minimální. Dřív na to i Slevomat šel brutálními podovody. Legendární bylo třeba to luxusní hovězí z řeznictví u I.P. Pavlova. Jak první zákazníci, co si to tam šli vyzvednout, začali referovat, že se tam za slevomatovou cenu 50% to maso prodává normálně, takže o žádnou slevu ve skutečnosti nejde. No a Slevomat na to zareagoval (mám pocit, že tenkrát dokonce p. Čupr osobně) trapnou výmluvou o tom, že řeznictví za tu 50% cenu prodává maso mražené. Samozřejmě to nebyla pravda, což se rychle provalilo a měl z toho tenkrát Slevomat ostudu jako prase...