Hlavní navigace

Martin Kasa (Pilulka.cz): Některé lékárny pořád nepochopily, že jsou tady pro pacienty

18. 7. 2018
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: Jan Vaca, Internet Info
Myslím, že v následujících letech se dočkáme toho, že se online budou prodávat i léky na předpis, věří spoluzakladatel (nejen) online lékárny Pilulka.cz.

Když jsme začínali, nebyla na českém trhu v oblasti online lékáren moc velká konkurence. Od té doby se situace změnila, dnes je konkurence silná a trh je napnutý, říká podnikatel Martin Kasa. Před pěti lety s bratrem Petrem, se kterým už v 90. letech založili e-shop Kasa.cz, spustil online lékárnu Pilulka.cz, která se snaží prosadit na trhu prodeje léků a léčiv.

Z prostředí e-commerce si podle svých slov do farmacie přinesl zásadu, že se služby musí řídit zákazníkem. Tento pohled podle něj dodnes není v lékárnách úplně obvyklý. „Málo lékárníků obejde táru a jde se podívat zepředu, jak lékárna vypadá z pohledu pacienta,“ popisuje.

Síť Pilulka, která kromě online prodeje stojí na kamenných lékárnách, podle něj v loňském roce dosáhla tržeb přes miliardu korun a daří se jí růst při zachování mírného zisku. „Zakládáme teď pobočku v Rumunsku a ještě v letošním roce tam chceme spustit online prodej pro koncové spotřebitele,“ odhaluje také plány na založení první zahraniční pobočky Pilulky.

Rozhovor s Martinem Kasou si můžete stáhnout také jako audio (mp3).

Jak se dívá na elektronické recepty? Kdy se v Česku začnou přes internet prodávat i léky na předpis? A můžeme ve zdravotnictví brzy čekat technologickou revoluci? O tom mluví v dalším ze série videorozhovorů, které připravujeme ve spolupráci s Asociací pro elektronickou komerci (APEK):

UX DAy - tip 2

S osobnostmi české e-commerce scény se můžete osobně setkat 25. září na konferenci E-Business Forum 2018. Přihlásit se můžete na stránkách Tuesday.cz.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn

Autor je od ledna 2018 ředitelem médií vydavatelství Internet Info. Předtím 6 let vedl zpravodajskou sekci portálu iDNES.cz, ještě předtím byl několik let reportérem celostátní redakce MF DNES. Občas si rád něco napíše.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).