Hlavní navigace

Martin Rozhoň (Vivantis): Skupina Vivantis už celá patří Mall Group, já investuji do startupů

6. 6. 2018
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Český e-commerce trh si časem mezi sebe rozdělí hegemoni Alza a Mall a k nim přibude Alibaba a Amazon, předpovídá dnes už bývalý majitel e-shopové skupiny Vivantis.

Český e-commerce trh roste a všichni věří v budoucnost. To ale nemůže pokračovat donekonečna, trh se musí vyčistit a zkonsolidovat, říká zakladatel a donedávna také majitel e-commerce skupiny Vivantis Martin Rozhoň.

Důkazem je i on sám. V loňském roce v tichosti dokončil prodej Vivantisu skupině Mall Group Jakuba Havrlanta, za kterou stojí peníze Daniela Křetínského, Patrika Tkáče a skupiny PPF. „Vivantis potřeboval silného partnera, aby do budoucna mohl být na špičce. A po osmnácti letech ve firmě pro mě osobně nastal čas pro změnu,“ komentuje svůj krok.

Mall Group (tehdy ještě jako E-commerce Holding) do Vivantisu finančně vstoupil už v roce 2014. „Vstup investičního partnera jsem zvažoval několik let, ve hře byla i Alza a další subjekty, včetně zájemců ze zahraničí,“ popisuje Rozhoň. Sadu do té doby samostatných e-shopů (Krasa.cz, Parfemy.cz, Prozdravi.cz, Hodinky.cz, Sperky.cz a Modnidoplnky.cz) krátce po investici zastřešil jednou souhrnnou značkou Vivantis.

BRAND24

O obrovské konkurenci na českém e-commerce trhu, cenové válce a zmenšujícím se prostoru pro ziskovost, ale i o plánech po prodeji firmy a o svých investicích do startupů mluví ve videorozhovoru pro Lupu:

Videorozhovory vznikají ve spolupráci s Asociací pro elektronickou komerci (APEK).

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn

Autor je od ledna 2018 ředitelem médií vydavatelství Internet Info. Předtím 6 let vedl zpravodajskou sekci portálu iDNES.cz, ještě předtím byl několik let reportérem celostátní redakce MF DNES. Občas si rád něco napíše.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).