Problémem českého Internetu je nejenom důvěryhodnost, ale i ekonomická udržitelnost projektů. Ty sice vznikají jako houby po dešti, ale dost často staví budoucnost na náhodě a jejich majitelé je ve své podstatě neřídí.
Takový projekt zazáří jako supernova a pak zmizí v propadlišti dějin. Netýká se to jen malých projektů, ale i zavedených. Seznam je jednou z těch lepších výjimek. Ivu Lukačovičovi se podařilo zvládnout růst firmy a udržet si náskok před ostatními.
Naproti tomu konkurenční Centrum.cz se zřejmě potácí ve vážných problémech a to nesoudím dle kontinuálních personálních změn ve vedení, ale dle klesající ceny za kterou se majitele snaží Centrum v posledním půlroce bezúspěšně prodat.
Tipuji, že pokud se jim to nepodaří do konce roku 2007, cena klesne na 1 miliardu korun a tím se dostane na úroveň roku 2004. Ale ani tak si investor nekoupí jistotu budoucnosti.