Ano, je to krásně zpracované, je to zajímavé téma atd. ale přesto si myslím, že toto opravdu není ani náhodou budoucnost žurnalistiky.
Spíše bych to přirovnal ke smrtelným záchvěvům rádia v době, kdy přicházela televize, kdy vymýšleli také různé kokotiny aby neztráceli publikum než pochopili, že je to prostě jiné médium a když ne s jiným publikem, tak jednoznačně s publikem v jiné "náladě" a tomu pak přizpůsobili obsah.
Tenhle krásně zpracovaný článek by šel ve skutečnosti s mnohem méně úsilím (času, peněz), zpracovat do podoby poutavé videoreportáže / krátkého videodokumentu (případně klidně několika dílů) a vsadím boty, že by jej jako takový shlédlo mnohem více lidí, pakliže by se mu dostalo stejné mediální podpory jako článku. A tím "shlédlo" myslím to, že jej jen neprolítnou bez čtení, jak to nejspíš udělá 90 % těch, kteří nyní koukají na textovou verzi.
Dneska nikdo nechce číst na internetu sáhodlouhé několikadílné skazky, možná leda opravdu nějaké velké médium si z toho může udělat takovou zajímavůstku - jedno či dvě takto zpracovaná témata za týden pro ty vzácné okamžiky, kdy se někdo nudí a chce si dál unavovat oči čtením malých písmenek.
Nicméně bych určitě souhlasil s tvrzením, že online noviny musí najít svou novou formu - musí pochopit, kde jsou jejich klíčové výhody a kde je jejich rozdíl oproti jiným médiím a tyhle výhody a rozdíly musí využít. Zatím bohužel stále prakticky všechny e-redakce přistupují ke svému médiu jako by to byla jen jiná forma papíru.