Hlavní navigace

Názor k článku Medicína 2.0: Kdy dorazí digitální zdravotnictví s účastí pacienta i do Česka? od anonym - Když se podíváte do časopisu Journal of Medical...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 16. 10. 2012 21:36

    bez přezdívky

    Když se podíváte do časopisu Journal of Medical Internet Research nebo Methods of information in Medicine, najdete “několik” analýz či zmínek o významu nových navržených postupů a využití nových technologií. Ale abych byl konkrétní:

    Riper, H., Andersson, G., Christensen, H. et al. Cost-Utility and Cost-Effectiveness of Internet-Based Treatment for Adults With Depressive Symptoms: Randomized Trial. J Med Internet Res 2010;12(5):e53.

    Smit, F., Lokkerbol, J., Riper, H. et al. Modeling the Cost-Effectiveness of Health Care Systems for Alcohol Use Disorders: How Implementation of eHealth Interventions Improves Cost-Effectiveness. J Med Internet Res 2011;13(3):e56.

    Chaudhry, B., Wang, J., Wu, S. et al. Systematic review: impact of health information technology on quality, efficiency, and costs of medical care. Ann Intern Med, 144 (10) (2006), pp. 742–752.

    Maloney, S., Haas, R., Keating, J.L. et al. Cost Effectiveness, and Willingness to Pay for Web-Based Versus Face-to-Face Education Delivery for Health Professionals. J Med Internet Res 2012;14(2):e47.

    Stížnost může podat mladý i starý pacient, případně jeho zákonný zástupce či osoba zmocněná pacientem (v případě staršího pacienta mu může být poskytnuta pomoc a zástupce, např. z rodiny). Stížnost se podává v následujícím pořadí: poskytovateli zdravotní péče, následně správnímu orgánu. Stížnost týkající se pochybení lékaře může být podána České lékařské komoře či České stomatologické komoře. Pomoci mohou i pacientské organizace. Pro lepší orientaci a správný postup doporučuji obrátit se na právníka. Stížnost rozhodně nepomůže od bolesti, není terapeutickou metodou, neřeší individuální zdravotní potíže a nikdo to ani netvrdil. Stížnost řeší kvalitu poskytované péče.

    Vámi uvedené příklady jsou smutné, avšak statisticky jistě nepřevažují a předpokládám, že pacient se může bránit (jak bylo naznačeno výše) a mnoho z těchto kauz končí u soudů, které nezávisle rozhodnou. Pokud chcete využít v argumentaci systém a stav českého zdravotnictví jako důvod zpochybňování významu tohoto článku, pak by tento přístup znamenal zastavení vývoje a to věřím, nikdo nechce. Náš přístup je proaktivní, snažíme se přinést novinky, inspiraci a motivaci do oblasti v ČR, kde podobné postupy nejsou běžné, ale jejich význam potvrzují zahraniční pilotní projekty či již zavedené systémy.