Hlavní navigace

Názor k článku Michael Šebek (ČVUT): To, že naši práci přeberou roboti, nevidím jako problém od mar - Jenže já právě vycházím z toho, že nejenom,...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 19. 12. 2018 18:29

    mar (neregistrovaný) 46.167.246.---

    Jenže já právě vycházím z toho, že nejenom, že mladí lidé jsou spíše častěji nevyhranění a nemotivovaní, co vlastně dělat, ale ona vůbec celá ekonomika se vyvíjí tak rychle, že vyhraněnost pokud nesměřuji k vysokoškolskému exaktnímu oboru, je vlastně špatná. Proto píšu, že pokud získá technické penzum znalostí po třeba dvou letech studia, tak poslední půlrok teorie a půl rok praxe je napsoto v pořádku - bavím se ted o učňáku.

    Odhlédnu-li od toho, že v ČR to je navíc nastaveno tak, že i když jste vyhranění, tak vás systém vzdělávání spíše znechutí. Napříkad, jak jsem psal dělal jsem elektrotechnickou školu a dodnes si přivydělávám elektroinstalacema v nových domech, opravou zdrojů a klimatizací a prostě vím a vidím, že do mě tři roky škola tlačila nadbytečnosti například o krystalkách, starých televizních formátech, když samotné gró práce elektrikáře opraváře leželo ve znalostech pro pár měsíců studia + nutná prakce, kterou mi škola stejně nepomohla zajistit. Většinu mých spolužáků, tenhle přístup znechutil, a od toho učnáku nikdy ten obor nedělali. Což je v ČR úplně běžné a může za to právě ten starý přístup.

    Bohužel zde prostě asi není prostor, abych to popisoval u různých mě vlastních oborů ve spojitosti tu s učňákem, tu se střední, nicméně to co popisuje pan Šebek ve vzdělávání se dá uplatnit i na nižších stupních.