Protoze jsou jeste stale pro automobilku levnejsi, a mozna jeste prisitch 5 let budou. Pripadne je automobilka bude potrebovat do te doby, nez jejich praci zautomatizuje take. Technicky to neni zadny problem. Proc myslite ze Amazon vypisoval onu milionovou premii za robota, ktery splni jejich pozadavky? Protoze tech zamestnancu, kteri neustale stavkuji, kradou a chteji pridat, se s radosti zbavi.
Zakaznik se rozhodl v pristim roce vybudovat zcela automaticky sklad. Usetri tak cca 30 skladniku. Ano, drobne, ale takovych firem jsou tisice. Ten sklad ho vyjde o cca 30% draz, nez ti skladnici na primych nakladech, ale behem 10let se mu bohate vyplati na neprimych, protoze narozdil od tech skladniku nekrade a nedela chyby. Za par let bude cena srovnatelna.
Už před 30 lety se karosérie ve Škodovce svařovaly na robotické lince. Ovšem, na montážní lince, kde se zapojují kabely, montuje volant, přístrojová deska apod, i dnes makají stovky lidí. Ano, hypermarket ušetří výměnou 10 pokladen třeba 20 zaměstnanců, ale vzhledem k potřebám průmyslu to jsou drobné.
Celou řadu prací lze již víc jak 10 let nahradit automaty (roboty).
Jsou to např. Metro bez řidiče, samoobslužná pokladna v hypermarketu, robotická travní sekačka, robot údržby podlahových krytin, automat na zalývání květin, robotická svářečka v automobilce, fotobuňka dveří suplující práci tzv. dveřníka a mnoho dalších vychytávek, které už ani v roce 2008 nebyly žádná sci - fi.
Mnohé z toho se tenkrát nepoužívalo, protože to bylo poměrně drahé.