Ufff, opravdu jsem neměl sílu dočíst to do konce. Skončil jsem v místě, kde se Horák pohřbil tím, že uživatelé Linuxu by hudbu nekupovali (podle komentářů to zřejmě na stejném místě zabalila i řada dalších).
Takže si to shrňme. Pane Horáku jste těžce mimo a až to vaše rádoby podnikání skončí, tak to bude jen vaši vlastní vinou (na rozdíl od Ilegálně, které pohřbili samotní vydavatelé svými nehoráznými podmínkami). Zde jsou důvody:
"Vzhledem k tomu, kolik hudby atd. se na nás denně valí ze všech směrů mám někdy pocit, že by vydavatelé měli posluchačům ještě platit, za to, že jejich díla vůbec konzumují."
Jo, taky si rikam - kolikrat mam sto chuti v hospode pozadat obsluhu o vypnuti radia, protoze, to co tam obcas hraje se fakt neda poslouchat. Jsem zasadne proti jakymkoliv formam vypalneho nebo dotovani hudby z dani. Proc bych mel prispivat na hudbu, ktera me v lepsim pripade absolutne nezajima, a v horsim pripade dokonce obtezuje?!
V dnesni dobe je mozne snadno platit umelcum, kteri cloveka zajimaji, a muze to byt treba podle poctu stazeni atd., a samozrejme placenim za koncerty (a hudebnik se ma zivit predevsim koncertovanim, a ne tim, ze nahraje/slozi jednu pisnicku co ho bude zivit do konce zivota, a nejen jeho, ale i jeho deti a celou masinerii vydavatelstvi a kolektivnich spravcu!), pripadne neprimo treba merchandise (tricka apod). Tak proc to resit nejak centralne, kolektivne, a predevsim netransparentne??
A i pokud umelec sam hudbu/texty nesklada a pise mu to nekdo jiny, at si to resi sami mezi sebou na zaklade dohody - ja zaplatim umelci za koncert, a ten at z toho zaplati treba svemu textari podil. Jinymi slovy, kolektivni spravci, nebo spis mafiansko-prizivnicke organizace typu OSA apod jsou imho zcela zbytecni.
když se člověk dočte, jací "umělci" jsou si schopni vydělat něčím, co nazvat hudbou jen s množstvím uvozovek vlevo i vpravo, tak bych řekl, že problém je někde jinde
http://hudebnimasakry.blogspot.com/
>> Autoři a umělci rozhodně okrádáni nejsou, jak tvrdí pan Horák, pokud si někdo myslí, že vydá jedno CDčko a má do smrti vystaráno, tak je okrádán spíše posluchač. Hlavní těžiště zisku umělců by mělo být z živých produkcí a dalších věcí s nimi spojenými.
Nevidím na tom nic špatného - ze dvou důvodů:
1. Pokud má to CD takový úspěch, že jim to nadosmrti vystačí - přejme jim to. V jiných oborech se to taky stává.
2. Nenuťte všem nutnost živit se koncerty, to je nesmysl. Jsou lidé, kteří si na živých koncertech vydělávat nemohou. Např. textaři a skladatelé, jejich díla interpretují jiní. On člověk může totiž mít dost nápadů, které ale není schopen sám "uhrát". On takový skladatel klidně může mít i zdravotní postižení, kvůli kterému třeba vůbec hrát nemůže - podstatné je ale to, že má dobrou fantazii/nápady a umí je zapsat do not.