Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Michal Horák (MusicJet): hudbu budeme muset možná dotovat i z daní od tom - presne +1

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 11. 4. 2012 21:29

    x (neregistrovaný) 2001:470:9e70:----:----:----:----:----

    O penezich je to az v posledni rade.

    Primarni je dostupnost. Je to uplne jednoduche. Napr. si nekde prectu, ze dneska mel premieru nejaky uzasny film ... a ja ho chci videt ted hned okamzite. Ne zitra, ne pozitri, natoz za 1/2 roku. Do kina chodit odmitam, neb nehodlam ohluchnout a navic trpet 1+ hodinu pipani SMS, popkorn v kline a kolu za krkem ...

    => google "uzasny film" ... prvni stranka vede na torrenty a dalsi uloziste => click a nez si udelam kafe, muzu se zacit divat. Klido calnu 50Kc (coz je pocitam tak desetinasobek toho, co dostanou tvurci z prodanyho listku v kine), kdyz to bude stejna oneclick akce s vyberem formatu, samo nalezite otagovano, nezkurveno drm ... ale jaksi neni kde.

    A ze to funguje, viz amazon. Sice nesplnuje uplne (drm), ale z pohledu BFU jde o oneclick akci => proc by mel hledat totez na netu, resit konverzi ... ??? Vsechny knizky ktery prodavaj lze sosnout gratis, tak proc si je ty lidi kupujou? No prave proto, ze dostanou ten servis - doruceni az pod nos.

  • 11. 4. 2012 17:51

    parlost (neregistrovaný) ---.87.broadband4.iol.cz

    Je to zvláštní, ale příjde mi, že podobní lidé z nás všech dělají zloděje. Často si vůbec nepokládají otázku, co dovedlo hudební průmysl až sem. Nebyl to technologický pokrok. Ten jen rozbil monopol. Nyní už nedistribuují hudbu hudební nakladatelství ale sami uživatelé. Dá se říci, že mocenská nerovnováha se přesunula z hudebních nakladatelství na obyčejné uživatele. Hudební průmysl nyní jen sklízí plody své vlastní politiky - nadsazené ceny; výběry, kde se dá jedna nová skladba, která není pak nikde jinde k dostání; pomalé distribuční cesty; duplicitně placené autorské poplatky (když rozbiju nosič nebo chci-li ho zmodernizvoat, musím opět platit autorský poplatek, ač jde o stejné duševní vlastnictví). Následkem tohoto pohodlného bytí, o kterém se jiným průmyslovým odvětvím ani nesní, nedokázali včas zareagovat a jen se stali zoufalými ochranáři starých pořádků.
    Navíc ne každý, kdo stáhne nelegální obsah způsobí škodu. Když stáhnu píseň, kterou bych si jinak nekoupil, tak jsem nikoho nepoškodil, ale naopak se zvýšilo mé kulturní povědomí. Paradoxně tak zloději jsou jen ti, kteří stáhnou něco, co by si normálně koupili. Já to řeknu asi tak, před lety, kdy stálo CD 600 Kč, jsem si mohl dovolit tak maximálně dvě tři ročně. Takže bez ohledu na to, kolik hudby bych nyní postahoval, jsem způsobil maximální škodu 1200 - 1800 Kč/rok (při těch cenách, co byly tehdy, které byly opravdu na hranici únosnosti). Navíc u nás jako by společnosti vůbec nepočítali s koupěschopností obyvatelstva. Tam, kde lidé mají méně peněz, budou více tíhnout k nelegálnímu stahování.