Páči sa mi tento web. Dobré spracovanie, prehľadné rozhranie. Už som zahlasoval za mnohé zverejnené nápady a asi tam čoskoro nahodím niektoré z mojich "šuflíkových" projektov.
Vždy ma štvalo na amerických webových službách, že obvykle nemajú odvahu prekročiť hranicu anglicky hovoriaceho sveta. O to ťažšie sa mi tento trend chápe pri weboch, ktoré rozbiehajú ľudia tu v Európe. Nemali by ste záujem rozšíriť svoj záber aj na anglicky nehovoriacich užívateľov?
Nemyslím si, že byste nutně nebyl cílovka. Jen se nám asi nedaří správně komunikovat očekávání od webu.
1) IdeasWatch není jen o nápadech samotných, ale také o poznávání dalších podnikavých lidí z celého světa se kterými je možné dát se dohromady a společně rozjet své podnikání
2) a 3) Nemyslíme si, že existuje jeden člověk, který by byl schopný říct během pár minut o nápadu z jakéhokoliv oboru jestli je dobrý nebo špatný. Ti kteří to umí na svém trhu si tím vydělávají miliardy (Jobs, Gates, atd.). Navíc lidi se často mýlí v odhadu toho, co se ujme nebo ne. Tady je pár velkých příkladů za všechny
Naše filosofie je zveřejnit všechny nápady, které jsou formulovány jako nový výrobek nebo služba a které nejsou spam. Posouzení toho jestli jde o potenciální nápad nebo ne už pak řeší právě samotní uživatelé IdeasWatch, kde už to není jen názor jednoho člověka, ale stovek (do budoucna až tisíců) uživatelů, kteří zároveň mohou být budoucí zákazníci.
Ne všechny nápady, které jsou zveřejněné na IdeasWatch jsou tedy zaručeně potenciální. IdeasWatch ale dává lidem nástroje, jak tyto nápady kolektivně posoudit s ostatními podnikavými lidmi a případně je společně rozjet.
za sebe vidím několik rizik :)
1) nápadů je tři pr****, ale lidí schopných realizovat pomálu
2) souvisí s bodem jedna - filtr bude nutnost, protože nápady mají často lidi se sebestředným pocitem výjimečnosti svého nápadu a jeho globální uplatnitelnosti
3) vidím trošku problém v tom, že moderace z Vaší strany u mě není to, co bych chtěl slyšet - chtělo by to nějakou uznávanou autoritu (a ideálně více), které budou schopny nápady objektivně hodnotit a kopnout dál
4) Vaše odpovědi na můj dotaz výše mě neuspokojují, ale asi nejsem cílovka
good luck
Díky za tip a podporu.
Co se týče financování projektů, zatím to funguje tak, že o jakýkoliv projekt může vyjádřit zájem jak investor, tak lidi, kteří by chtěli nápad realizovat a zkontaktovat se navzájem. U několika nápadů se tak už i stalo. Můžete se podívat třeba tady: http://www.ideaswatch.com/ideas/crm-with-game-features
Crowdfunding je taky možná cesta do budoucnosti. Zatím studujeme, jak by to bylo možné provést v ČR po právnické stránce. Jsou tam komplikace s tím, že bychom museli kvůli tomu založit nadaci, abychom mohli tímto způsobem předávat peníze od lidí ke startupům. Pokud s tím někdo má zkušenosti, tak sem s nimi :-)
Existuje interní filtr. Nápady moderujeme. Jednak nám chodí reklamní spam (propagace již existujících služeb místo nových nápadů) a jednak chodí nápady, které nejsou pochopitelné, takže je vracíme autorům k dovysvětlení. Snažíme se také udržovat rozumný počet nápadů za den, aby lidé měli čas o nich diskutovat a zároveň opačně aby tam byl alespoň jeden nový nápad denně. Pokud se tedy sejde více nápadů najednou, jdou ven v průběhu několika dnů. Na tomto právě zkrachovaly předchozí dávné pokusy o podobné projekty - neudržela se hranice mezi kreativností a smysluplností nápadů a nebo konstantní přísun nápadů.
moc se mi váš start-up líbí, rád tam chodím a rád dám Like a komentář zajímavým nápadům
výzva - co to nasměrovat podobným směrem jako www.kickstarter.com ?
část z lidí co dají nápad by do toho šla, kdyby se jim podařilo sebrat 15-20 k EUR...
pouštíte na web všechny ideas anebo existuje nějaký interní filtr?
Dobrý den,
vytvořili jsme video, kde je to možná lépe vidět. Pokusím se to i přesto více objasnit:
Příklady
Nejde o přihlašování nápadů, ale o sdílení nápadů na nové výrobky a služby, které vám na trhu chybí, ale nechcete je nebo nemůžete je realizovat. Většina lidí má spoustu zajímavých nápadů, ale "vykašlou" se na ně, protože nejsou z jejich oboru nebo na ně nemají čas nebo peníze. Nám přišlo škoda, že se nápady takto ztrácí. Na IdeasWatch tedy dáváte nápad ve chvíli, kdy chcete, aby existoval (protože by Vám ulehčil práci nebo Vás lépe pobavil), ale sami se mu nechcete věnovat. Co se týče příkladů, nejlepší bude podívat se přímo na stránku: IdeasWatch.
Přínos pro Vás
Sdílení nápadu Vám nepřinese žádné finanční výhody. Můžete tím ale naťuknout ostatní k tomu, aby vyřešili Váš problém a vymysleli výrobek nebo produkt, se kterým se Vám pak bude lépe pracovat nebo bavit. Samozřejmě tím také nepřímo motivujete ostatní, aby také sdíleli své nápady a Vy jste se zase naopak mohl inspirovat od nich.
Přínos pro návštěvníky
Kdokoliv se bude moci Vaším nápadem inspirovat, probrat jej s kreativními a podnikavými hlavami z celého světa, zjistit, jestli už něco podobného někde neexistuje a dát se do kontaktu s ostatními lidmi, kterým se nápad líbí a chtěli by jej realizovat. To samé samozřejmě platí i pro Vás a nápady, které sdílí ostatní.
Ano, obrázky a vizualizace by byly jistě přínosem. Tuto funkci plánujeme. Zatím je možné vkládat do textu nápadů i diskuzí externí odkazy.
Co se týče české verze bohužel nestačí přeložit jen rozhraní stránky, ale museli bychom překládat i každý nápad, což je jednak nákladné (vzhledem k neziskovosti projektu) a jednak by snadno docházelo ke zkreslení původní myšlenky způsobené překladem (tím že nápady jsou často formulovány dost volně). Rozhodli jsme se pro angličtinu právě proto, že jde o světový jazyk, čímž počet nápadů a kvalita diskutování nabírá jiný rozměr. Především je tak možné zjistit, jestli nápad neexistuje už někde jinde ve světě, což je velmi podstatné při jakýchkoliv prvotních úvahách o podnikatelském nápadu.
Dobrý den,
Vámi uváděné servery řeší jiný problém. Tady je srovnání:
IdeasWatch
Mám nápad na nový výrobek nebo službu, kterou sám nemohu zrealizovat, ale chybí mně na trhu natolik, že bych chtěl, aby to udělal někdo jiný.
=> Kdokoliv se může mým nápadem inspirovat a já se mohu inspirovat nápady ostatních, prodiskutovat je, sehnat tým a rozjet si díky tomu vlastní podníkání.
Founder2be, YouNoodle
Mám nápad na nový výrobek nebo službu, kterou chci zrealizovat a jen hledám spolupracovníky.
=> Nápady nejsou volně k dispozici, jen se mohu k někomu přidat.
Neexistuje konkurence? Co trebas http://www.founder2be.com/ nebo http://www.younoodle.com/