Hlavní navigace

Michal Stachník (Cisco): Spí se mi velmi dobře. Náš tradiční byznys se mění

Autor: Jan Sedlák
Jan Sedlák

Šéf tuzemské pobočky Cisca v rozhovoru mluví o časech, které největší síťový hráč světa aktuálně zažívá. Uvnitř: VIDEO a AUDIO.

Ciscu v posledních kvartálech klesají výdělky z oblastí, na kterých vyrostlo a ve kterých je historicky silné, tedy z prodeje síťového hardwaru. Firma se proto snaží směřovat více směrem k softwaru a službám.

„Není tajemstvím, že je Cisco v jakési transformaci od svého tradičního síťového byznysu, který se do značné míry komoditizuje směrem úplně někam jinam,“ říká ve videorozhovoru Lupy ředitel Cisca pro Česko a Slovensko Michal Stachník s tím, že „trvá, než naběhnou nové technologie, nové směry.“

Na pokles čísel mimo jiné reaguje tím, že „cena akcií roste velmi stabilně a investoři stále Cisco vnímají extrémně pozitivně.“ Za vedení nového výkonného ředitele Chucka Robbinse podle Stachníka společnosti přidala v inovacích.

Poslechnout (nebo stáhnout) si můžete také audioverzi rozhovoru.

Jednou z nich je i čerstvá věc označovaná jako Intuitive Network. „Dnes jsme v situaci, kdy přicházíme s inovací, která bude určovat to, jak budou sítě vypadat dalších deset, dvacet, třicet let. Soustředili jsme se na vnitřní inovaci a vyrazili do boje,“ věří Stachník.

Michal Stachník, Cisco from Internet Info on Vimeo.

Zdejší šéf Cisca na prodeje hardwaru reaguje i poměrně svérázně: „To, co se děje v celé oblasti, je to, že zákazníci nebyli příliš nucení k inovacím a bohužel ten náš hardware byl natolik kvalitní, že se mnohdy přežil. To znamená, že máme dnes zákazníky, kteří používají zařízení, která jsou stará šest, osm, deset let.“

Lokální čísla Stachník nekomentuje, říká ovšem, že „se mu spí velmi dobře“. Jednou z nových oblastí, které Ciscu rostou, jsou chytré Wi-Fi sítě, nad kterými je možné dělat analytiku. „Wi-Fi nemusí nutně sloužit pouze k brouzdání po internetu, ale může to být byznysový nástroj,“ říká Stachník a poukazuje třeba na projekty Utubering či Colours of Ostrava.

WT100

„Tam tím primárním účelem není jenom umožnit návštěvníkům připojit se k internetu, ale organizátorům řešit jejich byznys, lépe poznat návštěvníky. Dnes, když jdu za zákazníkem, nejdu jim prodávat Wi-Fi, jdu jim prodávat analytiku.“

Podívejte se také na předchozí video rozhovory: Zdeněk Cendra (CDN77, Peering.cz, SuperHosting), Vít Horký (Brand Embassy), Jan John (SimpleCell), Damir Špoljarič (VSHosting), Adam Skotnický (Mirantis), Miloš Mastník (České Radiokomunikace), Filip Doušek (Stories), Václav Provazník (IBM).

Na videorozhovorech technicky spolupracujeme s provozovatelem serveru Mladypodnikatel.cz Jiřím Rosteckým. Pokud máte k našim videům nějaké nápady nebo připomínky, budeme rádi, když nám je pošlete na e-mail redakce@lupa.cz.

Našli jste v článku chybu?