No ja mam zatial jednu skusenost - spolocnost, co mi robila webstranku uz nezvladala robit aj hosting tak sa rozhodli, ze to bude migrovane na hlavnych poskytovatelov - WebSupport. Avsak uz 2 pokusy o migraciu a zatial mi vzdy nahrali staru verziu s pred niekolkych dni s nefunkcnym .htaccess (nejaky .htaccess taha ale neviem aky a odkial), nefunkcnym custom.css, ktore predtym fungovalo - no proste niektore veci cele rozbite - vratili to spat k spolocnosti, co mi web robila - vuala vsetko fungovalo. Na druhykrat to iste a doteraz cakam, ako sa to cele poriesie. Ked sa to bude tahat viac ako 2 tyzdne som schhopny ist rovno do Bratislavy a vyziadat si zodpovednu osobu, ktora to bude musiet vyriesit, inak neopustim ich budovu.
To je fakt take tazke migrovat stranku s aktualnym obsahom v den migracie?
Neviem, ako to funguje pri .at, ale pri .sk domenach to bude rovnako, ak nemate vlastny pouzivatelsky profil u SK-NIC. Vacsina hostingovych firiem potom domenu registruje na seba, aby s tym dalej neotravovali klienta. Verim, ze ked o to poziadas a budu splnene vsetky podmienky, tak WS na teba tu domenu zdarma prevedie.
Několik svých webů jsem převedl k websupport.cz v létě.
Zaznamenal jsem jediný výpadek, na který jsem je ve velmi brzkých ranních hodinách upozornil. Ráno jsem měl od nich email, že měli velký výpadek databázového serveru.
O jednom z letních víkendů jsem registroval doménu .at. Platba kartou proběhla a i v control panelu jsem tuto doménu měl. Leč, na nic.at byla stále volná. V pondělí jsem kontaktoval přes chat podporu a ta mně ji ihned registrovala.
Jelikož weby nikterak nemonitoruji, tak neznám skutečnou dostupnost, ale pokaždé, když na ně najedu, tak jsou on-line.
Podpora je profesionální, stejně tak i služby. Jen tak dál.
Moja skusenost so supportom websupportu je naopak z 98% len pozitivna. Robia veci a poradia aj nad ramec povinnosti, zatial sme vyriesili kazdy problem v celkom slusnych casoch. Problemom bola v poslednom case skor rychlost po zavedeni noveho produktu - The Hosting-u, ale vyzera to, že aj to sa už dostava do normalu... Takze z mojej strany zatial spokojnost.
vedel by si mi prosim napisat cislo ticketu, alebo o aku domenu sa jedna? preverim to. ale nezda sa mi, aby ste si vymienali 26 mailov k niecomu tak jednoduchemu. nas support je stale na top urovni. samozrejme aj on robi chyby. ale vo vacsine pripadov je to vysoko profesionalny, priatelsky pristup kde sa snazia pomoct zakaznikom.
taktiez aky mas ucet v nicereply, preverim aj to. tam neviem, aky moze byt problem.
ohladom tej uzsej specializacie mas pravdu. to funguje. preto aj tento rok sme firmy oddelovali aby sa mohli kazda specializovat nato, co robi najlepsie.
Vybudovat stabilnu firmu s 2 milionovym obratom by som nepovazoval za marketingove pozlatko. Toto sa urcite da povazovat za uspech.
Nespokojni zakaznici tu budu vzdy, zvlast pri masovych sluzbach. Je uz na marketingu ako sa s tym vysporiada. Z mojej skusenosti je websupport podpora na dobrej urovni.
Celkom sa mi paci aj otvorena reakcia Misa Turbana na kriticky prispevok. Pravda vsak bude niekde uprostred podla mojho skromneho nazoru.
mam osobnu skusenost so supportom websupportu - dost zle.. asi 28 mailov, aby poradili, ako rozbehat HU domenu. ano, som laik, oznamil som im to, ze nech mi napisu "noty ako pre laika", no ich supportak to nedokazal... nemat znamych, tak doteraz ta domena nefunguje.
a nicereply? dlho bola s nimi spokojonost. ale opat - v pondelok som napisal mail a doteraz (stvrtok) sa nikto neozval...
mam taky pocit, ze WS rozdrobil svoje aktivity na kopec cinnosti a akosi sa im to vymyka....
viete, co spravil S. Jobs, ked sa vratil do Appelu? skrtol somariny a Apple opat robil len to, v com bol ozaj dobry. co vy na to, ws?
A este jedna poznamka - nie je problem chrlit napady, krasne weby, sexy dizajn a vymakany marketing... problem je s realnym businessom, aby tie super cool produkty aj zarabali, vsak ano? Zial, vela ludi si buduje meno len na tej prvej faze "businessu"...
diky moc, za podobne/rovnake komentare ku kazdemu clanku so mnou. takyto fanusikovia sa hodia. budem rad, ked sa podpises. alebo napises priamo mne do mailu a mozme si v pohode vydiskutovat tieto veci. myslim si, ze ma aj poznas. tak sa nehanbi priznat. som otvoreny akejkolvek diskusii.
velmi rychlo k faktom:
- k inhiro: ziskal 300k investiciu. 200k od monogramu, 100k od websupportu. (predtym tam ws v ramci pivotu investoval okolo 30-40k). tebou spominany akcionar WS ma v konecnej strukture firmy inhiro 2%. pred investiciou sa dokonca aj na fond aj do EU posielal aj oficialny list, kde sa oficialne priznavalo, ze moze ist o potencialny stret zaujmov. nikomu z nich to nevadilo
+ recruiting market je obrovsky a teraz v nom prebiehaju velke investicie:
http://techcrunch.com/2014/11/21/investors-are-backing-a-recruiting-revolution/
to ze sa meni pricing je uplne normalna vec v startup svete. nikto nehovori, ze to nakoniec nemusi vyst. ale inhiro team je super, snazi sa a tiez uz mame prvych zakaznikov.
-k Websupportu. link na deloitte fast 50, kde z CE sme boli na 8smom mieste. v celej europe na 138 s 1003% rastom:
https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/global/Documents/Technology-Media-Telecommunications/dttl_TMT-Event-Fast-500-2013-winners-ranking.pdf
- k obratom. je rozdiel medzi uctovnictvom (vydavky buducich obodbi co mas z finstatu) a cashflowom - manazerskym uctovnictvom. k tomu ci mame, nemame dost penazi tak sme podpisali tento rok mensiu madarsku firmu aj so 6tymi ludmi. skoro celu v cash. + keby si vedel, tak akvizicie sa tak ci tak robia hlavne vdaka bankovemu financovaniu
- Nicereply ma tento rok obraty nad 100k. co neni velka suma. na druhu stranu marza tam je obrovska 60-70% a keby to optimalizujes na zisk tak mas aj 80%. + ma mega klientov po celom svet (MIT,optimizely...) je to malicky team (3-4) ludi, ktory tento rok rozmyslal, ze ci si nekupit TesluS so zarobenych penazi, alebo kde ich investovat dalej. co samozrejme je zly posup, ale nemame sa zle v tom startupiku.
K tvojmu poslednemu odstavcu. Ak kazes o moralke a ocisteni, tak sa vratim spat k uvodu, ze jedna z najmenej moralnych veci a veci co robia najviac skody su anonymne listy/prispevky. Tak skus sa priznat, napis mi a vybehneme na kavu/obed kde ta pozyvam a vysvetlime si to. zatim
Ono je to hlavně na Slovensku stejné jako tady v tom, že řada startupů jsou navrch pozlátka a vespod velká bída. Vzletné řeči o velkých růstech, obratech v desítkách milionů, expanzích do celého světa atd. V reálu to ale vypadá tak, že tržby jsou nicotné a firma žije jen z toho, že tam někdo sype peníze. S těmi vzletnými řečmi se ale tyhle startupy dostávají do pochvalných článků na Lupě a jinde, stačí vzpomenout na Safeticu a podobné... Chce to trochu zodpovědnější novinářskou práci.
maximalny suhlas.
Ako mam rad tuto spolocnost som klientom cca 6 rokov ale co sa deje v poslednej dobe je hnus. S firmy ktora mala top support, sa stala firnma ktora zerie ine a kvalitativne ide rapidne dolu.
Volakedy to bolo pre mna take Apple na Slovensku a vlastne stale je ale tak isto ako ide Apple do prec ide aj WS.
Ja len doplnim predchadzauji prispevok o ciselne fakty - http://www.finstat.sk/36421928
Vylet do USA: s tym platenim to bude trochu inac, najdrahsia vec do USA je letenka, potom sa uz tam tych par dni da vydrzat, a podstatne su miesta kde sa chalani dostali a kde prezentovali vlastne sukromne projekty, o com ini startupisti mozu iba snivat
InHiro ziskal investiciu 200 000 eur a nie 300 000 a je to fail. Sluzba, ktora bola od zaciatku spoplatnena musela spustit neplatenu verziu. Toto je malokedy znak globalneho uspechu.
Investicia z neulogy: manazer fondu Neulogy Ventures je majetkovo prepojeny s Websupportom. Tak to sa potom ziskavaju investicie, ked clovek posle cudzie peniaze sam sebe
Nicereply je niekolkorocny "globalny" startup s obratom pod 100 000 eur, myslim, ze to jeho "uspech" vysvetluje
Obrat 3 miliony eur: Websupport, s.r.o. v 2013 obrat 1,7 miliona eur, medzirocny rast 26% a rast sa prudko spomaluje. To Trubanove odhady nepodporuje, ale uvidime.
Rast v tisickach percent: tu fakt clovek nevie, co je zakladnou pre vypocet tohto rastu, ale je pravdou, ze Websupport kedysi zazil pekne casy.
Maju dost penazi: na ucte sice maju dost penazi, ale su to predplatene peniaze za hosting, ktore ich maju zivit buduci rok (=vynosom buducich obdobi), ked dame toto prec, tak v zasade na ziadne akvizicie nemaju ani fuka. Dokonca pred nejakym casom museli dostat financnu injekciu od Monogramu, aby to udrzali.
Slovenska startupova scena je, zial plna fabulacii, zastierania, vymyslov a zelani. Najuspesnejsi startupisti robia obraty v tisickach eur a o skutocne uspechy by tu clovek zratal na prstoch jednej ruky. Ak sa chceme od tohto ocistit a povedat si, ako to naozaj cele je a urobit zmenu k lepsiemu a k niecomu fungujucemu, tak si musime naliat cisteho vina a nie opijat sa tu rozkom.