Dobrý den mám dotaz Jedná se o to že společnost Vodafone koupila společnost UPC Česká republika ale stále ještě není sloučení vyúčtování dohromady je každý zvlášť a trvá to moc dlouho a za druhé mě zajímá Proč ještě není rozesílání upozornění pro zákazníky co mají od UPC HD DVR Mediabox který už UPC už nenabízí místo toho spojila to sílí z Vodafonu jen Vodafone nabízí vlastní televizí Vodafone TV a dokonce to trvá moc dlouho Proč generální ředitel společnosti Vodafone aby to spojili vyúčtování do jednoho ne každý zvlášť a rozesílání upozornění pro všechny zákazníky co mají od UPC Česká republika ty zařízení ohledně výměny z tohoto roku 2020
No ja jsem zakaznikem UPC pres 13let, ve 2 lokalitach. V te druhe kontinalne 10let a za tu dobu jsem mel cca 4 vypadky, kdy jeden byl lokalni u mne, shorel modem a 3 byly nekde v siti na par hodin coz se da prezit. Nemam duvod resetovat modem jen tak pro nic zanic. Doufam ze kvalita sluzby zustane stejna a nebudu muset hledat nahradu za UPC, nastesti jsem v lokalite kde by to slo. A jeste doufam ze me nebudou IRITOVAT s nejakym balickovacim marketingem kdy mi budou nutit "vodafone" sluzby (tv,mobil atd.)
Ja si jen rikam kdy... Protože neni to tak davno kdy vyvolat mereni linky( ktere mimochodem bylo mozne spustit vyjma analogovych ustreden uz v dobe pred DSL) umela spustit pouze ohlasovna poruch. Na tu vas prepojili jeste za CTc. V O2 pak telefonu 123456 to vzdy zvedla nejaka osoba ktera netusila ktera bije.
Na poruchach to vetsinou zvednul nekdo kdo mohl poustet testy a vyslat techniky.
Po deleni cetin/o2 netusim jak pokracovala situace. Spousta veci se zrusila a spousta internich aplikací sla taky do kopru.
"Samotná optika žádnému koncovému zákazníkovi k ničemu není a vždy má ten zákazník doma převodník z optiky na metaliku." Žádnému? Mám tu Arubu s SFP+ porty, takže optiku klidně natáhnu až k ní. Že optika 99% koncáků k ničemu není, protože nemají vhodné zařízení, je dáno spíš vysokou cenou zařízení, kterou nejsou ochotni akceptovat a tím, že to chce o trochu víc úsilí, než naklikat obrázkový setup modemu za litr. Ale ten gigabit a něco bych klidně uživil a 10G SM modul si klidně koupím, zase tak drahé to není. S uploadem souhlas, je proklatě nízký.
Televizi přes koaxiální kabel využívají u Vodafone (v bývalé síti UPC) statisíce domácností, ve kterých je takřka vždy víc TV přijímačů (což je ta vaše "hrstka") a rozhodně ne každý skáče nadšením při tom, že by měl mít u televize jakousi otravnou další krabici od poskytovatele. Samozřejmě to může Vodafone zkusit tlačit silou, ale obávám se, že mu na následné vyřizování výpovědí nebudou stačit ani narychlo sjednaní brigádníci...
"Přechod na čistě IPTV je pak nesmysl úplně, protože operátor musí dát prakticky všem klientům IPTV set-top-boxy."
- Vodafone také všem zákazníkům ty IPTV set-top-boxy dodá (tak, jak se píše v článku), takže to není nesmysl. A už vůbec jim nejde o nějakou úsporu na hrstce lidí s CA modulem. Už dnes dodávané Vodafone TV set-top-boxy totiž zvládaji jak IPTV, tak i DVB-C. Jenom ta DVB část není zatím aktivní.
Pokud někde Vodafone funguje na DVB-C, tak tuto službu zcela jistě neopouští, protože k tomu není žádný důvod. Ta služba funguje jak má s minimálními výpadky a technicky podstatně jednodušeji, než IPTV a zákazníkům vyhovuje a operátor vydělává. On ale Vodafone funguje hlavně v sítích, které DVB-C neumí, takže proto je nucen v nich používat IPTV.
TV v DVB-T je oproti TV v DVB-C velmi neefektivní, tj. do multiplexu lze dát podstatně méně programů v T než v C.
Přechod na čistě IPTV je pak nesmysl úplně, protože operátor musí dát prakticky všem klientům IPTV set-top-boxy, zatímco u DVB-C si spousta lidí vystačí jenom s CA modulem a programy naladí přímo ve svém televizoru. Spoléhat pak na nějaké aplikace pro IPTV přímo od výrobců TV je iluzorní a něco vyvíjet ve své režii příliš drahé, navíc i v podstatě nemožné, aby to pokrylo všechny modely TV, jenž jsou na trhu. IPTV pak také nepodporuje HbbTV, což je poměrně značný handicap oproti DVB-C/T.
Domovní rozvody jsou prakticky všude stavěny na koaxiálním kabelu, ať už se jedná o panelové nebo činžovní domy a samozřejmě i domácnosti jako takové. Jestli má někdo doma vedení pouze datové, tak je to na úrovni jehly v kupce sena...
Samotná optika žádnému koncovému zákazníkovi k ničemu není a vždy má ten zákazník doma převodník z optiky na metaliku. U Vodafone jsou převodníky z optiky profesionální a metalika je na poslední míli, což ničemu nevadí. Pouze je potřeba zavést Docsis 3.1 a vylepšit upload.
Modem pro 1Gbit tarif co nemá aspoň jeden ethernet 2,5Gbit., který by už sakra měly dávat do těhle zařízení je minimálně částečně zvrhlé zařízení. Celou DVB-C TV bych poslal do kyble, nechal tam základ v DVB-T a zbytek IPTV. Stavět cokoliv jiné než optika je nesmysl a trošku i skok do zdi, ne úplně s rozběhem, ale i tak :o) Všechno máš doma vesměs vedené v rámci datových zásuvek a najednou přijde UPC a řekne ti, no jo ale k TV musí koax, pěkně děkuji.
Za poslední dva měsíce jsem zažil tolik výpadku připojení, kolik jsem nezažil za 15 let, co jsem zákazníkem UPC. Možná to ve statistikách vidět není, ale jako zákazníka mě to pěkně s*re. A způsob jejich komunikace je taky na pěst. Nakonec mi zavolali ze zákaznické linky a hlavní, co řešili, bylo, jestli nechci televizi
"Využít gigabit naplno by se tak dalo jen pomocí dvou zařízení, kdy by každé bylo připojené do svého gigabitového portu."
To by ovsem ten 5ti portovy chip musel umet na jednom MII portu (na tom co je vnitrne propojen s chipem co obsluhuje coax PHY) vic nez 1G coz je nepravdepodobne. Jedine ze by tech avizovanych 1.3Gbps bylo HD.
Od kterych firem jste, pane ROO.OO, mel internet?
Ja kdyz volal na O2 (a na otazku ohledne restartu jsem jim potvrdil, ze jsem restartoval), tak pani rovnou zahlasila, ze spousti mereni a za chvilku mela vysledek.
Hrabat se v logu rucne doufam nepotrebuji, predpokladam, ze jsou natolik inteligentni, ze vsechny dulezite informace se jim vytahnou automaticky.
Až budete business klient Vodafone, tak budete mít i přímo telefonní číslo na technika a ten mezikrok s klasickou zákaznickou linkou vynecháte.
Každopádně i běžný user "450" je na techniky přepojen, protože v dnešní době přetlaku nabídek internetu si ani Vodafone nemůže dovolit tyto nízkoplatící zákazníky ztrácet, notabene za situace, že po změně zákona již prakticky neexistují sankce za ukončení smlouvy a výpovědní lhůta je 30 dní, takže nespokojený klient volí výpověď jako první řešení, když mu operátor hned nevyhoví. Že pak mnohdy přejde zákazník k poskytovateli ještě horšímu, je věc jiná, ale jak známo, tak se k původnímu operátorovi vrací málokdo.
No to ano, L2 vidí do logu, což je jiný příběh, než kdyz L1 operátor chce vědět jestli svítí modem. Za 20 let se mi ještě nestalo, aby mě někdo přepl jako zákazníka na L2 během hovoru a ten se podíval přímo do CE, pokud se to někdy stalo, tak v rámci řešení trouble tickeru v řádech hodin. A z druhé strany to samozřejmě vidím taky, situace, že se L1 neptá jestli to svítí a přepojuje na někoho kdo se loguje do CE je vlhký sen platičů 450 Kč (kromě toho je za to většinou napomenutí). Takovej servis nemá ani banka co si platí příplatek 40 000 Kč za zvýšený dohled a servisního manažera , na první dobrou nikdy nemluví s "člověkem, co se dívá do logu", takto si to představují kluci, co se často dívají do svých logů.
Jo a jeden s největších servisních partnerů co servisuje tisíce klientů onpremis má na mobilech techniku zavřenou VPN, těm se dovolá jenom zaměstnanec firmy, nikolivěk zákazník, takže i hlasová komunikace je převykládávána L1 opetátorkou, "řekněte mi co mu vzkazujete a já mu to zavolám", takže vznikají humorné historky, kdy jsem volal operátorce, ať zavolá panu Kolářovi, co stojí v autě před naší závorou, koukám na něj z okna, že má zaparkovat venku, že do areálu nemůže vjet - metody jsou různé, ale "dobrý den, podívejte se mi do CE na logy", to je leda v Chomutově nebo ve snu,
Pokud zákazník hlásí nefunkčnost internetu nebo telefonu, tak první co pracovník na klientském centru udělá je to, že zadá číslo smlouvy do systému a obratem vidí, jestli je modem aktivní nebo není. Případně rovnou přepojí na technické oddělení, kde dotyčný pracovník vidí komplet celý log provozu. Sice chápu, že někde v Chomutově, kde je jednatel kumulovaná funkce pro obchodního zástupce, zákaznickou linku, ekonomické oddělení a technickou podporu a pár dalších činností, to asi funguje jinak než u VF, ale každopádně se smějete jenom vlastní nevědomosti.
Tak určitě, L1 podpora pro půl milionu zákazníku bude koukat někam do logu. Úplně vidím toho člověka z Vodafone, co řekne: aktuálně L1 podpora vyřeší pomocí tří nejčastějších dotazů 94% problémů během prvního hovoru, náš cíl je asi by se vykrylo těch 0,74% případů, kdy pohled do logu něco řeší a proto rušíme L2 a zůstává L1 a L3, kdy L3 bude dělat architekturu a L1 všechny vyhodíme a nabereme na tři směny lidi, co se budou vyškoleni a budou koukat jestli je někde portdown nebo vytížení cpu na 98%. Když mi na to dáte peníze, tak budou zákazníci více spokojeni a my na to vyděláme. To dělá jenom ISP v Chomutově, protože jednatel je zároveň síťový admin a helpdesk a to asi někdy okolo roku 2004. Normální firmy spíš překlápí L1 na roboty a L2 do Bangladéše. Prej "koukat do logu" :-)))))
Pokud bychom dostali stejnou gateway jako v Německu, tak 2,5 Gbit/s porty umět nebude.
https://kabel.vodafone.de/static/media/Arris_VodafoneStation_TG344DE.pdf
Bonding (LACP) v manuálu není zmíněn. Využít gigabit naplno by se tak dalo jen pomocí dvou zařízení, kdy by každé bylo připojené do svého gigabitového portu.
23. 6. 2020, 10:51 editováno autorem komentáře
To je technický termín pro probíhající datovou relaci v mobilní síti. Každý telefon má sestavený "tunel" až na paketovou gateway, tj. tato gateway si drží i stav těch "tunelů" (hovorů). Každý telefon s aktivními mobilními daty vytváří jeden "datový hovor". Pokud je zároveň aktivní VoLTE, je to další "datový hovor" (protože VoLTE si sestavuje vlastní "tunel").
Ten milion je celkem reálný.
Ze strany Vodafone by to chtělo změnit přístup k zákazníkům, zejména jim říct pravdu při výpadku a neodbývat to obecnými "poučkami" typu restartujte modem, když je jasné, že problém u zákazníka není.
Navyšování rychlostí u downloadu je pak jasný marketing a jestli je zmínka o Docsis 3.1, tak jeho smysl je především u uploadu, který je momentálně zcela nedostatečný.
V článku také chybí konkrétní typ modemu pro Docsis 3.1