"relativně realistický přístup" .. jojo, příběhy z WWII jsou plné situací "viděl jsem, že má půlku životů. My měli plný, tak jsme na ně vletěli" nebo "zpoza rohu mu vykouklo předni kolo, tak jsem mu do něj střelil, aby se nemohl hnout. A nakonec jsem ho tak úplně rozstřílel".
"Důraz je kladen na relativně realistický přístup, a především licencované stroje."
Nevím co pane Sedláku myslíte pod pojmem "realistický přístup", mě se tento pojem jeví hodně nekompatibilní se situací, kdy Panzer II s 20 mm kanonem zničí sovětský těžký tank.
Wargaming má jednoznačně kvalitní reklamní kampaň, ale jejich produkty jsou i přes zdařilé grafické zpracování arkádové hry. S realismem nemají nic společného.
Tech "realnych" situaci potkate po par hodinach hrani stovky. Kuprikladu se 130mm granat potka s 20mm pancirem nejakeho LT, a ten jej odrazi a pokracuje ve sve krasojizde jako by se nechumelilo. Pripadne vase vozidlo znici v plne jizde jedinou ranou satelitne navigovana protitankova strela polniho delostrelectva. To ze se tanky konstrukcne stavi tak, ze maji nejslabsi pancir vzdy vpredu, a jeste v nem maji nejmene metr na metr okno, je take jiste 100% realne.
Apropos, WG se pokud vim potyka se zdaleka nejvetsi fluktuaci hracu vubec. Nejspis za to muze kvalitni realisticky navrh a pokorny pristup k zakaznikum. Mohu zminiti prikladne zverejneni "ingame" obrazku s bahnem a destem, slibovanou funkcnost sekundarnich zbrani, slibene posadky nekrytych vozidel pripadne roky trvajici stav, kdy hra vytezuje jedine jadro CPU na 100% a podle vyjadreni WG "po opusteni bety to vyresime".
Pokud se jim nektery z hracu odvazil slib pripomenouti, tak se nerozpakovali mu zrusit ucet. Zato prisli s genialni herni mechanikou - klaksony.
Jenze tady nejde o realitu, ale o predvidatelnost chovani hry. Pochopitelne ve vztahu k hernimu svetu. Ten je v tomto pripade dan skutecnosti 2. sv valky, tudiz by se hra mela chovat tak, jak clovek ocekava (coz nutne neznamena, ze se tak ve skutecnosti veci chovaji).
Tech prikladu je pochopitelne mnohem vice, co myslite, je mozne minout cil vzdaleny 30m? Ve WoT uplne klidne - vase strela se jednoduse vypari. Nebo myslite, ze je mozne zasahnout cil skrz kopec? Ve WoT taktez zadny problem. Nebo, myslite si, ze se muzete ve skutecnem svete alespon hypoteticky potkat se situaci, kdy vidite 100m vzdalene budovy, pred nimi je hola plan, a na te plani nevidite stojici (a dokonce strilejici) tank?
Ostatne viz to odkazane video, takto vypada vystrel z dela, myslite ze to je neco, co jen tak prehlednete?
Toto a mnohe dalsi aspekty wargaming dlouhodobe naprosto nezvlada. Naopak se jim podarilo nadejne vypadajici koncept dokonale pohrbit. Dnes mate ve hre stovky ruznych kusu techniky (defakto nic jineho se na hre od bety nezmenilo, sem tam pridaji mapu a dalsi hromadu nikdy neexistujicich tanku), ale ve skutecnosti je to jen jiny model pro totez. Rozdily ktere byvaly markantni jsou davno smazany. Tam kde kdysi musel hrac volit, zda lepsi zbran, nebo lepsi pancir, ma dnes tak nejak odevseho trochu, a hlavne ne jinak nez ti, co zvoli neco jineho.
Ve finale tomu pristupu i odpovida hracska zakladna a jeji kvality.
Tak já si naopak myslím, že přiblížení realitě je takřka ideální. Další posun k realitě už by byl prakticky nehratelný. Bojují tu proti sobě tanky, které se historicky nemohly potkat, nebo ani neexistovaly, ale jinak by to silně omezilo rozmanitost hry. Trochu nereálně působí zkrácení vzdáleností, ale je to nutné, protože například dělostřelectvo o délce třeba 8 metrů může mít dostřel až 20 kilometrů. Takový poměr prostě nelze zachovat. Z deformace vzdáleností, pak vyplývají podivnosti u viditelnosti. K tomu střílení skrz kopec, nevšiml jsem si, že by to v WOT šlo, nicméně v reálu sa za kopec střílet dá. Na vojně jsem byl u dělostřelectva, tam se střílí za kopec pořád, a tank to na větší vzdálenost zvládne taky. Inu gravitace. A co se týká střetu lehkých a těžkých tanků, tak i v reálu může lehký tank s trochou štěstí poškodit těžký a naopak přečkat zásah. Jen ve hře jsou ty poměry trochu upraveny kvůli hratelnosti. Takže za mne nevím, co by se mělo změnit.
Ve WoT se zcela bez potizi mohou setkat tanky Tier 1 vs Tier 10. Pricemz se to deje zcela bezne, protoze kdyz se poradaji bitvy klanu s omezenim souctu tieru, vyuzije se takovy kousek jako obetni beranek. Jinou alternativnou ze hra v tzv "cete", kdy si jeden z hracu vybere takovy tank. Je pochopitelne velice radostne, kdyz takovy kousek protivnikovi poskodi nebo dokonce znici o mnoho tieru vyssi kus techniky. Coz take neni zas takovy zazrak, deje se to pomerne bezne. Osobne mam otestovano ze MS-1 muze bez problemu znicit IS-7 (coz je zarny priklad te reality ve hre ...). Vyzaduje ovsem znalosti hry, ktere vam chybi.
co to melete za nesmysly?
T1 se muze potkat s T1 a T2
T2 se muze potkat s T1, T2 a T3
T3 se muze potkat s T2 - T5...
Takze to co tu pisete je uplny nesmysl.
A s MS-1 neznicite ani vsechny tanky z T2 takze zniceni IS-7 je pekny blabol.
Byt Vami, o znalostech bych pomlcel.
Jdete si radsi hrat Tetris!
Jisteze, je to sice presne jak jsem zminil vyse, ale to samozrejme nemuze nekomu kdo vubec netusi jak ta hra funguje branit v tom, aby psal dalsi snusku blabolu.
Takze pro velky uspech jeste jednou. Pokud hraji 2 nebo 3 hraci v tymu (ceta) a jeden z nich si vezme T10, je uplne jedno, co si vezmou dalsi dva, protoze zarazeni budou do bitvy s T10. Pokud si jeden nebo dva ze 3 vezmou T1, tak zkratka budou mit T1 a budou zarazeni do bitvy s T10. Hra totiz do bitvy zarazuje cely tym (cetu) a ne jednotlive hrace.
Pochopitelne to nefunguje naopak, protoze by to vedlo k situaci, kdy by T10 byl zavlecen do bitvy nizsich tieru.
Jinak samozrejme neni ani pravda, ze by T1 nemohl podtkat vice nez T2, bez potizi potkava T4. Omezeni na T1/2 je pro prvnich pokud vim asi 10 bitev na danem uctu. Sestaveni bitvy pak zalezi na poctu hracu ve fronte, a case. Cim dele hrac ceka, tim vice stoupa sance ze se dostane do bitvy vyssich tieru. Bezny rozdil je +-2, ale v pripade nedostatku hracu se pohybuje +-4.
Dalsi aspekt je pak dany typem techniky, protoze tier samotny se jevil v prubehu vyvoje jako nedostatecny.
Tier 1 se proste s Teir 4 v normalni bitve nepotka.
Tady je rozlozeni z oficialniho webu WOT:
http://wiki.wargaming.net/en/File:Matchmaking_Chart.png
A to, ze si nekdo udela cetu T10 + T1? No tak to jsou akorat dva idioti, kvuli kterym jejich tym prohraje...
Coz je podle meho nazoru chybne rozhodnuti tvurcu. Vede to totiz k tristeni hracske komunity (zbytecne). Meli zvolit kompromis. Tzn ani vylozene arkady s kurzory na tema "sem mir" ani vylozene simulaci (po 20 minutach ve fronte to stejne kazdy vzda).
Tech aspektu je pochopitelne vice, ovsem technologicky je ta hra o nekolik radu jinde proti wot. Uz jen prostor pro letecke bitvy ktery hrace defakto nijak neomezuje. Vizual je pak taktez velmi dobry. A pri tom vsem to bez zavahani funguje i na HW dalo by se rici stredni tridy. Skoda jen ponekud nevyuziteho potencialu a nevhodne nastavenych hernich mechanik (bombarder v misi kde neni co bombardovat, tankove bitvy v lesich, kde neni nic videt atd)
Je to hra(wot) neako funguje, dokedy to ľudí bude baviť dávať 40€za tank je otázne keď mechanika hry je miestami neskutočný bullshit, z možností viac sa zabavím alebo viac ma to deprimuje by si mnohí nevedeli vybrať alebo by hneď suahli po druhej možnosti, wg sa v poslednom čase snaží ísť hráčom v ústrety tak držím palce.
-není to realittické je to přesto zábavná arkáda. narozdíl od "realitického" Warthunder
-není to realistické protože tam sou projekty tanků, které nikdy nebyl ve službě ba co víc nikdy neopustili stav návrhu.
-nenapadá mě moc tanků, které tam jsou a jejich zobrazování by bylo zatížené "autorským" právem