Je to přesně tak, jak tu už v diskuzi padlo. Dobrý řemeslník má o kšefty postaráno na týdny dopředu. Jeho zákazníci reference ústní cestou předají dál a on pak musí zakázky odmítat, co jich má. Pokud je skutečně dobrý a cenově ucházející (nečíst jako levný, vše má svou cenu, i dobrá práce).
Takže na NejRemeslnici se pohybují fachmani, kteří nejsou ani levní, ani dobří a namísto práce u lidí na zakázkách, které se jim valí samy, se věnují shánění práce na podobných serverech.
Máme v rodině kontakty na osvědčené řemeslníky a pokud něco potřebuju ze zedničiny, vymalovat, truhláře apod., tak přesně vím, kam se obrátit, a jsem v čekací době. Řemeslník, kterej vám řekne, že může hned zítra, je mi podezřelej.
Zásadní problém NejRemeslnici je ten, že právě proto, co pan Lenoch překvapivě otevřeně potvrdil: musíme nabízet kvalití firmy, které ale nemáme. No a tak nechává řemeslníky, aby si sami psali recenze, jaké uznají za vhodné. O jejich vypovídající úrovni si každý může udělat obrázek sám.
Před lety jsem udělal zkušenost, že elektrikář přes NejRemeslnici.cz se ukázal jako totální jelito, navzdory pozitivním recenzím a hodnocení 4,5 hvězdy. To, co jsem zažil já, bylo to, že při vysekávání tří zásuvek a posunutí světla v pokoji třikrát překopnul kabel (bohužel zrovna ten vedoucí do vedlejší kuchyně, takže jsme pak lednici museli mít zapojenou na prodlužovačku z jiného pokoje, kde zásuvky fungovaly) a to vysekání zmíněných tří zásuvek a oprav toho, co podělal, dělal 1,5 pracovního dne, takže oproti půldni dovolené jsem si musel vzít den dovolené navíc a celý den navíc trnul, co zase kde pokazí. Plus se ukázalo, že je to nějaký melouchář, vůbec ne pravý elektrikář. Ale hlavně že si na NejRemeslnici.cz naflákal falešné pozitivní recenze sám. Měl jsem tenkrát bohužel za to, že recenze mohou vkládat výhradně klienti NejRemeslnici, kteří si poptávku zadali a s daným řemeslníkem tak mají osobní zkušenost.
Jenomže to by málokdo dělal a server NejRemeslnici by byl plný nabídek firem bez recenzí. To pan Lenoch nechtěl a v honbě za "osvědčenými" řemeslníky si pomohl tak, že nechal řemeslníky, aby se těmi "osvědčenými" stali tím, že si na sebe sami budou psát recenze.
Pokud na podobný přístup sehnal investora, je navíc smutné, že podobné podrazy se vyplácí.
Myslenka to byla asi dobra, ale ve finale to moc nefunguje. Jak ja, tak muj bratr mame s temito servery (a hlavne prave s nejremeslnici.cz) jen ty nejhorsi zkusenosti. Shanel jsem nekolik druhu remeslniku, kdyz jsme rekonstruovali byt. Pres truhlare, zednika, elektrikare az po lesteni parket a malire. Recenze na nejremeslici.cz vypadaji skvele, ale pouze do te doby, nez zjistite, ze si je tam muze psat kdo chce, tedy i remeslnik sam. Ano sice je to nejakym zpusobem rozliseno, ze se z toho da poznat, zda je to autenticka recenze primo k nejake zakazce, ale chtelo by to pouze autenticke recenze.
Oslovil jsem dobre dvacet firem. Mnoho jich ani nereagovalo. S mnoha dalsimi jsme si domluvili schuzku, aby si to prohlidli a probrali jsme pozadavky a moznosti. Z techto domluvenych navstev jich tretina nedorazila, bez omluvy, proste se neukazaly. Z tech co dorazily tretina nezaslala vubec cenovou nabidku, i kdyz ji slibily. Mnoho firem rekne, ze ji posle do patku a pak to z nich clovek doluje pristi tyden. Kdyz uz jsem se skoro dohodl s jednou firmou (Vesco - Tabor), tak jsem dostal email od nejremeslnici.cz, ze nedoporucuji spolupraci s touto firmou, protoze neplni zavazky. Takze jsme to taky polozili. Nakonec to dopadlo tak, ze jsme pres nejremeslniky nenasli ani jednu firmu. Nastesti se mi pak vsechny remeslniky podarilo sehnat cirou nahodou pres osobni doporuceni. Bratr mel to same. Firmy proste nereaguji, neprijdou, nezaslou nabidku, nebo zaslou pozde, clovek se musi doprosovat. Sliboval jsem si od toho daleko vic. Ted se jiz temto portalum vyhybam. A perlicka nakonec. Jeden delnik z ulice, naprosto neschopnej chlap, ktery pracuje tim zpusobem, ze prijde s ukackem, sedi na zidli a ukackovi rika, co ma delat (a jeste blbe) je taky na nejremeslnici. Nam "delal" pricku ze sadrokartonu v bytu a kdyby tam nebyl tata, kterej na to dohlizel a porad ho opravoval (rikal ukacku spravne co ma delat), tak to cely pekne podelal. Kdyz jsem to pak rikal lidem z ulice, tak jsem zjistil, ze s nim velmi spatnou zkusenost ma mnoho lidi. No a na nejremeslnici.cz mel ty nejlepsi recenze, vsechno pet hvezdicek, nestacil jsem se divit :) Vsechno si psal urcite sam, jinak to neni ani mozne. Proste vypovidaci hodnota nula. Bohuzel
Pripomnel si mi zazitek, kdy jsem si zabouchl dvere od bytu v panelaku. Skocil jsem dolu na nastenku, kde byl kontakt na zamecnika, co bydlel vedle ve vchodu. Rekl jsem mu situaci a prej ze 600 Kc vyjezd a 200 Kc tusim to otevreni zamku. Rikam, jakej vyjezd, vzdyt bydlite vedle ve vchodu?... No prej, ze to je standard poplatek, ze bez toho ani nevyrazi. Rikam, jestli neco dela, prej ze ne, ze kouka na televizi. Tak jsem podekoval a zavolal jsem si jineho. Sice bydlel dal, musel jsem cekat a vysledna cena byla stejna, ale proste jsem odmitl dat nejakymu lemru 800 Kc za deset minut "prace". Chapu, ze poplatek za vyjezd maji tito lide standardne, ale rikam si, ten clovek kouka na televizi, muze se zvednout a za deset minut byt zpet a v kapse dve tri stovky. A on to proste neudela. Neskutecny.
Proč ,,bude muset"? Musíme leda tk umřít! Takové firmě nic nebrání, aby zůstala malá a kvalitní a dělala jen to, co stihne. A zákazníci si, když bude firma dobrá, rádi počkají, nebo to zkusí s někým jiným a kajícně se vrátí. Expandovat za každou cenu a následně zkrachovat, není umění, umění je, vědět na co stačím a toho se držet.
Máme bytové družstvo. Když je v baráku potřeba něco udělat, dá se členům do schránek papír s avízem: Potřebujeme firmu na to, či ono a hned je z čeho vybírat. Teď už to dělat nemusíme; máme portfolio řemeslníků na všechno a všichni členové mají na všechny kontakty, takže si přes ně řeší i soukromé potřeby a na drobné věci máme vzájemnou výpomoc.
to tu bylo napsano 10x. Proste je to neuveritelny, jak to jde proti fyzice. Svagr, kdyz neco chci (a to ho vidim 3x tydne) ma cas mi pomoct za mesic /zadna havarie/. Dalsi dva remeslnici maji starou nokii vypnutou v brasne (snad dokonce jednu dohromady- videl jsem je ja ji bootuji a nekam volaji, ) a chodi se zvonit k jednomu z nich domu po sedme vecer.
K dispozici jsou jenom Nigerijci (kdyz napises, ze jim chces pomoct s tim wire transferem) a vysokoziskove obory typu "poradime vam kde nakopit vlak jecmene".
Jo, nejaky "drevomodelar" vyrezava z jasanu ruzne nadobi a (asi sestra nebo manzelka) mu to rve na Fler. Napsal jsem dotaz. Odpoved za 3 tydny. Objednal jsem a zaplatil. Za mesic mi dosel mail, ze platbu vidi a asi za dalsi dva mesice mi ty misky dosly, aniz by me kdokoli varoval.
Vubec si nedovedu predstavit, ze ma nejaky remeslnik webove stranky...
Vidím to úplně stejně. Přes NejŘemeslníky jsem realizoval výměnu střešní krytiny na rekreační nemovitosti. Firma měla perfektní hodnocení a má ho pořád, pouze už na mnohem větším vzorku "spokojených" zákazníků.
V praxi to byli strašní amatéři a jejich práce tomu odpovídala. Nakonec jsem se musel učit, jak se to má správně dělat, abych je mohl dupat, co udělali špatně a měl argumenty, proč to musí předělat. Nechal jsem je tenkrát shodit půlku střechy a udělat znovu.
S těmi chlapy naštěstí byla celkem rozumná řeč, že jsme to nějak dotáhli do konce. Kdybych je měl popravdě hodnotit, tak mají velmi mizerné hodnocení, ale to moc dobře nejde, když mám střechu se zárukou na materiál 40 let a na práci 10 let podle smlouvy. S tímhle hodnocením bych je akorát nasr... a v případě problému by se ke mě pravděpodobně stavěli stejně.
Hodnocení eshopu podle mě docela funguje, protože když nejsem spokojen, tak napíšu negativní hodnocení a mám to na háku. Servis typicky zajišťuje někdo jiný. U těch služeb se zárukou to je problém. Každý raději napíše jen dobré hodnocení a negativní nechá plavat, jako já, aby si dál nekomplikoval život. Já už tomu portálu nevěřím.
"Pokud mi ale nemůže nikdo řemeslníka "dohodit" tak tento server je pro mě ideální."
Vážená, ve vší vážnosti: není. Když by jsi vzala google, telefonní seznam, cokoli, tak máš přibližně stejnou pravděpodobnost, že narazíš na dobré, či špatného, tak jak jich mezi řemesníky je. Když použiješ propagovaný server, pravděpodobnost že narazíš na špatného se výrazně zvýší. Proč, to už tu bylo v příspěvcích popsáno.
Takže není ani dobrý, natož jak píšeš ideální. Takové tvrzení je zcela absurdní.
A jak už tu napsali jiní, zbytku tvému příspěvku čouhá jak sláma z bot, jako by si to napsali kucí majitelé sami. Prý hlídá IP! Tam, kde má většina lidí dynamickou IP, a kde není problém použít anonymizér, či místo z PC napsat z mobilu. Hodně slabý pokus.
Tak, a teď zkuste nějak důvěryhodně vysvětlit, jak jako běžná uživatelka serveru NejRemeslnici víte, že se tam hlídají IP adresy a další parametry a že mají "natolik" ošéfované hlídání referencí nebo že poptávky nerozesílá automat. Ale já vím, tohle na Lupu jste nepsali vy z NejRemeslnici, to udělal nějaký najatý externista bez vašeho vědomí...
Moje reálná zkušenost je zcela jiná. Když jsem řešil toho zpackaného elektrikáře a jeho vylhané reference, s NejRemeslnikama (tedy s vama) v kontaktu byl a dozvěděl jsem se, že ano, že přidávat si vlastní reference sám na sebe má řemeslník povoleno, akorát že s tím musí ten jeho klient, za kterého tam jakoby tu referenci dává, souhlasit. Což už se samozřejmě nijak ověřit nedá. Za tím původním klientem se bude skrývat někdo, kdo udělá křoví (kamarád, rodinný příslušník, předem domluvený podobně vykutálený fachman apod.)
První zkušenost (2011?): Řemeslník mi odepsal, že na opravu přívodu k myčce aktuálně nemá čas, ale jak jsem později (shodou náhod) zjistil, jen se mu nechtělo přijmout tak malou zakázku.
Druhá zkušenost (2012?): Rozeslal jsem poptávku na opravu kapajícího radiátoru na tři řemeslníky, ani jeden se mi neozval. Oznámil jsem to NejŘemeslníkům (protože prý toto netolerují), ale neozvali se mi ani oni.
Třetí zkušenost: Nebude.
Ale tak to muselo dopadnout. Je to tak majitelem webu nastavené.
Řemeslník nemá motivaci (ekonomickou) reagovat na každou poptávku - velké náklady pokaždé, malá pravděpodobnost malého výnosu.
Web nemůže buzerovat stranu, která ho platí - řemeslníka. To by je musel platit zákazník, aby mohl po řemeslníkovi cokoli vymáhat. Jenže kdyby je platil zákazník, tak by mohl zákazník cokoli vymáhat.... ale ten model je založen, že negarantují nikomu nic.
Web se nemůže příliš věnovat stížnostem, to jsou náklady bez výnosů, navíc oni nikomu za nic neručí, tak je k tomu nic nenutí.
Díky za upozornění. Už při čtení článku jsem si u věty "Například – ale od toho jsme opravdu ještě hodně daleko – aby o každé firmě a živnostníkovi bylo vidět, co přesně udělal za poslední tři roky a jak kdo s tím byl spokojený." říkal, že tohle snad právě ten web má dělat a vypádá, že to tak dělá. Jenže skutečnost je asi taková, že ty recenze a spokojenost si tam teda píšou a naklikávájí sami řemeslníci. To je to řešení slepice vejce asi. Panu Lenocovi z bohulibého nápadu zbyli asi jen oči pro provize.
Tady vidím jeden velký problém, a to, že když bude mít forma dobré reference, bude mít lepší pozici a tím víc zakázek, jenže: když to je menší firma, bude muset nabrat lidi a ti už nemusí být tak dobří. Setkal jsem se s tím hodněkrát, dokud byla firma malinká, bylo to super, jak získala dobrou pověst a rozrostla se, zmizel individuální přístup a kvalita šla dole.
Každý svého štěstí strůjcem. Dělej jak myslíš, ale potom si nestěžuj, že jsi přišel o peníze i o barák, když je ti líto platit právníkovi za smlouvu.
Také nedává smysl platit za pomocné práce, tedy telefonistu organizujícího prohlídky, tisícikoruny / hodinu. To už můžeš rovnou nabídnout barák za nižší cenu, a bude pryč hned. Anebo za tuhle službu dát sousedovi důchodci 5.000 Kč a klíče. Dávat za to 20x více může jen.... expert.
Plácáš nesmysly.
Realitka nikomu za nic neručí. Když nastane problém, tratí koloušek - klient. Ne realitka. Veškeré riziko náleží kolouškovi.
Banka ručí oběma stranám. Dlužníkovi, že za sjednaných podmínek úvěr poskytne a bude trvat. Věřiteli, že o své peníze nepřijde.
Bance náleží rozdíl mezi úroky, ale také riziko.
PŘEČTI SI SMLOUVU.
Ale ty ji znáš, však ji také nabízíš.
Ano, osobní doporučení je nejlepší. Pokud mi ale nemůže nikdo řemeslníka "dohodit" tak tento server je pro mě ideální.
Podle mých zkušeností na tomto serveru je hlídání referencí natolik ošéfované, že není v 99% možné aby si je řemeslník psal sám. Hlídá se IP adresa i další parametry. Důležité je také pro mě, že řemeslníky neobesílá automat (např. 500 různých řemeslníků na jednu poptávku).
Osobně jsem nejřemeslníky použila opakovaně (z titulu nutnosti mé práce) a v 90% s naprostou spokojeností. Pokud jsem nebyla spokojená, napsala jsem toto právě na portál. Nespokojenost obvykle ale spočívala v nějakých niancích, v žádné zásadní věci.
Žádný systém není 1000% a proto i mezi kvalitními řemeslníky se může najednou něco stát a z kvalitního se stane nekvalitní právě pro tu moji zakázku. Díky ale tomuto portálu je ta eliminace nekvalitních jednodušší pro mě jako klienta.
Hezký den. N.
Úplně vidím, jak člověk co rekonstruuje barák shání řemeslníky na portále, a následně náhodou zabrousí na Lupu poté co tam vyjde napůl PR aby tam oblažil lidi informací o tom, jak se diskutujícím "hlídá IP adresa i další parametry".
Chtělo by to méně okatě, na tohle snad neskočí nikdo.
Můj někdejší klient s nimi nějak spolupracoval (podrobnosti neznám) a tou dobou právě hlásali, že všechny řemeslníky mají vyzkoušené, že neodmítají malé zakázky, že kladou důraz na feedback a pokud něco nedopadne, ať je uživatelé kontaktují. Chápal jsem to tak, že řemeslníkům bez práce chodí zakázky, což je motivuje, aby na portálu zůstali, což mohou docílit jen tak, že nebudou mít negativní recenze.
Tehdy jsme jak já, tak NejŘemeslníci, v byznysu relativně krátce (možná to bylo ještě dříve, než jsem uváděl), takže mě nenapadlo, že motivace nakonec budou jiné.
Tak tohle nemá chybu. Známý totiž dělá také správce několika domů v Praze, řemeslníky taky potřebuje pořád a proto už dávno má síť osvědčených kontaktů, do kterých hrábne a pokud tu danou věc nikdo z nich neumí, většinou jsou schopni dohodit někoho, kdo umí.
Takže jo, vy máte spoustu let (z kontextu vyplývá, že víc než 5) na starosti několik činžáků, řemeslníci jsou tam potřeba pořád a vy je stále sháníte přes NejRemeslníky. A protože máte ráda změnu, pořád sháníte nové. Jo, tak ta dnešní byla hodně dobrá.
Apropos, pokud si za tím stojíte, není nic jednoduššího než sem dát odkaz na váš profil na NejRemeslnici (odkaz v podobě http://www.nejremeslnici.cz/autor/123456). Je to anonymní a bude hned vidět, jaké komentáře k jakým zakázkám jste za těch pět let dávala, ne?
Evidentně ten zámečník měl dost zakázek a proto se mu nevyplatilo za 300 Kč jít dělat byť jen na půl hodiny (deset minut těžko, řemeslník pracuje od doby, kdy opustí byt... to už provádí službu a musí si to do času počítat). Kdyby jste někdy zakusil život drobného živnostníka, zachoval by jste se úplně stejně. Cenu svého volného času a odpočinku si každý takový řemeslník vyvažuje mnohem vyšší hodnotou v přepočtu na peníze, než zaměstnanec, který přijde domu a nemusí už nic kolem své práce řešit, ví, že má od práce pokoj a může si už dělat co chce. Takový řemeslník si radši počká celý den na zakázku, kde si vydělá aspoň min. 2500 Kč-3500 Kč (hrubého samozřejmě), než jet x krát po 300 Kč, aby dosáhl svýho minimálního výdělku za den. Výdělky se navíc ještě dost zredukují průměrem za měsíc, protože ne každý den se zadaří vydělat. Prostě to není stálý jistý příjem. Kdyby to bylo tak jednoduchý, to by pak podnikal každý. Ale ne každýmu se do toho rizika chce jít. Hodně lidí, kteří nezakusili co je to podnikat, tak mají o tom, kolik by si měli řemeslníci říkat za provedenou práci takovéto zkreslené představy.
Proč by řemeslník vůbec byl na poptávkovém serveru? Jedině když začíná, anebo je neschopný.
Z web přichází poptávky především od takzvaných "vysíračů". To jsou lidé, kteří chtějí dokonalou službu za minimální cenu. Obešlou padesát řemeslníků, chtějí detailní nabídky, vyberou jednoho (tedy ostatní nabídku vypracovávali zbytečně) a pak ho drtí a drtí, protože ho straší špatnou recenzí.
Kdo by dobrovolně do něčeho takového šel?
Bohužel je tento příběh o povaze českého člověka, jak na straně řemeslníka, tak na straně poptávajícího. Každý chce s tím druhým vyběhnout.
Podobný princip jako portály typu AAA poptávka, kde firmy taky odpovídají pouze na zakázky kde je nějaká reálná šance realizace.
Jak už tu zaznělo, většinou je to spousta práce a času pro nic.
Osobní zkušenost je třeba i taková, když si najdete příšlušené lidi na firmy.cz a zkusíte napsat mail, málokdo Vám vůbec odpoví. Pro spoustu řemeslníků, je email komunikace prostě méněcenná a tak k tomu přistupují.
proč by dělal blbě doktora, zapomínáte na to, že dříve byl řemeslník intelektuálně na úrovni dnešního doktora, v období pozdního středověku a raného novověku. Byl členem cechu a to nemohl být každý. Průmyslová revoluce pak možnosti uplatnění pro nadané značně rozšířila, je tedy logické, že řemesla na tom personálně tratila, protože zásoby nadaných v populaci nejsou nevyčerpatelné. Ovšem obecné archetypy o roli řemesla jsou v naší kultuře stále přítomné, a vytvářely se někdy ve středověku a v naší kultuře trvají dodnes. Dnešní evropská socialistická společenská patologie takto personálně vyprazdňuje produktivní obory a nahrazuje je obory správními. Místo produkce a hledání nových technologií, dotace a umělé udržování nevýkonného.
Dodatek:
Jen pro představu, v roce 1996 byla průměrná mzda 9825 Kč hrubého. To je cca 13.000 nákladově.
Do mzdy je nutno zahrnout i nemoci a dovolenou. Budu uvažovat průměrnou nemocnost a dovolené pouze zákonné minimum. Také zanedbám tehdá ještě povinné příplatky za přesčasy. I tak jsme na nákladech 15.200 Kč.
A to nepočítám náklady na školení, zapracování a podobné, ani bonusy typu lístky na oběd..
Mzda tedy vychází nákladově, při cca 170 odpracovaných hodinách měsíčně, 90 Kč/hod, ve skutečnosti ale více, při průměrné mzdě.
Ty říkáš za půl hodiny hotovo, ale on se musel převléct do pracovního, zpět, omýt se, atd. Takže hodinu celou mu to zabralo.
Jestliže by jsi si představoval zaplatit 80 Kč, tak si uvědom, že z tebou zaplacených 80 Kč musíš odečíst DPH. Dále je tu režie dílny (nájem, energie, nástroje a přístroje, náklady na držení dílů skladem), odhadem 50% z ceny hodiny.
Zkrátka, ty jsi si představoval, že pro tebe bude někdo dělat za necelou polovinu průměrné mzdy, a to nejen dělat, ale i v ceně účtované hodiny mít držení pohotovosti o nocích a výkendech.
Ty nevíš co plácáš, když mě osočuješ, že prý jsem si nevšiml, že to bylo před 20-ti lety. Jsi pitomec. Opravdu jsi. Nevidím jinou možnost.
Neumím anglicky, takže jsem si na google hledal co to znamená runrate
Kromě toho se nejedná o skutečné příjmy, ale o tzv. „run rate“, tedy příjmy projektované. Ty jsou definovány jako částka, která by byla ročním příjmem společnosti, kdyby současné tempo držela 12 měsíců v kuse. Run rate se obvykle počítá z výkonnosti během posledního čttvrtletí, ačkoliv lze zvolit i jiná období, například projektovat následující čtvrtletí z posledního měsíce a podobně.
http://tyinternety.cz/novinky/skutecne-prijmy-grouponu-800-milionu-rocne/
Takže nejremeslnici tech 50 tiscí jen odhadujou, to neni 50 tisic skutecne?
a i těch 2,5 miliardy je POUZE ODHAD.
A JAKÝ JSOU TEDA SKUTEČNÝ ČÍSLA?
Roční runrate je 50 tisíc zakázek v odhadované hodnotě 2,5 miliardy korun. Průměr jedné zakázky se tak pohybuje kolem 50 tisíc korun. Pokud jde o spektrum zakázek, tak je to od maličkostí typu instalatéra až po rekonstrukce střech, fasád v hodnotě 150 tisíc a výše. V současnosti máme registrovaných něco kolem 25 tisíc firem.
Ad veterinář, můj ortoped mi naúčtoval doplatek za ortézu. Když přišlo vyúčtování z pojišťovny, čerpání za ortézu bylo 1500. Na shopu výrobce je ale cena ortézy též 1500.
Z pojišťovny mi napsali, že hrazena byla v plné výši a mám doplatek nárokovat zpět... (což jsem neudělal, protože ho můžu ještě někdy potřebovat a práci dělá dobře)
A co to na věci mění? Vůbec nic.
Brečíš nad tím, že si tui někdo dovolil, mimo běžnou pracovní dobu naúčtovat příplatek za "výjezd". Takové je téma.
A z tvého příspěvku nijak nevyplývá, že by jsi brečel nad něčím jiným.
Takže nevidím důvod, proč bych měl na tvém označení cokoli měnit. Zvláště pak, když jsi mě osočil z něčeho, co může a nemusí být pravda, a pro věc není podstatné
Právě jsem tam postnul negativní recenzi a přišel mi tento e-mail:
"Dobrý den,
rádi bychom s Vámi ověřili detaily reference Oprava plynového kotle, kterou jste na našich stránkách napsali. Negativní reference jsou pro nás cenné, varují jinak bezbranné zákazníky.
Většina firem proti záporným referencím protestuje. Naší snahou je ale vyváženost a ne zametání nepříjemností pod koberec. Proto se snažíme všechny reference ověřit (částečně automaticky a částečně manuálně; ověřujeme všechny reference kladné i záporné).
Mohli byste nám prosím poslat kontaktní údaje na Vás a kopii nějakého dokladu o tom, že tyto práce probíhaly (faktura, doklad o převzetí díla, podepsaná objednávka, atd.)? Pokud něco podobného máte, je to ideální varianta. Údaje a doklady, které nám poskytnete, samozřejmě nebudou v souladu se zákonem o ochraně osobních údajů nikde zveřejněny, ale poslouží pro naši potřebu.
Dočasně je reference skryta. Po úspěšném ověření ji opět zveřejníme. Pokud se nám referenci ověřit nepodaří, zůstane skryta. Objevují se totiž i případy, kdy se konkurence snaží jinou firmu poškodit a v těchto případech nemůžeme nepodložený obsah nechávat na našich stránkách (viz podmínky užití našeho serveru).
Podrobnější informace o negativních referencích najdete tady."
Tak jsem si řekl, že jim pošlu potřebné údaje a uvidím... jsem zvědav, jestli se tam negativní hodnocení objeví...
Se serverem NEJ (asi NEJ-horší) řemeslníci mám jen negativní zkušenosti.Řemeslníky na rekonstrukci byru 2+1 jsem si sehnal "ústní cestou" = tedy doporučením od známých, kterým tito také rekonstruovali byt a byli max. spokojeni. Byl jsem překvapen, když po mne tito super chlapci chtěli nedávno recenzi na serveru NEJ řemeslníci. Tuto jsem udělal a dal jim plný počet bodů s tím, že jsem ale do recenze napsal, že server NEJ řemeslníci nestojí za nic. Server nejen že moji recenzi neuveřejnil ale jako odpověď smazal veškeré mé registrační údaje atd. Prostě - solidnost na solidnost. Souhlasím s tím, že tento poptávkový server je jedna veliká "fatalita" a NIKOMU bych jej nedoporučil. Chci ještě dodat, že "nažhaven" na tento server jsem také proto, protože ještě před tím, než jsem si řemeslníky sehnal sám, jsem na tento server vystavil několik poptávek a buď mi nikdo neodpověděl, nebo ano, ale byli to jen "zlatokopové" nebo lidi, kterým bych dle úrovně jejich komunikace, nenechal ani utřít prach :)
No tak ono to nebude 10 minut. Než se obleče, zamkne, dojde, to je 10 minut. Práce i s vyúčtováním 10 minut. Zpátky 5 minut. To je ne 10, ale 25 minut. Když to nebude komplikované. A k tomu pohotovost, prostoje, ono mu to jistě nevychází tak, že jedna zakázka navazuje na druhou.
V kapse 2, nebo 3 stovky? Nebylo to tak, že jeden 200, druhý 800, a nedomluvili se?
Takže to ho sice neomlouvá, jeho chování, jen říkám, že to zas tak skvělá odměna není.
A už vůbec netuším, kdo trval na jaké ceně, jestli byla možnost jednání o kompromisu.
Znám veterináře, už je v důchodu, a ten měl největší zisk právě z cest. Každému naúčtoval cestu až od baráku. Pravda je, že na tohle lidi slyší, jó, to je vidět že auto něco stojí. Ale dát ty dvě stovky za takovou maličkost? To né. Tam možná proto.
A můžete mi říct, proč bych měla svou zkušenost dokazovat právě zda a vám? To je to samé, jako bych řekla, dokažte že firmu pouze nepomlouváte, protože pracujete u podobné konkurenční.
Za tu dobu co dělám tuto práci prostě občas potřebuju práce, které ještě nebyly nebo ten původní řemeslník nemá čas apod.
Já se s vámi nebudu tady přít. Vyzkoušela jsem i AAA poptávky a prostě mi líp vyšli nejřemeslníci. Tak jsem si dovolila napsat svou zkušenost. Stejně jako vy tu svou.
Když už ale odkazujete na web tak jsem si ho znova prošla a např.
Jak reference ověřujete?
Automatizovaně i ručně hledáme v referencích různé příznaky podvodu, od jednoduchých, po docela komplikované. Konkrétní detaily prozrazovat nechceme, protože by to usnadnilo podvodníkům zamaskování podvodných referencí. V některých případech požedujeme kvůli ověření po poptávajícím předložení důkazů o jednání s hodnocenou firmou.
Tak si to vážený zkuste, obvolávat x řemeslníků v případě, že opravdu potřebujete pomoct. Pravdou je, že pokud se mi nějaký osvědčí, ten kontakt si hlídám a volám už rovnou bez poptávek na webu. Ale to je riziko pro každý web. Nechápu, je absurdní na tom pochválit nějakou službu.
Vaše zkušenosti a moje zkušenost?
Vy si opravujete jeden byt nebo dům. Já opravuju x bytů a několik činžovních domů. Zkuste si všechny obvolávat podle telefonního seznamu a googlu a prosit, vysvětlovat opakovaně xkrát co přesně potřebujte.
Představte si, že existuje i člověk který prostě dělá správu soukr. domů a není velkou firmou která může zaměstnávat svoje vlastní údržbáře.
Sprchovací kout, nebo třeba vana na jedno použití, popřípadě nekvalitně provedená výměna. Když srovnáte například dnešní technologii pokládání obkladů, s tou dřívější (sám si namíchat cementovou maltu), tak díky technologii, potřebujete toho fortelu daleko méně.
Kvalitní nemůže být pro všechny jednoduše proto, že v populaci tolik lidí, co by to zvládlo kvalitně, prostě není a nikdy nebude. Ti co by to zvládli dnes dělají lékaře, konstruktéry, obchodníky. Dříve dělali právě ty řemeslníky, proto bylo řemeslo kvalitní a to se traduje dodnes.
Proč by dělal blbě doktora? A proč ne? VŠ nějak proleze, diplom získá a má vystaráno. Díky nanicovatému systému zdravotních pojišťoven, (zbytečný mezičlánek mezi lékařem a pacientem), má své jisté, když nemá náladu, pacienty odflákne, když mu některý umře, lékařská komora se za něj postaví... Kdyby dělal řemeslo, musel by dělat rukama, za mnohem míň peněz odvést mnohem víc práce a ještě ručit za to, že ta práce bude kvalitní, jinak by umřel hlady. A to už vůbec nemluvím o tom, že živit se dnes rukama znamená být za blbce, který si neumí zařídit pohodlné živobytí jinak. Takže např. lempl instalatér jde dělat kuchaře do hospody, (chudáci hosté), i když někdy se může stát zázrak a instalatér bude podávat lepší výkony, než profesionální kuchař, jenže smůla; nemá odpovídající papíry, takže ho nikdo nezaplatí.
Souhlasim.
Nicmene ze zkusenosti vim, ze remesilnici (a male firmy) jsou casto velmi sikovni. Umi tu praci vyborne udelat, ale jsou naprosto otresni manageri. Oni nemysli na to, ze maji neco poslat, oni naberou zakazky a pak nestihaji apod. ne proto, ze jsou primo zli, ale ze to nedomysli nebo se boji rici ne, aby o neco neprisli.
Casto mam pocit, ze mit ti remeslnici nejakeho schopneho asistenta, co jim bude detal time management a operativu, tak by to bylo paradni. Oni by se venovali jen sve praci, kterou casto umi spickove, ale neumi tu organizacni a operativni cinnost.
Vysledek je pak ten, ze je z nich clovek akorat nastvany a da jim negativni hodnoceni, protoze jako celek to nefunguje a clovek hodnoti celek.
Myslim, ze v tomto by nemusel byt spatny prostor pro nekoho.
Jenže to by se ten manager musel spokojit maximálně s pětinou toho, co, po zaplacení daní, zdravotního a sociálního a dalších poplatků, tomu řemeslníkovi zbude a musel by to dělat jako nezdaněný melouch, jinak by to ten řemeslník, pokud by chtěl být konkurenceschopný, neutáhl.
S timto naprosty souhlas. Vsichni ti remeslnici, ktere jsem nakonec sehnal (truhar, zednik, elektrikar, instalater, malir (dela i brouseni parket), topenar), tak jsou panove, co proste umi. Co se domluvi, to plati, hlavne terminy a v drtive vetsine i ceny. Ani jeden z nich nema webove stranky, ani jeden z nich neinzeruje nebo nehleda praci pres portaly typu nejremeslnici.cz, protoze presne, jak pise Trebus to nemaji za potrebi. Uz takhle musi zakazky odmitat, protoze to proste nestihaj. Kdyz jsou dobri, tak se to roznese per huba, Ja ty remeslniky taky moc rad doporucuji, zaslouzi si to. Jejich sluzeb uz vyuzil i bratr a otec a ja jiz nekolikrat.
Tomu věřím. Ono se na to stačí podívat opačně: kdo se tam přihlásí?
Firma, nebo řemeslník, co nemá zakázky. Anebo asi častěji má, ale pro jistotu, co kdyby neměla.
Ale jako poslední možnost. Protože se hlásí do soutěže o nejnižší cenu, kde jen velmi málokterá zakázka vyjde, takže tam bude spousta zcela zbytečného oceňování, studování podkladů, cest, tedy nákladů, při minimálním výnosu. A z toho, předpokládám, ještě by měli platit provizi.
Takže ta priorita pro poptávky z takového zdroje má pro firmy tu nejnižší prioritu.
K tomu jen trochu slušný řemeslník (firma, projektant) má dnes zakázek dost. Nad hlavu. Ale těch slušně zaplacených málo. Tak proč by se honili po nocích a nedělích kvůli mizerně placené zakázce?
A že zbudou ti nejhorší? To tam musí být, nejen kvůli předchozímu, ale i kvůli tomu, aby se uživili, tak i při nejlepší vůli za těchto podmínek nemohou odvést dobrou práci.
Je možno tam narazit i na kvalitního člověka, co si chce udělat reference, kontakty (osobní doporučení, ne reference na webu) a udělá to se ztrátou. Ale ta pravděpodobnost je velmi malá.
Vyjezd je vyjezd a s tim se nezertuje. Pred cca 20 lety jsem v patek vecer vyrazil do Krkonos a pred Boleslavi jsem zjistil, ze auto nedobiji. Tma jak v riti, na posledni zbytky baterky jsem dojel k nejakemu servisu, dobouchal se tam, servisak vylezl z domu, vzal auto dovnitr a za pul hodiny jsem jel. Ucet byl na 0.80 CZK za prepaleny kablik, 80,- za praci a 200,- za "vyjezd". Servis mel u sebe v garazi (to k tomu vyjezdu). Zaplatil jsem, ale zuby mi skripaly jeste u Jilemnice...
kdy řemeslníkem bylo pár procent nejschopnějších z populace. Kdy takový kovář býval i veterinářem, nebo zubařem a zvuk řemesla přetrval dodnes. Je to zbytek cechovního systému, který byl ovšem ekonomicky nevýhodný, protože nebyl schopen pokrývat rostoucí poptávku. Více schopných řemeslníků nikdy nebude. Jejich nedostatek nahrazuje technologie a průmyslová výroba.
Co se veřejných zakázek týče: jsme státní instituce a potřebujeme výrobek X, takže vypíšeme výběrové řízení (což není zcela triviální - stín NKÚ je všudypřítomný), přihlásí se pár zájemců a vybereme nejlevnějšího. Pak ale jen tak cvičně zagooglujeme - a hele, přímý nákup by byl ještě o 20 % levnější. Logika je jasná, jenomže to nejde - jedině výběrové řízení zrušit, vypsat je znovu. Jenomžo ono to dopadne ještě hůře; i kdybyste toho levného dodavatele oslovili, odpoví, že se státní institucí nekšeftuje, ta byrokracie mu za to nestojí.
Nějak jsem nepochopil pointu. Takže jaká technologie či průmyslová výroba by podle Vás byla vhodná na výměnu vany ?
Totiž známá na tento úkon sháněla řemeslníka asi před měsícem; první by to zvládl asi za dva měsíce, je ale specialista - starou vanu požaduje předem odstranit a novou pouze usadí; obezdění a obklady už nedělá. Další specialista by udělal i zednickou, ale až po novém roce (tj. v roce 2017)! Podotýkám, že bylo to na opravdové vesnici, žádný satelit, a lidi se tam živí především rukama.
Realitka je naprostý parazit, co nepracuje ani pro prodávajícího ani pro kupujícího. Totálně žádná právní zodpovědnost (ale kasají se že se za všechno postaví, a všechno zařídí)...
jde jim o jediné..co nejrychleji protočit nemovitost a shrábnout provizi. Právní ošetření kdy se pak hádá kupující s prodávajícím nebo naopak to jim je ukradené.
Zaplaťte právníkovi...ten maká pro vás.. ne realitce (ta maká aby získala tučnou provizi)
Realitka zprostredkovava vztah mezi prodavajicim a kupujicim. Uplne normalni zprostredkovatelska cinnost...
Stejne jako banka zprostredkovava vztah mezi veritelem s dluznikem (bez ohledu na to zda potrebujete penize ulozit nebo pujcit, jdete do stejne instituce), nebo seznamovaci agentura vztah mezi muzem a zenou, ci cestovni agentura mezi turistou a ubytovatelem. Cokoliv z toho si clovek muze zaridit sam, presto dost lidi dava prednost zprostredkovani. Je to pohodlnejsi a nekdy i bezpecnejsi.
Jožko, ty jsi opravdu pitomec. Vždyť ty ani nedokážeš počítat do jedné. Půl a půl (hodiny) je jedna (hodina). Respektive neumíš počítat do 160. 80 a 80 je 160.
Účtoval ti půl hodiny za 80,-
Ale ve skutečnosti tím strávil hodinu. Takže sazba nebyla 80 Kč/hod, ale 160 Kč hod + paušální příplatek 200. A to už odpovídá výpočtu, takhle fungovat mohl.
Tedy není pravdivý tvůj poslední pokus "Aha, takze ve zbytku tydne pan delal pod sve naklady (neb bez priplatku za vyjezd)." V běžné pracovní době účtoval za hodinu 160 a hodinu (přibližně) skutečně odpracoval.
Ale... takovej jeden, co je podle vlastnich slov tezce placeny machr projektant, presto vytrvale oxidujici pod ruznymi prezdivkami na vsemoznych forech a tamtez driv nebo pozdeji banovany pro svoji vulgaritu se kterou se opiral do vsech, kteri s nim nesouhlasili. Coz byli opet driv nebo pozdeji vsichni, protoze ho jeho pomatena mysl neustale nuti scitat jablka s jezkama a vyvozovat z toho vselijake veci. Jak pisu, pomysleni na to, ze jste dva je desive.
Mě je jedno co si myslíte.
Podělila jsem se o svou cca 5letou zkušenost s tímto portálem.
Kdo se chce o nějaké službě dozvědět víc, dozví se. Nevyužívám bezhlavě všechno co nabídne internet. Zajímám se jak služba funguje a kdo za ní stojí a když potřebuji tak se poptám telefonem. Ale stačí se podívat na jejich web.
Jsem správce několika činžovních domů a řemeslníky potřebuji pořád. Nájemníci si nic sami neopraví a občas je potřeba víc než jen běžná údržba.
Možná by to chtělo méně podezírání. Článek jsem viděla na FB a překlikla sem.
To že službu nehaním, tak jsem hned podplacený PR člověk? No když myslíte ...
N.
PS: O2 jako operátora má kolik lidí pouze v Praze? :))))))))))
A teď si představ, že na stejném principu je založen zákon o veřejných zakázkách.
Tedy pravda, zde je na tom dodavatel trochu lépe. Tam má aspoň nárok ze zákona na proplacení toho, co nebylo (někdy ani nemohlo být) v zadání zahrnuto. I když v principu je to o tom, co podepíše, jestli do toho vleze.
To máme ten volný trh, neviditelnou ruku, volnotržní soutěž. Němci, když to slyšeli co u nás máme, tak si klepali na hlavu s tím, že je to šílené a musí to být obrovsky drahé a neefektivní. Když 5, nebo 25 firem naceňují, zkoumají, nabízejí něco, co dostane jen jeden. Ono se to musí projevit v ceně, ve finále.
A také v tom, že "nejsou lidi". Kdo může, ten uteče. Protože v těhle soutěžích se velmi často najde nějaký nezkušený hlupák, nebo i omylem na něco zapomene, něco špatně nacení, a cena je podnákladová.
Mimochodem, z veřejně dostupných údajů: minulý týden diskutující hýkali, jaká má Skanska obrovské zisky, jak jsou rozežraní. Zisk měli, po mnoha letech, nejtučnější. V řádu stovek milionů, jestli si dobře vzpomínám. Ale už si zapoměli spočíst, že ziskovost byla 3%. V tučném roce.
Aha. Tak vy když budete doma potřebovat výměnu elektrické zásuvky nebo kohoutku u splachovadla, si místo řemeslníka rovnou pozvete celou fabriku. Já dám ale přednost tomu řemeslníkovi. Tedy pokud bych si takovou drobnost neuměl udělat sám, nebo pokud bych na to třeba neměl potřebné nářadí. Ovšem nepoužil bych ke shánění toho řemeslníka žádný prolhaný portál. Zašel bych pěkně postaru do hospody, kde toho řemeslníka seženu asi hned a nebo určitě najdu někoho kdo toho řemeslníka bude znát a dohodí mě ho.
Takže správkyně x bytů a činžovních domů ani není schopná zhotovit zadání?
Správkyně x bytů a činžovních domů ani nemá okruh firem a lidí, se kterými spolupracuje?
A jestliže ano, firmy vybírá tím nejhorším možným dostupným způsobem?
Tak nevím, co ti na to mám říci.
Ačkoli je pravda, že jednu takovou firmičku jsem poznal. Tam to skutečně fungovalo, funguje, takhle zoufale. Mě bylo líto těch lidí, co v těch bytech bydleli. Oni trpěli jejich neschopností. Asi si mysleli, že se "svěřili profesionálům".
IT žije... Ano, protože si dokáže vynutit místo k životu. Pamatuji dobu, kdy ŘP byla taková růžová knížka, do které se, když se rozšiřovalo oprávnění, dalo hned po úspěšně složené zkoušce razítko s podpisem a bylo. (nebo se neúspěšnému žadateli zabavila a zkoušku musel opakovat). Dnes se musí vyrobit nová kartička a čeká se měsíc. To samé občanka. Jenže když se něco dělá jednoduše, jde to rychle a není možno na tom nějak výrazně parazitovat, jako když se to dělá složitě. Pokud bychom u klasiky z 60. let zůstali, kolik lidí z IT by bylo bez práce a kolik by stát ušetřil za mnohdy zbytečný HW a SW?!? O míře nas..nosti žadatelů raději nemluvím.
Nechápu, co tím myslíš.
Náklady ano. Tedy benzín, cena za km.... ale z hlediska zdanění je to příjem, jako příjem. Náklady na práci máš také. Mzdu (v případě zaměstnance), pracovní pomůcky atd., o které si snížíš daňový základ.
A opačně, pokud byla zákazníkem podnikající osoba, lze snížit daňový základ o práci, materiál i účtovaný výjezd.
Na rozdíl od tebe, ivánku, byli řemeslníci, kteří toto opravdu uměli. Pamatuji vesnického kováře, který dokázal z pár kusů železa ze šroťáku udělat prakticky cokoli a sám ten šroťák také provozoval. Nepotřeboval k tomu žádného účetního, normovače a další darmožrouty, také neživil žádné neziskovky, nebo IT specialisty, (hrůza, co?), ale když něco vyrobil, tak to bylo kvalitní, levné a dlouho to vydrželo. Oficiálně působil jako údržbář v místním JZD, ale protože uměl, měl tak málo práce, že si mohl tuhle ,,přidruženou výrobu" dovolit provozovat ku spokojenosti celé vesnice i širokého okolí. Kdysi dávno se říkalo, že máme méně vysokoškolsky vzdělaných lidí na počet obyvatel, než Nepál, ale ono to fungovalo, i když občas s chybičkami. Jenže potom kdosi moudrý usoudil, že když bude mít každý VŠ, nebo aspoň maturitu a počet úředníků vzroste na desetinásobek, chybičky jaksi samy od sebe zmizí. Výsledek je ten, že místo několika málo problémků máme plný pytel obrovských problémů a co se dalo bez mechanizace udělat za měsíc, dělá se dnes se špičkovou technikou rok, navíc je to hnusně předražené a nic to nevydrží.
Ono to celkem odpovídá i situaci kdy mají cca 25 000 řemeslníků a firem a přitom jen 50 000 zakázek za rok.
I při ceně jedné zakázky 50 000 za rok, tak na jednoho řemeslníka připadá jen 100 000kč/rok což je třeba polovina ještě cena materiálu.
Kdyby tam těch řemeslníků bylo 1000-2000 tak by ten obrat značil fungující stav věcí, jinak musí dramaticky narůst počet zakázek a celkový obrat, aby řemeslníci měli vůbec zájem se zdržovat tímto serverem.
Stará moudrost praví, že když chce člověk zjistit, jak něco funguje, musí jít po toku peněz.
Kromě toho když něco slyším, někdo mi maže med kolem úst, tak je dobré si z těch řečí odfiltrovat vše, co může slibovatel splnit, či ovlivnit, a z toho jen to, co je vymahatelné. (Typicky realitky, kde /nezávazně/ slibují, co vůbec nemohou ovlivnit. V "hard" verzi dají dokonce do smlouvy pokuty klientovi za něco, co mají, a jedině oni sami mohou udělat. Realitky jsou vůbec zajímavé. Jejich návrh smlouvy typicky neobsahuje jakýkoli vymahatelný závazek z jejich strany.) Nebo aspoň to, k čemu je motivován jinak, dodržet to.
Zde zůstává jediná věc: kdo bude mít příliš negativních recenzí, toho ukončit. Pouze tohle. A navíc ne doslova, že žádné negativní recenze, tu může mít někdy i kvalitní řemeslník.
Souhlas, na současného řemeslníka (rekonstrukce bytu) jsem teď čekal 3/4 roku (a to mi ještě dal dobrý termín protože už jsme spolupracovali dříve) a odvádí super práci. Prvotní kontakt samozřejmě přes známé. Nemá web, s počítačem neumí, na autě nemá jediný nápis. Každý den mu několikrát zvoní telefon a někdo něco chce, má nasmlouváno minimálně rok dopředu. Předtím jsem měl několik řemeslníků sehnaných přes internet a hrůza. Dělali nekvalitně, nedodržovali technologické postupy (cokoliv jen aby si ulehčili/zrychlili práci), okrádali na materiálu (asi si mysleli, že je člověk blb a neumí se podívat na net, co kolik přibližně stojí). Na nejremeslnici budou vesměs zoufalci, protože kvalitních řemeslníků je nedostatek a rozhodně nemají o práci nouzi. Možná si to ještě umím představit u nějakých hodně krátkodobých prací v řádu hodiny, kde per huba asi nepřinese dost zakázek, ale na to stačí jednoduchá web stránka. Vůbec si to neumím představit např. u obkladače, pokud ten musí shánět práci podbízením se na nějakém portálu, tak je něco špatně.