Ony ty děti (ale nejen ony!) umí to, co "potřebují". Takže pokud nemusely Google Dokumenty používat, tak nebyl důvod se to učit. Jako "novinku" to je potřeba trochu vstřebat.
A mezi námi: půlka "Google"-apek je na na "dětském" účtu nepoužitelná, počínaje YouTube, takže většina z nich funguje na "dospěláckém" - ovšem tím je učíme pouze podvádět a obcházet pravidla. Lze to vyřešit "školním" profilem - a narazíte, protože na soukromý mobil/tablet si nebudou dávat školou spravovaný účet. A když se poperete s Androidy, zastavíte se u majitelů iPadů/iPhonů, kde je všechno jinak. Sláva, mobilní platformy fungují, počítače nebudou snad taková dřina. A hele: dva majitelé Maců a tři anarchisti s Linuxem!
Učitel se může snažit, jak chce - ten IT-svět na straně studentů je velmi obsáhlý a bez znalostí mírně nadprůměrného "systémáka" vždy bude učitel "ten, kdo to neumí".
A rozhodně se nepřimlouvám za to, nechat na studentech, čemu se chtějí na hodině věnovat! Jenom tu naznačuji, že ty mobily nejsou takovým zlem, aby bylo třeba je výrazně omezovat či zcela zakazovat. Je potřeba si s nimi poradit podobně efektivně, jako s posíláním psaníček, čtením pod lavicí a napovídáním pomocí morseovky ťukané tužkou o lavici.