Hlavní navigace

Názor k článku Mládek chce po inspekci, aby sledovala uživatelské recenze Uberu a Airbnb od F03K - To je sice pěkný apel, ale myslím, že...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 28. 7. 2016 10:21

    F03K (neregistrovaný)

    To je sice pěkný apel, ale myslím, že reálně to nikdy fungovat nebude. Jaká je vlastně motivace psát (pozitivní) recenzi? Co z toho ten zákazník má? Recenze poslouží hlavně k orientaci ostatních lidí, a v případě restaurace to může dopadnout třeba takto:
    Oblíbená restaurace -> pochvalné recenze -> větší obsazenost (do je dobré pro majitele, ale pro hosta přinejlepším bez významu, při nejhorším se do restaurace vůbec nedostane pro její vytížení) -> vyšší prestiž (DTTO) -> možné zdražení (to je ekonomické chování, když jsou někteří lidé ochotni zaplatit více, proč více nevydělávat, že?).
    Z obecného hlediska na tom procesu není nic špatného, ale pro konkrétního potenciální tvůrce recenze neexistuje dostatečná motivace. Mohou fungovat víceméně profesionální, nebo nadšení recenzenti, které recenze živí, nebo je jejich psaní prostě baví, a pak nespokojenci, kteří negativní recenzí kanalizují svojí (možná oprávněnou) frustraci. Prostě tvůrci různých agregátorů počítali, že (jako třeba FCB) dodají infrastrukturu, a BFU jim dodá obsah, který oni zmonetizují, ale většina lidí oprávněně necítí jakoukoliv motivaci cokoliv hodnotit pro ostatní...

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).