Záměrně jsem položil otázku v titulku a nemůže než plně souhlasit s autorem.
Mám na dění ohledně Mobil.cz teorii. Rozjeli operátora s internetem zdarma a počítali, že se lidi pohrnou. Jenže zanedlouho rozjeli dalšího Kaktuse, kterýho mají pod svojí kontrolou a komunitu kolem sebe si vytvořili značnou
Navím, pokud se o PR opravdu má starat Mafra, tak té je to úplně jedno. Proč by se snažili, když to není jejich obchod.
Ještě perlička, např. o víkendu byla odstávka samoobsluhy, ale nedozvíte se to od Mobil.cz, ale musíte se podívat na FB ke Kaktusu...
Zajímalo by mě, co by Vám k tomu řekl TM, jelikož smlouva přes SIM Mobil.cz je uzavíraná s TM
Já jsem zase mrtvý z tvého mrtví.
Aha, tak už to dává smysl. Era obeslala své zákazníky s tímto:
Mobilní operátor Kaktus nově nabízí klientům ERY bonusovou SIM kartu. Pokaždé, když si dobijete kredit přes internetové bankovnictví Era portál nebo Era smartbanking, získáte 50 % kreditu navíc. Bonusovou SIM kartu si můžete objednat až do 31. března 2015 na webových stránkách operátora www.mujkaktus.cz/simkuctu. Padesátiprocentní bonus bude operátor poskytovat až do konce roku 2015.
Takže slučovačka s Kaktusem?
Ale prdlajs. Muž z ČSOB se zná s člověkem z Kaktusu a domluvili si to u piva. :)
U jiného piva za to dostal vynadáno a slíbil, že udělá něco i s MOBIL.CZ, jestli Vám to pomůže posílit důvěru ve značku, tak to pokusím posunout dál. :)
Slučovačka... no myslím, že jednou nastane, ale jinak, než myslíte. :)
Přesně tak. Ale je fakt, že ta jejich samoobsluha je výsměch. Hlavně teda přihlašování do ní. Ještě bych pochopil, že uživatelské jméno musí obsahovat pouze písmena, ale že v heslu nepustí ani čísla ani speciální znaky a navíc omezují délku hesla je vážně utrpení. Jen doufám, že si ty hesla neukládají v plain textu. Ale jiný důvod pro omezovaní znakové sady v heslu nevidím.
Nedávno jsem zkusmo prošel několik FB, G + Firemních stránek a bylo tam pusto, neaktualizováno...nic...že by firmy zjistily, že je to drahé a zbytečné...
Navíc, když si tyhle věci nehlídá ani firma, co se tím živí... viz Rubikon PR
https://plus.google.com/+RubikonprCz/posts
A jste asi nejblíž k pravdě. V případě MOBIL.CZ se dotazy z 90% skládají ze dvou motivů: buď jsou to věci, který si je dotyčný líný přečíst na webu, nebo pokus o to obejít placenou linku podpory (což je součást dealu).
Poskytovat základní formu podpory považuju za slušnost a stalo se to u operátorů standardem, ale nepovedlo se nám partnera projektu přesvědčit o tom, že by ji zákaznické centrum poskytovat mělo (je zapotřebí mít přístup do CRM systému, školení na data safety...). Stejně tak ani najít někoho, kdo by na fb omílal dokola "podporu vám poskytne Zákaznické centrum na čísle XXXX".
Co se týče Twitteru a Google+, tam je efektivita údržby profilů velmi sporná a na pečlivém zvážení k cílové skupině, MOBIL.CZ tam cílovku určitě nemá,
Autor se zřejmě nesetkal se situací, kdy zdědí nepoužívaný FB účet bez hesla nebo si nějaký idiot založil fake profil (což FB překvapivě umožňuje, a dozvíte se to jen náhodou). Vestavěná podpora FB pro tyto případy je naprosto nulová - aneb vyberte si libovolnou stránku a zkuste ji nahlásit jako plagiát, nepovede se vám to.
Od minulého týdne je už "velký" posun v tom už se s námi někdo z FB baví a aktuálně dokazujeme (paradoxně my, ne idiot), že jsme vlastnky domény a značky...
FB profil jinak živý je, viz příspěvek z 6.3., a odpovídání na dotazy týkající se podpory je poměrně složitá věc. Rádi bychom, zejména ve vztahu k povaze produktu, měli operátorský standard "fb care", ale partner projektu (který dodává zákaznickou péči) to dělat nechce a my tam bez operátorského CRM systému můžeme leda omílat "zavolejte si na Zákaznickou podporu"... Zkusíme nějak systémově vyřešit, ale je dost těžké i toto někam na FB napsat a nastavit očekávání uživatelů - možná do profilového fota...
Web spí, protože bude brzy nový a responsivní. Vlastní "PR centrum", Google+ a Twitter budou spát navěky, protože jsou to pro nás věci s velmi malým přínosem. Díky tomuto podnětu zvážíme jejich zrušení, díky za něj.
Je to dvojsecne.
Je dobre mat profil na webe je dobre mat socialny profil.
Otazka je kde je limit. Velmi vela firem to potrebuje ale velmy malo to potrebuje v takej forme ako pise autor.
Seo firmy ponukaju aj socialne seo.
Klasicke seo ako PR clanky, optimalizacia webu atd je samozrejmost.
Otazka je kam az ma siahat socialne seo.
Firma ma urcitu formu podpory zakaznikom. Mail/chat/telefonna linka a zalezi co ponuka. Dookola opakovat to iste napriklad na facebooku nema zmysel. Preto ma info stranky pripadne podporu. Na druhej strane potrebuje socialny profil resp. info o sebe co ponuka obcas novinky atd atd.
SEO firma si to predstavuje ako super plateny job kde budete kazdy den postovat novinky, sutaze tisice fans... potrebuje to firma naozaj? Zalezi od toho co produkuje. Pokial napriklad hosting, virtualneho operatora, sluzby je odpoved ano. Ale je tam aj to ALE. Vsetko s mierou. Obcas pridat novy blog, par fotiek, zaujimavost. Potrebuje to ale kazdy den? Potrebuje velku fanpage ? Nie asi nie. Klient si pozrie co firma ponuka ako sa sprava a produkt kupi alebo nie. Horsie by to bolo keby pride na stranku kde je xyz obrzkov o "nicom" a milion komentarov. Ano ma to zmysel vtedy ak idete masivne online napriklad video server, radio proste medium alebo primarne predavate online vtedy ano. Lenze to potrebuje cloveka alebo particku ktora je stale online pridava odpoveda .... Ale potrebuje toto naozaj kazda firma? Myslim ze nie a je to rozumne. Je lepsie si zakaznika smerovat na svoje support kanaly uz len pre lepsiu kontrolu. Kazdopadne venovat sa tomu treba lenze v klude to zvladne jeden clovek ktory napriklad riesy PR pre firmu. Vsetko samozrejme musi byt spracovane profesionalne. Home mede stranky urcite nie v akejkolvek forme.
SEO je zkratkou pro optimalizaci pro vyhledávače. Sociální sítě nejsou vyhledávače ani neumí budovat zpětné odkazy pro vyhledávače. Takže vynechme prosím to SEO, tohle je internetový marketing, konkrétně SMM, Social Media Marketing.
K tomu zbytku - pokud si někdo nafláká zbytečně profily na Google+, Pinterestu, Instagram, Twitteru i Facebooku a pak je nestíhá plnit, udržovat a odpovídat na dotazy, tak je dost jasné, že bude lepší ty mrtvé prostě zrušit. Byť zrovna u operátora je Twitter jedním z potřebných a dobrých kanálů.
A na sociální sítě se chodí proto, že zákazník na nich je a nechce být jinde. Což přivádí zpět k tomu, že pokud MÁ podnikání svoje zákazníky na dané sociální síti, tak to má smysl. Jestli tam nejsou, tak mít profil jen "aby se splnil úkol" smysl nedává.