Hlavní navigace

Názor k článku Mobilní obsah je už druhá revoluce v řadě, která huntuje česká média od Occam - Všechny ty řeči o kvalitě, přizpůsobení se realitě...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 23. 11. 2013 4:15

    Occam (neregistrovaný)

    Všechny ty řeči o kvalitě, přizpůsobení se realitě a podobně jsou mimo. To, co zdevastovalo mediální scénu, byla nabídka obsahu zdarma. S tím se opravdu špatně soutěží. A o tom Patrik něco ví, protože má na současném stavu skutečně lví podíl.

    Když jsme u těch hodinářských příměrů, odehrálo se to jinak a to takto: Na ulici byla řada krámů, prodávajících hodinky za různé, ale podobné ceny. Pak přišel Patrik a rozhodl se, že udělá krok do budoucnosti a bude zdarma nabízet hodinky Zandl s tím, že bude vydělávat na reklamě, kterou přiloží k hodinkám. "Prodej" hodinek zdarma bude raketově růst, ovládne celý trh a tedy i celý reklamní trh.

    Lidé začali od něj hodinky brát a ostatním krámům se začal propadávat prodej. Jeden z krámů si řekl, že na tom konceptu že nezáleží na výnosech, ale na podílu na trhu možná něco bude, protože až bude podíl, nějak se to monetizuje. A tak odkoupil hodinky Zandl, čímž se Patrik dostal mezi tu velmi úzkou skupinu, která na změně něco vydělala.

    Jenomže lidi si navykli na hodinky zdarma a stále je chtějí zdarma, což je ztrátové. Pokud médium nedělají nadšení amatéři, kteří se živí hlavně něčím jiným, je nutné je zaplatit a ty peníze se někde musí vzít. Jenže běda: Kdokoliv se od nového modelu pokusí ustoupit zpět k placenému zažije brutální propad ve čtenosti. Prosperuje jen pár super exkluzivních hodinářů, kteří si sami dělají ručně své ultra drahé hodinky a prodávají je manažerům, kteří v nich vidí hlavně ekonomický benefit. Ti pak udělují tak zvané motejlkovské rady.

    Problém je ale horší: Masoví zákazníci reklamu bez čtení ignorují a jediný, kdo si ji dovolí ve větším měřítku lidem cpát násilím, je velký bouchač Google. Takže hodináři mají nulové příjmy z hodinek a bídné z reklamy, což je nutí vyházet drahé pracovníky a najít ty nejlevnější, kteří ještě dokážou udržet v ruce šroubovák.

    Majitelé obchodů mají na výběr z několika možností: 1) Dál nabízet hodinky zdarma a snažit se přežít, než nějaký Einstein objeví, jak na tom ničem úspěšně vydělávat, 2) provést radikální řez, aby se dalo přežít z toho mála, co lze na reklamě vydělat, 3) skončit a jít.

    A to je vše, přátelé. Můžeme si povídat o kvalitě strojků, o tak zvaném rozdílu mezi internetovým a mobilním obsahem, což je dnes už de facto totéž a tak dále, nicméně to nemělo žádný vliv na současný stav. Je to jen prostý důsledek příchodu hodinářů zdarma, kteří nastavili příjmovou hladinu pro ostatní tak nízko, že je otázka, kdo to přežije a jakou kvalitu pak ty jeho hodinky budou mít. Bohužel hodinářství Zandl nastavilo očekávání zákazníka tak, že si zákazník myslí, že pro hodináře by měla být pocta, že jeho hodinky zdarma vůbec nosí a že má jakési právo ohrnovat nos nad tím, co zdarma dostává.

    Já naopak konstatuji: Kvalita přesně odpovídá ceně. Za co si zákazník zaplatí, to taky má.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).