Hlavní navigace

Názor k článku Model autostopu konečně překonán od Ales Koval - Dobry den, mam jen par postrehu. Tento vami predkladany...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 7. 9. 2000 10:09

    Ales Koval (neregistrovaný)
    Dobry den,
    mam jen par postrehu. Tento vami predkladany model predpoklada, ze uzivatel o sobe poskytne data a to dokonce data velmi osobni. A takovato data jsou velmi cenna napriklad pro marketingova a reklamni oddeleni. Vzdyt komu by se nelibilo mit vas presny profil toho co pozadujete a pak vam presne toto nabidnout. Pokud by toto melo fungovat v realnem internetu pak musi byt bud zajistena naprosta anonymita nebo uzivatel musi mit od spolecnosti provozujici tento system dokonalou zaruku toho, ze data nijak nezneuzije. Tou zarukou nemyslim jen nejake prohlaseni na strankach poskytovatele systemu, ale pravni smlouvu ktera by se uzavirala mezi obema ucastniky.
    Server www.rande.cz implementuje tento model na hledani partnera nebo pratel. Pokud, ale ma spolehlive a efektivne fungovat musite o sobe poskytnout opravdu hodne informaci a to same ostatni uzivatele. Podle letme prohlidky nekolika uzivatelu je jasne, ze moc lidem se tyto data poskytovat nechce. Vzdyt zaruka za zneuziti neni skoro zadna a dokazovat, ze data unikly z tohoto systemu je skoro nemozne. Bylo by zajimave kolik procent uzivatelu rande.cz, skutecne vyplnilo napr. polovinu a vice pozadovanych dat. Pak je jeste otazka na kolik jsou tyto data pravdiva.
    At uz anonymita nebo pravni zaruky resi tento problem, dalsi vyvstava pri zajisteni bezpecnosti komunikace a systemu v kterych jsou tyto data ulozeny. Technicky to resitelne je, ale porad tu zustava jiste riziko lidske chyby. Napr. nedavny unik databaze XChatu nebo home.sk ci uniky cisel kreditnich karet. Jenze informace ktere poskytnete o sobe do takoveho systemu jsou cenejsi nez nejake heslo ci cislo kreditni karty. Heslo muzete zmenit, kartu udelat novou. Sice jsou to neprijemnosti, ale naprava je pomerne snadna. Ale zkuste zmenit svuj profil, sve potreby, svou osobnost...
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).