No jo. U Napsteru to jde, protože nejde o moje, ale o cizí data :-))) To se to poskytuje a komunikuje... na cizí účet. Tady bude opravdu zádrhel tohoto modelu.
Je ale fakt, že z Napsteru taky může někdo zjistit, jaké hudbě hovíte a navštívit vás s baťůžkem těch správných CD ke koupi. Proč ale kupovat, když stahuju, že? Možná by tak kvalitní přístup k informacím, jaký by zmiňovaný systém umožňoval, také zmenšil šance obchodníků, to jest zprostředkovatelů. Lehce vyhledám to, co chci, za nejlepší cenu. Jen je otázkou nakolik se reklamám bude na základě obeznámení s mými preferencemi dařit ovlivňovat, co vlastně mám chtít. Kdo bude silnější - cílená reklama nebo systémem zjistitelné kvalitní informace. Už vidím, jak si reklamky hrají na "sympatického studenta mé specializace" se specializovaným katalogem mého gusta. ;-) (A aby nemusely ovlivňovat každého zákazníka zvlášť, nechají si vytvořit programy, které budou samy ze získaných dat takové katalogy generovat a připojovat se s nimi v okamžiku, kdy jsem se ocitl na síti a...)