Dívala jsem se na něco jiného, ale pak jsem to přepla na Jedničku. Nechci hodnotit "politickou" kvalitu seriálu, ale obrazovou. A ta byla opravdu děsná. Přepálené záběry a to i z místnosti, vodorovná a svislá osa záběru úplně ujetá, lehké mávání kamerou (asi vypli stabilizaci). Vydržela jsem to utpení 5 minut a přepla to zase jinam. Tohle teda ne.
Pamětník: Kdo ví, co viděl. Že by se už i u nás dělaly testovací projekce televizních miniseriálů? Jak by se jinak v branži nula jako on, dostal k ještě nepremiérovanému materiálu? Asi patrně jo, tady je recenze od Spáčilové, na ni až překvapivě objektivní na rozdíl od jmenovaného nýmanda.
http://kultura.zpravy.idnes.cz/modre-stiny-recenze-0q1-/filmvideo.aspx?c=A160226_105821_filmvideo_ts
V návaznosti na svůj dřívější komentář zde dám, čistě jen pro porovnání, i jinou recenzi od konkurence. Zvláštní, že zde je hodnocení v porovnání s páně Žáčkovým přesně opačné, ale nechť si každý udělá vlastní názor:
Pro mě osobně je tato recenze z Aktuálně bližší a působí na mě poněkud nezávislejším dojmem.
Žáčkův komentář je politický blábol, jakoby mu někdo šlápl na kuří oko. Kdyby se mohlo točit jen o odsouzených, tak by nikdy nevznikly filmy typu JFK.
Ovšem co mě na filmu vyloženě vadí, je jeho obrazová podoba. Jiní to přehánějí s barvením, tady zas kameraman našel zálibu v točení v protisvětle a postprodukce to dorazila i v normálních záběrech. Ve filmu neexistuje černá, vše je šedivé a jakoby v mlze. Dokáže ČT natočit něco (mimo zpravodajství) v přirozených barvách?
Zlaté časy, kdy se stříhalo na Betacamu, tam tolik možností k prznění materiálu nebylo.
Tak tenhle článek to je dobrej výplod :-). To že nějakému hajzlíkovi nebylo nic dokázáno neopravnuje autory o tom napsat detektivku ? Kdybych chtěl být trošku paranoidní tak bych řekl že si Vás někdo od ODS nebo přímo Íčko zaplatil aby jste to co nejvíc zkritizoval :-). Ale paranoidní nejsem, asi jste za tyhle kraviny placenej od někoho Digizone.
Člověk až žasne, jak někdo může napsat na jiné tolik jedovatin. Na druhou stranu je alespoň pěkně vidět, kdo je panu Žáčkovi sympatický a blízký.
Tvrzení, že nic neopravňuje vznik filmu? To už snad, pane Žáčku, nemyslíte vážně. Nemá snad každý umělec právo na názor, na myšlenku, či dokonce na její ztvárnění podle svého citu? Na jedné straně jste to byl zde několikrát Vy, kdo se dožadoval a apeloval na jiné, aby usilovali o svou tvorbu podle svého autorského rukopisu a když se zde náhodou objeví záblesk něčeho, po čem jste zde na DZ v předešlých článcích volal, tak je to opět špatně?
Pokud sám říkáte, že tam není nikdo konkrétní výslovně jmenován, pak nelze s tímto filmem nikoho spojovat a tvrdit, že tvůrci mysleli toho, či onoho. Jen a pouze jen Vy sám jste ten kdo dovozuje a jiné obviňuje nikoli tvůrci.
Ale mohu se samozřejmě mýlit, třeba máte mnohem víc informací o věcech, které zde popisujete a naznačujete než my, obyčejní posluchači a diváci a tyto své názory zde prezentované vynášíte na základě mnohem hlubších znalostí věcí.
mal sen (nie o rovnosti) o tom, že "ústav pamäti národa" zverejní a doloží zo zbierok "zväzkov" vývin elitných ľudí od NIKTOŠA aktivitami v meniacom sa politickom prostredí k VODCOVI dnes. pre mňa je to katolícke dieťa , ktoré po maturite nevzali do seminára zmenilo "svetonázor", vstúpilo do strany a šírilo ho až do prevratu, kedy "oľutoval" a vrátil sa do lona cirkvi. a ako dôchodca číta "zem a vek", ...
langoš zrejme nemal ten sen uskutočniť, zomrel pri dopravnej nehode, keď mu nedal iný účastník prednosť (ale ho uznali nevinným). aj také sa deje.