S nápadem problém není - vyhledávat spojení, podobně jako to dělají stávající aplikace, ale lépe. Prostor na zlepšení tu je:
o Lépe pracovat s přestupy. Čas přestupu závisí na detailní trase přestupu (aplikace by ji měla umět detailně popsat), aktuálních dispozicích cestujícího a (pěší) dopravní situaci v daném místě a čase. Zohlednit je potřeba časy navíc, jako je jízda výtahem, nákup lístku apod.
o Zohlednit aktuální situací (tj. zpoždění, zácpy, výluky apod.) při hledání spojení v aktuálním čase.
o Usnadnit dohledávání dalších variant spojení (tj. nejen drobné posuny v čase, ale i prostoru apod.)
Jiná úloha je hledání vlaků, kdy většina zastávek je na svém místě už 150 let a hledání v pražské MHD. Situaci, kdy alternativně mohu jet přes 5 zastávek v okruhu 200 m, z niž některé se jmenují stejně a jiné ne, některé jsou na stejných souřadnicích, ale 30 m hluboko, nezvládá dobře žádná aplikace. Vždy jsem musel ručně zkoumat různé dílčí úseky, abych získal přehled, kde co pojede.
Naštěstí se to vyřešilo brutální hw silou - přímým metrem za 20 miliard.