Dobrý den, já bych chtěl jenom konstatovat, že tento operátor (T Mobil) je všeobecně značně skoupí na podávání jakýchkoliv informací. Má sice webové stránky, má maily všech zákazníků ale informovanost veškerá žádná. Na Info lince dokonce nemá po ca 3 letech zaveden ani přímou volbu na jejich televizi. Nechápu. a to není jediný problém s tímto operátorem. Všichni, co si stěžují např. u O2 by měli povinně na nějaký čas přestoupit k T Mobilu-:)) Já odcházím a vracím se zpět k O2.
Takže stejný případ s DIGI TV, který také bez předchozího upozornění zničeho nic ukončil šíření skupiny programů AMC.
Samozřejmě je jasné, že operátor může programovou nabídku měnit jak chce. Jen to musí dělat tak, aby mohl být divák o těchto věcech informován a být připraven a ne překvapen. A u závazkových nabídek nabídnout možnost beztrestně ukončit smlouvu.
Vyjmutí programu z nabídky, i kdyby nebyla součásti smlouvy, spadá to kategorie zhoršení služby. To je to samé, jako kdyby najednou přestal fungovat přenos a chyba není na straně diváka. Asi tak jako, kdyby mobilní operátor zrušil GSM. A zákazník byl na GSM závislý. Pro něj je to nefunkčnost služby, byť existuje LTE. I když je smlouva psána na tarif, ne na techniku. A přesto by měl mít možnost odstoupit. Tak je to i zde. Nefunguje kanál, nefunguje služba. Co naplat, že funguji jiné kanály. Ty ale diváka nezajímají.
A argumentace, že operátor nemá možnost ovlivňovat kroky poskytovatele obsahu, je sice pravdivá, ale bezpředmětná. Každá rozumná společnost dává svým zákazníkům dostatečně vědět o svým krocích. Potřebuji upravit techniku a na chvíli znepřístupnit obsah? Žádný problém. Informujeme operátory, že bude výpadek, a ten může informovat diváky, že bude výpadek. Ukončení smlouvy je rovněž dlouhodobá záležitost. Konec smlouvy je dopředu znám. A vyjednávání o prodloužení se stejně děje dostatečně předtím než smlouva skončí. A když nevyjednají pokračování, tak stále je dostatečný prostor informovat diváky o ukončení kanálu. Stejně tak rozhodnutí přenést kanál do vyšší programové nabídky je dlouhodobá záležitost. Tudíž náhlé změny bez upozornění se nemohou normálně stát. Samozřejmě taková situace může nastat, ale jen a jen ve výjimečných situací. A pokud to není chyba operátora, tak operátor má možnost toto obhájit. Což nejsou tyto případy s T-Mobile a DIGI.
Taky mám tip na článek. Amazon Prime Video začíná lokalizovat obsah do češtiny. Koukněte do mobilní aplikace Prime Video do kategorie Nedávno přidané (Recently added). Předplatné není na prohlížení nabídky vyžadováno. Jsou tam česky dabované filmy s českými popisky a názvem. Ale těch lokalizovaných filmů je v nabídce více.