Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Může operátor libovolně měnit programovou nabídku? Ano, ale musí informovat včas od Vindis - Takže stejný případ s DIGI TV, který také...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 8. 11. 2018 10:08

    Vindis

    Takže stejný případ s DIGI TV, který také bez předchozího upozornění zničeho nic ukončil šíření skupiny programů AMC.

    Samozřejmě je jasné, že operátor může programovou nabídku měnit jak chce. Jen to musí dělat tak, aby mohl být divák o těchto věcech informován a být připraven a ne překvapen. A u závazkových nabídek nabídnout možnost beztrestně ukončit smlouvu.

    Vyjmutí programu z nabídky, i kdyby nebyla součásti smlouvy, spadá to kategorie zhoršení služby. To je to samé, jako kdyby najednou přestal fungovat přenos a chyba není na straně diváka. Asi tak jako, kdyby mobilní operátor zrušil GSM. A zákazník byl na GSM závislý. Pro něj je to nefunkčnost služby, byť existuje LTE. I když je smlouva psána na tarif, ne na techniku. A přesto by měl mít možnost odstoupit. Tak je to i zde. Nefunguje kanál, nefunguje služba. Co naplat, že funguji jiné kanály. Ty ale diváka nezajímají.

    A argumentace, že operátor nemá možnost ovlivňovat kroky poskytovatele obsahu, je sice pravdivá, ale bezpředmětná. Každá rozumná společnost dává svým zákazníkům dostatečně vědět o svým krocích. Potřebuji upravit techniku a na chvíli znepřístupnit obsah? Žádný problém. Informujeme operátory, že bude výpadek, a ten může informovat diváky, že bude výpadek. Ukončení smlouvy je rovněž dlouhodobá záležitost. Konec smlouvy je dopředu znám. A vyjednávání o prodloužení se stejně děje dostatečně předtím než smlouva skončí. A když nevyjednají pokračování, tak stále je dostatečný prostor informovat diváky o ukončení kanálu. Stejně tak rozhodnutí přenést kanál do vyšší programové nabídky je dlouhodobá záležitost. Tudíž náhlé změny bez upozornění se nemohou normálně stát. Samozřejmě taková situace může nastat, ale jen a jen ve výjimečných situací. A pokud to není chyba operátora, tak operátor má možnost toto obhájit. Což nejsou tyto případy s T-Mobile a DIGI.

  • 8. 11. 2018 12:01

    JanMan (neregistrovaný)

    Nevíte, o čem píšete.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).