Hlavní navigace

Na Primě Cool se s Re-play cítíme líp než na Public TV, říká jeho dramaturg

15. 2. 2011
Doba čtení: 8 minut

Sdílet

 Autor: 322915
Magazín Re-play určený hráčům počítačových her a konzolí skončil v prosinci loňského roku na lifestylové televizi Public a od února ho vysílá Prima Cool. Co se od té doby změnilo? Skok to byl podle jeho dramaturga Vojtěcha Nováka rapidní. U TV Public naznačil, že měla problémy s proplacením honorářů, naopak Prima je podle jeho slov profesionální médium na vysoké úrovni. Re-play je na Primě Cool zároveň prvním pořadem původní tvorby. Pokud na něj budou kladné ohlasy, stanice je ochotna pustit se do dalších.

Nasazení Re-play na Primu Cool oznámila televize Prima na tiskové konferenci k jarním programovým novinkám. Jak proběhla dohoda s vedením této komerční stanice?

Přiznám se, že jsme se jim pořad nabízeli, a to nabízení přešlo po určité době v realitu, což pro nás byla velká věc. Od té doby, co dělám herní pořad, jsem ho chtěl dostat do televize, a když už jsme tedy v jedné televizi byli, dostat se do Primy Cool byl náš cíl. Pokud Re-play neuspěje na Primě Cool, nemůže uspět už nikde.

Divák by čekal, že to bude naopak, tedy, že vás osloví vedení Primy. Jak to nabízení, budeme-li tomu tak říkat, probíhalo?

Nabízeli jsme se všem možným televizím. Televize Public byla už taková z nouze ctnost. Bylo to na té bázi, že někdo podpoří herní pořad v televizi.

Řekl jste z nouze ctnost. Jaké jste měli tedy na Publicu podmínky?

Na Publicu nebyly špatné podmínky. Byli ochotni nám za pořad platit, ale ještě nám dluží spoustu peněz. Věřím, že nám je nakonec zaplatí.

Takže vám vůbec neplatili?

Platili nám pouze papírově. Public je v problémech, o tom každý ví. Ještě nám nějakou částku dluží.

Vojtěch Novák - 1

Je pravda, že o neplacení některým externím firmám se již na internetu psalo, nikdy však tyto informace nebyly podloženy. Jak jste to měli tedy s Publicem vy?

Byli jsme dohodnuti tak, že pro ně budeme vyrábět týdeník a oni nám za něj budou platit. Místo toho nám ale platili, jak se jim zachce.

A smlouva, která by pevně stanovovala podmínky, nebyla?

Smlouvu jsme měli, ale ta je v dnešní době kusem papíru. Pokud je dám k soudu, budu se tři roky soudit. Věřím, že existuje lepší cesta, než naštvat majitele televize, aby se zařekl, že mi bude dělat problémy. Navíc bych musel shánět právníka, a to mi za to nestojí.

Takže důvodem pro odchod z Publicu byly finance?

Chtěl jsem odejít vždycky. Public byla pouze přestupní stanice. Cílem bylo, abychom byli vidět a lidi si nás všimli. Chtěli jsme se dostat na Barrandov, Primu Cool nebo nějakou takovouto digitální televizi, která je trošku propečenější než Public. Nějakou dobu jsme se dohadovali také s MTV, ještě když tam byla Alex Ruzek. Ta nám řekla ok, vidím to tak za půl roku, za rok až za dva, ale stále se to oddalovalo. Později nám volala, že by chtěla pětiminutové výplně mezi pořady. To vypadalo dobře, protože se mi sama ozvala. Najednou ale přestal být absolutní zájem. Poté, co z Primy odešel programový ředitel Gordon Lovitt, se naše žádost konečně dostala k řediteli Marku Singerovi.

Se svou nabídkou jste šli tedy nejdřív přes tehdejšího programového ředitele Primy?

Ano, ale ten na naši nabídku nereagoval. Zkoušeli jsme to různými cestami, ale nebylo možné se tam dostat. Jednou nás dokonce odmítli, ale nakonec se to povedlo. Panu Singerovi se myšlenka líbila, pozval si nás a domluvili jsme se, že takovýto pořad na Primu Cool patří.

Můžete nějak specifikovat, jak ta dohoda probíhala?

Nevím, jak moc to mohu specifikovat.

Říkal jste, že jste se televizím nabízeli a Prima vám po určité době kývla. Jak tedy dohoda probíhala? Jak dlouho trvalo jednání?

Chvíli. Poslali jsme DVD se všemi pořady, které jsme dělali na Public TV, podívali se na to, vedení se pořad líbil, pozvali si nás na schůzku a bylo hotovo. Řekli jsme si, že to platí a od té doby to skutečně platí.

Kdy tahle schůzka byla?

V prosinci.

Na Public TV je poslední díl z 11. prosince, o tom se mohou přesvědčit i diváci na jejich webových stránkách. Takže jste skončili v té době?

Měli jsme končit ještě o týden později, ale pořad jsme na obrazovce drželi jen po tu dobu, co jsme byli vidět. Ve chvíli, kdy jsme věděli, že nás Prima bere, jsme přestali pořad pro Public TV dělat. Public věděl, že tahle doba přijde. Poslední díly už jsme dělali zadarmo, pokud nepočítám sponzoring, který jsme do pořadu získali. Osobně jsem se na Public TV kvůli RE-PLAY hodně zadlužil. Chtěli jsme se dostat na Primu Cool.

Takže rozdíl mezi Public TV a Primou je v profesionálním přístupu?

Je to tak. To je naprosto rozdílný přístup. Na Primě řeší vše, co se bude dít, včetně propagace. Když jsme začínali na Publicu, neudělali k němu nic. Pokud bych nedal nějaké reklamy do magazínů, tak by se o tomto pořadu nikdo nedozvěděl. Prima se snaží a ve všem nám pomáhá. Je to úplně jiná kategorie. Je poznat, že je to velká firma.

Vojtěch Novák - 2

Na webových stránkách máte uvedený nějaký tým lidí, který se na tomto pořadu podílí. Prima vám tedy s tímto pořadem pomáhá jak?

Prima nám především vychází vstříc. Pořad vyrábíme digitálně, ne na XD Camu. Otevřely se nám dveře, které doposud byly zavřené. Prima nám pomáhá také s tvorbou trailerů a tak dále. Výborně se s nimi komunikuje. U obsahu nám radí, co se jim líbí a co se jim nelíbí, nebo co by si představovali.

Takže obsah pořadu konzultujete, ale nějaké významné zásahy neprobíhají?

Public vůbec neřešil porušování nějakých dohod nebo zákonů. Zákony bychom pochopitelně znát měli, ale neznáme je tak dobře jako nějaký právník nebo právní oddělení na Primě. Poradili nám tedy, co v pořadu být může a co ne, jak to má vypadat. Bylo důležité, aby byl pořad čistý. V tom ta pomoc je opravdu velká. Čekal jsem, že na Primě bude přísnější režim, například dodávání materiálu na XD Camu. Opravdu se snaží, a když se nějak věc nedaří nám, tak se ji snaží vyřešit. Máme zde k dispozici i projektového manažera.

Tento týden máte za sebou ale teprve dva díly. Není na hodnocení ještě brzo?

Jde o celkový přístup. Proběhla také výměna moderátorů, kterou jsme diskutovali.

Takže jsou tam úplně nové tváře?

Marek Singer nám řekl, že v pořadu chce lidi, kterým budou hráči věřit, že hry skutečně hrají. Takové lidi tam teď máme. Jiná holka, než kterou máme my, a hraje hry, už snad neexistuje. Alžběta Trojanová navíc dlouho působila jako šéfredaktorka jednoho z hráčských serverů. A kluk, se kterým se dobře doplňují, je ten v oblasti her nejzkušenější v České republice. Mikoláš Tuček dělal mimochodem i konkurenční Game Page. I on působil jako šéfredaktor časopisu. Je to zkrátka redaktor, který se ve hrách vyzná a umí vystupovat.

Jak budete tento pořad komunikovat na internetu?

Jediná změna, která nastala, je, že archiv máme s týdenním zpožděním, ale to je pouze čistě z našeho důvodu, že v něm nejsou sponzoři. Chceme, aby se lidi dívali na televizi. Ta je pro nás nejdůležitější. Web není v tomhle smyslu pro nás podstatný.

Není podstatný? Pro vaši generaci diváků je ale hodně důležitý.

Samozřejmě, ale my máme domluveno, že sponzory můžeme mít pouze v televizi a ne na webu. Bez sponzorů to nejde a pořad by se neuživil.

Měl jsem spíše na mysli, zdali web bude přinášet divákům nějakou přidanou hodnotu.

Určitě. Moje vize je taková, že zde chybí videoherní web. Rád bych sem dával různá přeložená zahraniční videa a bonusové materiály, které se do pořadu nevejdou. Ze strany inzerentů je o takový web hodně velký zájem.

Můžete říci, kdo mezi ně patří?

Jsou to převážně společnosti, které se orientují na elektroniku, počítače a podobně, protože to jsou jejich zákazníci.

Co se týká dalších komunikačních prostředků na internetu – komunitních sítí – tam jste na tom jak?

Nějakým způsobem to podporujeme. Vždycky jsme to podporovali.

Vojtěch Novák - 3

Takže se zde například objevují informace o nových hrách a podobně?

Ne, moc ne. Spíše tlačíme lidi, aby se podívali na web, pokud je tam nějaká novinka. Facebook používáme hodně pro komunikaci s fanoušky, protože ti tam píší hodně. Máme zkušenost, že jsou velice sdílní a potřebují neustále něco sdělovat probírat různá témata a ptát se. My jim na to rádi odpovídáme.

Co se týká spolupráce s Primou, ta byla uzavřena jakou formou? Mám tím na mysli, zda jde o dobu určitou nebo naopak neurčitou.

Prozatím jde o dobu určitou s tím, že ji budeme prodlužovat.

Na dobu určitou znamená co?

Že tam bude nějaký předepsaný počet dílů. Víc k tomu bohužel nemůžu říci. Pokud bude mít pořad takovou sledovanost, jako Prima Cool běžně má a případně stoupající tendenci, můžeme se dohodnout dále. Zatím to vypadá dobře. Doufám, že budeme diváky bavit tak, aby se dívali dál.

Takže spolupráce by měla být nastartována dobrým směrem? Říkal jste, že je na Primě úplně jiný přístup oproti Publicu.

Určitě.

To znamená, že perspektiva tohoto pořadu do budoucna tu je?

Myslím si, že ano. Vedení televize do hlavy nevidím. Jsme první pořad původní tvorby na Primě Cool a Prima to s námi zkouší. Vypadá to, že pokud se osvědčíme, začnou dělat i další.

V případě, že se pořad osvědčí, máte nějaký plán, kterým směrem by se měl ubírat?

BRAND24

Plánů mám hodně, ale vše pochopitelně záleží na financích. Osobně si myslím, že je zde velmi málo pořadů pro mladé diváky. Zkrátka tu nejsou. Ale ne proto, že jsou mladí a nedívali by se na televizi, spíš proto, že to nikdo neumí. Nemají se na co dívat, takže se dívat nebudou. Mám nějaké nápady, které ale zatím nechci ventilovat. V téhle chvíli se naplno věnuji pořadu Re-play a uskutečňuji svou vizi, jak by měl dál vypadat.

Foto: Ondřej Hošt, DigiZone.cz

Je dobře, že se Prima Cool pouští do vlastní tvorby?

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od září 2007 do ledna 2016 byl redaktorem DigiZone.cz. Kromě problematiky pirátství satelitní TV se zajímá také o dálkový příjem televize a VKV rozhlasu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).