Hlavní navigace

Názor k článku Násilné hry nevychovávají děti k násilí, hraje je až polovina z nich od dino - Aplikovat vlastní zkušenost je sice lákavé, ale zrovna...

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 14. 5. 2015 15:39

    dino

    Aplikovat vlastní zkušenost je sice lákavé, ale zrovna v tomto případě si nejsem jistý, zda přínosné. Vaše zkušenost vznikala v dobách, kdy nemohl "hrát násilné hry" kdokoliv.

    Internet u nás byl v plenkách a ani "počítač v každé domácnosti" zdaleka nebyl samozřejmostí. Co z toho plyne? Skupina puberťáků, kteří by vůbec mohli hrát násilné hry, nebyla totéž co všichni puberťáci.

    A půjdu dál, tvrdím, že tato skupina bez ohledu na způsob trávení volného času vykazovala oproti celku vyšší pravděpodobnost budoucích výskytů těch pozitiv, která jmenujete (protože počítače a internet měly dříve rodiny nadpůrměrně majetné a/nebo inteligentní, s čímž Vámi jmenovaná pozitiva statisticky souvisejí). A aby toho nebylo ještě málo, tak "sedět u počítače" místo "jít kalit s kamarády" zase vypovídá o spíše introvertním zaměření, což opět souvisí s těmi Vašimi pozitivy (stálost, nekonfliktnost).

    Když to shrnu, sociokulturně i psychologicky lze očekávat oproti průměru vyšší výskyt Vámi jmenovaných pozitiv u všech puberťáků, kteří mohli před patnácti lety hrát násilné počítačové hry. Jak je to ale s vlivem skutečného hraní těchto her? Toho se vlastně Váš příspěvek vůbec nedotýká.

    Ale abych se vrátil k tématu, rozdíl mezi tenkrát a dnes je ten, že dnes může hrát násilné počítačové hry "kdokoliv" a navíc už od velmi útlého věku (Vy byste si v deseti letech realistickou násilnou hru nezahrál, protože prostě tenkrát takové nebyly).

    Z těchto důvodů mi přijde velmi ošemetné aplikovat Vaši minulou zkušenost na současné děti a z toho, kým jste dnes, odhadovat, v co vyrostou.