Jsem přesvědčen, že nemáte pravdu. Pokud má algoritmus Google fungovat, tak potřebuje vydavatelský obsah, potřebuje si jej kopírovat, indexovat, analyzovat jej a podle něj přizpůsobovat svůj algoritmus pro vyhledávání v textu. Na základě získaných dat o profilech čtenářů - potenciálních inzerentech - potom cílí své reklamní kampaně, které prodává zadavatelům inzerce.
Vydavatelé zároveň přichází o své tradiční zdroje z inzerce, protože je to Google a Facebook, kdo vysávají převážnou část reklamních rozpočtů na kampaně.
Takže pokud se na tuto problematiku podíváte s kalkulačkou v ruce, tak zjistíte, že vydavatelům skutečně nic jiného, než evropská regulace nezbývá. Tedy pokud to nechtějí zabalit a vyklidit pole uživatelsky vytvářenému a digitálními platformami šířenému obsahu. To by byl konec klasických médií. Otázkou tedy je, zda toto skutečně chceme?