...někteří „nekoukají na filmy, pokud nejsou červené“, tj. pokud nemají hodnocení 71 % nebo více.
- Hmm, červené kde? Schválně jsem se snažil na ČSFD něco o "hodnocení a jeho barevném vyjádření" najít, ale v přiměřeném čase se mi to nepodařilo. Tak to máte ode mne zdarma jako další tip.
Jojo, titulky nikoho nezajímají (mě také ne), ale je to asi logické - v dokumentaci automobilu nejsou jména všech designérů, na vlakové jízdence nejsou jména strojvedoucího, průvodčí a všech výpravčích na trati, na faktuře za elektřinu jména všech náměstků z elektráren...
Podle vašeho projevu bych tipoval, že mít patent na rozum bude vaše parketa. Kdyby vám šla konstruktivní kritika stejně dobře jako vulgarismy, dalo by se alespoň o něčem diskutovat. Silně ovšem pochybuji, že jste článek vůbec dočetl. Nikdo se v něm netvrdí, že výše popsané fakta jsou jediné správné. Je to pouze jeden z mnoha pohledů, jak se na současný web dívat. Že ho v současnosti živí reklamy jen těžko jakkoliv ovlivní autor článku.
Rozpor je mezi tím, co si myslí nijak ČSFD nepolíbený autor, že zajímá registrované uživatele, a tím, co je skutečně zajímá. Taky jsem několik let registrovaný uživatel, a vím poměrně přesně, o čem se tam (léta) diskutuje, a co chtějí (především) i ostatní registrovaní uživatelé. Tyto nesmysly určitě ne (nezmínil to tam nikdo nikdy).
Ad 2. A kdo mluví o menu? To ať je klidně pevné. Ale když autor článku píše, jak se přizpůsobí zájmům registrovaných uživatelů (a například explicitně u TV programu), čekal bych, že půjdou alespoň některé bloky na frontpage schovat. Nejdou. Takže tady je zjevný rozpor mezi tím co je psáno a co je dáno ;-)
A kolik lidi vydrzi sedet az do konce, aby ten kod videlo? Bezne do konce titulku zustavame sedet i pri plnem salu maximalne tak tri, ctyri.
Navic, kdyz bychom spocitali lidi, co vi co to je QR kod a zaroven maji cim jej precist a zaroven maji datovy tarif, aby se jim otevrela stranka pod tim kodem…
Dohromady dostaneme asi jenom ty nadsence a nikam jsme se nehnuli :)
Myslíte, ze by bylo technicky možné, ze by se na konci filmu na platne objevil QR kód s URL odkazující na dany film na ČSFD a mobil by jej přečetl? :-) pak by bylo mozne prakticky hned film jednoduse ohodnotit. Zvysovala by se relevance hodnoceni pro masy lidi - bylo by objektivnejsi nez pouze od filmovych nadsencu, kteri maji uz trosku zkresleny pohled na filmy jako takove. Co si o tom myslite? #justidea
Z pohledu nekrátko registrovaného uživatele:
Ad 2. Pevné menu je úmyslné, a nikdo to, co ho nezajímá, nemusí používat. I tak se samozřejmě dá skrýt vlastním stylopisem, a podle mě se nikdo s tak zbytečnou funkcí, jako je přizpůsobování, dělat nebude, když je mnoho jiných věcí, po kterých uživatelé volají, a ty nejsou (i když jsou i jiné, po kterých uživatelé nevolali).
Ad 3. Tato funkce existuje, jmenuje se Budíček, resp. Chci vidět. Všichni doufají, že se bude ještě trochu vyvíjet, ale to viz poslední věta Ad 2. Uživatelská přání (a jejich plnění, vůbec reakce na ně apod.) jsou kategorie sama pro sebe, a kdo se do tamních diskuzních fór trochu začte, pochopí, o čem je řeč, rozpitvávat to tu je otázka spíš elaborátu nebo slohové práce, než alespoň relativně krátkého komentáře (který nicméně zní: To co řekne ó nejvyšší, bude, to co neřekne, nebude. To co chtějí nebo nechtějí uživatelé je bezvýznamné. Tečka.).
Ad 5. Mobilní verze existuje, a i ze mně neznámého důvodu se jedná o samostatnou verzi pro daný mobilní OS, a nikoliv o plnohodnotný web, jen s odlišným stylopisem. Tedy spousta práce navíc, ale třeba je to jakýsi standard, samostatné aplikace pro to (Android), ono (Mac) nebo tamto (Windows Phone) má spousta webů, a třeba je to i k něčemu dobré (byť paradoxně s plnohotnotným webem už má problém pramálo mobilních prohlížečů, a problém je zatím spíše s pojetím datových tarifů – ale jak již bylo řečeno, stylopis se dá přizpůsobit nejen obrazovce, ale datové skromnosti, a hned jde objem o desítky procent dolů, takže samostatné aplikace stejně brzy vymizí v propadlišti dějin, a to i s ohledem na nové pojetí ajaxu a HTML5).
Ad 6. Pokud budou zapojeny sociální sítě v míře nemalé, bude to jedině hrob. ČSFD se (předpokládám, že úmyslně) od nich zatím distancuje, a podle mě dělá dobře. Maximálně by to mohla být možnost (se tak přihlásit, nebo se přihlásit na odběr toho a onoho), ale jinak by to tento server (taktéž sociální, ale samostatně) pomalu zabilo (protože spousta tamních uživatelů věci jako Facebook nenávidí).
Ad 7. V diskuzích bylo mnohokrát přetřásáno, a nestalo se vůbec nic. Dovolím si k tomu volně ocitovat jednoho uživatele z nějaké diskuze na jiném serveru "Adblock je jenom odpověď na aroganci firem jako je živě nebo čsfd. Nikdy mě nenapadlo blokovat reklamy, ale v tu chvíli, kdy to přesáhne určitou mez, tak je to váš problém a vy za něj zaplatíte.".
Kvůli TV programu jdu do této diskuze. Připojuji se k tomu, že takhle nesmyslně to mohl udělat jen mentálně postižený. Dát do scrollovací stránky další se scrollingem, navíc jinak řešeným? Programy mi pod myší všelijak tancují, dostat se tam, kam se člověk chtěl podívat, je o nervy. Hovadina prvního řádu!
Chápu, že chceš mít v životě věci pod kontrolou. Věř tomu, že dobrý designer to navrhne tak, že většina lidí v cílové skupině dostane přesně to, co chce. Pokud jsi mimo většinu nebo mimo cílovku, je to pech. Snad vznikne jiná služba, kde budeš mít větší štěstí ;-)
Ještě zmíním, že ptát se uživatelů je antipatern, musíme je pozorovat: http://www.thecmosite.com/author.asp?section_id=1200&doc_id=205973
Predevsim jestli by slo predelat, aby program tv stanic nebyla uzka nudle na polovinu sirky obrazovky kam se vejde jen pet sloupcu, takze je pak nutne se horizontalne uscrollovat do bezvedomi. Prehodit osy zobrazeni taktez nepovazuji za dobry napad.
Zvlaste dnes v dobe nesmyslnych 16:9 displeju.
Pro nekoho to holt musi byt polopate :-(
Kdyz bude web bez reklam, tak usly zisk je provozovateli vhodno nejakym zpusobem kompenzovat (prosim nejmenovane ***, aby PT publikum usetrili trapnych vyplodu na tema provoz zdarma). Takze volba "bez reklam" za nejaky mensi obulus. To by byla ferova nabidka, ne>
CSFD to s reklamama hodně přehání, a do jisté míry tím s pár dalšíma velkejma portálama ku*ví reklamní trh v naší malé zemičce. Takže na decentní nevyskakovací, nemluvící... reklamní bannery ostatní stránky trhnou o x procent méně a lidé jsou znechuceni.
Ale nenalhávejme si, že vývoj nějak jedinečné stránky kde nelze použít předpripravené šablony je zadarmo. Spolkne to i v případě one man show statisíce - prostě jen na tom času co jeden jediný programátor "promrhá" za pár let + hardware a tak.
A zde přijdou vhod právě normální formáty reklam, které tohle všechno sice nikdy nezaplatí, ale trochu přilepší.
Bohužel jak sem řekl, ti se silným postavením kteří mají dost - více než 90% ostatních ho samozřejmě zneužívaj protože chtěj VÍC VÍC VÍC.
no ja doufam ze takoveto prizpusobovani lidem na miru je vzdy jen pro kazdeho volitelna featura (ve smyslu ze kazdy vidi web stejne a teprv, kdyz si chce volitelne prvky upravit tak si je uzivatel upravi), protoze NIC nesnasim vic kdyz si nekdo cizi mysli ze VI co je pro mne nejlepsi a co chci videt...
Otázka: "Má smysl obtěžovat s bazarem DVD nebo televizním programem ty, kteří doma ani televizi nemají (a že jich mezi hardcore filmovými fandy není málo)?"
Odpověď: Zřejmě má, protože bloky týkající se DVD nebo TV jsou ve stránce natvrdo a nejdou vypnout. Takže v článku sice krásná slova, ale realita je poněkud odlišná.