Děkuji za odpověď.
Já sám toho z eshopů kupuji opravdu hodně, reálně to bude určitě hodně přes 100 různých nákupů. Mám naprosto čisté svědomí v tom, že jsem nikdy nic neodmítl cíleně, nicméně vím o jednom nákupu, kde se to vrátilo, ale opravdu jsem žádnou výzvu nedostal, dalších asi 5-10 jsem stornoval ještě před odesláním pro nedodržení lhůt a špatnou komunikaci (připouštím, že u těchto zásilek bych možná nepřevzetí zvažoval, kdyby to odešlo před stornováním). Zažil jsem i problém s maily, kdy provozovatel shopu spadl do nějaké Spam-Cop databáze, takže mi to od něj nechodil.
Když to tak spočítám, tak sice klady jasně převládají, ale někam k 10ti procentům problémů (které by případně mohly skončit nepřevzetím) jsem se dostal taky...