Docela omezenej pohled v tom článku asi jako většiny populace v ČR. Uvědomte si, že jste uzavřel smlouvu. Někdo zboží musel zabalit a zaplatit za poštovné.
Vy si pak v průběhu dvou dní nákup rozmyslíte, protože jste se unáhlil a ono se vlastně nic neděje, prostě si zboží nevyzvednu, mě to nic stát nebude.
Takovým zákazníkům přeju, aby je nějaký eshop pořádně vyškolil.
Jediná škoda je, že nejlze legálně provozovat registr takových zákazníku. Udělali by to 2x-3x a už by si u žádného eshopu na dobírku nic nekoupili.
Zákazníci si pořád stěžujou jak jsou na ně prodejci zlí, ale když vidím z pohledu prodejce jaké mají práva a žádně povinnosti, tak jako prodejci je mi z toho špatně.
Zkuste si někdy objednat taxi a až přijede tak mu řekněte, že jste si to rozmysleli a nikam vlastně nechcete. To si nikdo nedovolí co, ale za PC je každej hrdina.
My provozujeme e-shop s konopnou kosmetikou do Anglicky mluvících zemí jako je USA, atd. Tam s neodebranými zásilkami nemáme problém protože zákazníci platí předem. Provozujeme ještě Sexshop-Erotic.cz tady pro český trh, kdy se snažíme vyjít vstříct, každému zákazníku, ale i přesto z 10 objednávek jsou 2 vrácené, kdy náklady na balení a dopravné je min 150 Kč. za jednu. Přemýšlíme co stím dělat?
Bez urážky...
auto článku asi nikdy žádný eshop neprovozoval, tudíž by ani o této problematice neměl napsat ani ň. A pokud nějaký provozoval/provozuje tak je podle mě hlupák. Jak může hanět provozovatele eshopu za to, že využije tuto možnost, která je naprosto v souladu se zákonem, proti spotřebitelům kteří jednají neprofesionálně a přinejmenším nelidsky? Závěr tohoto článku je pro mě jedna velká blbost..
Provozuji několik e-shopů a je mi z lidí zle, to množství vrácených dobírek je neůnosné (za každé ztráta 150 Kč) a pak všichni chytračí at jim někdo dokáže že to objednali.
U dvou našich aktivit jsme kompletně přesunuli naše podnikání do UK kde máme spoustu kontaktů a lidi jsou tam normální. Od té doby už jen prosperujeme, a bylo to tak jednoduché, nepodnikat v prasečáku kterým ČR je a bude díky svojim občanům.
A které právní prostředky to jsou? Jak dokáží, že jsem to byl já, kdo to objednal? (třeba jsem to opravdu neobjednal)
Zákazník odesláním objednávky (případně ještě jejím dodatečným potvrzením) závazně objednává zboží (=uzavírá kupní smlouvu). A od této chvíle mohou nabíhat obchodníkovi náklady. Pokud si zákazník svůj nákup rozmyslí a chce zrušit, měl by se s obchodníkem nějak dohodnout. Tady ale nevidím nic o zodpovědnosti obchodníka, naopak - je to o zodpovědnosti zákazníka, je to on kdo chce změnu uzavřené kupní smlouvy. A to v neprospěch druhé strany - obchodníka.
Máte pravdu, ale v okamžiku, kdy se obchodník dozví, že zákazník již zboží nechce, není pokračování v plnění objednávky v jeho zájmu, protože může očekávat, že se mu zboží s velkou pravděpodobností vrátí jako nevyzvednuté nebo v rámci zákonné lhůty. V lepším případě má jen na několik týdnů umrtvené peníze, které by jinak mohl „otáčet“, v horším případě mu zůstane hůře prodejné zboží, které třeba musel objednat z velkoobchodu, a šance, že zrovna tento typ v takové barevné kombinaci prodá za původní cenu, nemusí být příliš velká.