Hlavní navigace

Názor k článku Nestřílejte specialisty aneb Co způsobilo rozsáhlý databázový výpadek v Alza.cz od MasoxCZ - Jen pro zajímavost... v době kdy Alza vznikla,...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 12. 7. 2018 8:53

    MasoxCZ (neregistrovaný)

    Jen pro zajímavost... v době kdy Alza vznikla, jaké konkrétní jiné řešení, pro daný účel použitelné a, pokud vím, tehdy snad ještě studentem zafinancovatelné, by náš regionální svatý expert doporučil? Protože architektura systému se snadno mění v době návrhu, trochu hůř u rozjetého projektu ve výstavbě, v malé produkci už jdou změny poměrně dost ztuha, a jakmile to vyroste do rozměrů dnešní Alzy, znamená to nasypat desítky milionů do druhého datacentra, na něm rozběhat novou verzi, a pak to buď přemigrovat s odstávkou (což obchodně může dost bolet, když je dat hodně, a tady jich hodně bude), nebo to udělat tak aby nový centrum dokázalo zpracovávat objednávky, přidat nějakou formu balanceru, a data od nejčerstvějších přesypat za provozu. A tahle fáze přelívání dat může trvat klidně několik měsíců.
    Jenomže udělat to tak, aby balancer mohl provoz házet na nový systém za současného provozu starého, a přitom aby to pro zákazníka vypadalo úplně stejně, je vyšší dívčí a stojí to ranec. Schůdné je to, při výchozí pozici kdy je všechno na jedné hromadě, jedině skrz roztrhání databáze na menší celky a jejich "rozestěhování", jenomže to TAKY "pár mandayů" a hromadu peněz sežere, a přitom se tím "jen" připraví pozice pro další fázi. A dokud to není HOTOVO, padají všechny ty mandaye a peníze do žumpy, a veškerý rozvoj většinou stojí, protože hrabat do původního systému vývojářům a správcům pod rukama, když mají připravit migraci do nového, je koledování si o nakládačku na firemním parkovišti.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).