160 až 200 miliónu za firmu typu Jyxo je málo. Barák plnej dobrejch programátorů jen tak neseženete, projekt typu blog.cz taky ne. Myslím, že reálná cena je dvoj- až trojnásobná.
Osobně si myslím že Jyxu od začátku chyběla jedna věc a to byl marketing a PR .. technolgie dobré ale neuměli je prodat ani protlačit mezi lidi, Blog.cz měl jenom štestí, jinak žádná aktivita, kdyby měli někoho šikovného na "píár" mohlo být Jyxo dávno někde uplně jinde a třeba by se ted prodalo jak říkáš i za trojnásobek.
"Marketing zaměřený na programátory" je sice hezký ale chleba si za něj nekoupíš :-)
Já neříkám, že to dělal špatně, a třeba nechtěl mít další Seznam, ale kdyby to dělal jinak mohl to prodat líp = tak jak říkáš, za 2-3 násobek, takhle tu firmu oceníš ted jenom ty a pár programátorů, ale už ne finanční skupina co ji kupuje ... je nezajímá, že má dobré jméno u programátorů a že tam chtejí pracovat, je zajímá investice, návratnost penez a výdělek.
Reaguju sám na sebe: mrknul jsem se do netmonitoru a kecám. Návštěvnost blog.cz je asi dvakrát menší, než jsem si myslel. Ale stejně bych tu cenu za blog.cz viděl tak někde kolem té částky, kterou jsem zmínil.
Ne, já říkám, že to mohl prodat za dvoj- až trojnásobek už v tom současném stavu. Bez marketingu zaměřeného na lidi. Jenomže Michal, jak ho znám, nesmlouvá a nesonduje trh.
Vezmi si, že třeba blog.cz je pravděpodobně co do návštěvnosti česká dvojka. Čísla nejsou známa, ale dvojka pravděpodobně není ani Idnes, ani Centrum. Je to dost dobře možná blog.cz.
Už tedy jenom blog.cz, který tu hru nikdy nehrál, pomůže Nově nasednout na kolotoč boje o marketingové rozpočty, který vede Idnes s Centrem (Atlasem) už hezkých pár let. V tom lítaj desítky, možná stovky laciných miliónů (stačí přesvědčit šéfa marketingu velké firmy, proč má dát svůj balík peněz určený pro web právě k nám). A Nova se teď dostane skokem hned na druhou pozici. Jinak řečeno jenom samotný blog.cz má cenu 200 miliónů, možná víc.
Presne tak, Jyxu se podarilo na zacatku vytvorit a pak celou dobu drzet image "Firmy ktera je technologicky nejlepsi ale protoze ma spatny marketing, tak neni tak pouzivana." Jeji technologie/vysledky samozrejme nebyly spatne, ale tak dobre jako povest nebyly - najdete si zde na Lupe muj test vyhledavacu ktery jsem delal nekdy pred peti lety.
To zalezi na tom, co chcete delat. Pokud je vasim cilem ne provozovat vyhledavac jako takovy, ale dodavat technologie, je "marketing zamereny na programatory" presne to, co potrebujete. A z tohoto hlediska melo Jyxo marketing vyborny, skoro az genialni.
GettyImages a další agentury, jejichž obrázky budou používány NOVA.CZ v rozporu s autorským právem. Ty to bude zajímat (když už je konkrétně řeč o tom jednom vzorku)
Jasně... Ale padl argument, že uživatelé nebudou chtít používat stejný systém jako Gondík (či tak něco). Otázka proto zněla: "Koho z těch TOP uživatelů bude zajímat, že je jeho blogísek nějak spojen s Novou?" Obávám se, že z toho vzorku nikdo netrpí odporem k Nově, tak populárním v jistých intelektuálštějších kruzích. Podezírat uživatele Blog.cz z intelektuálna by asi bylo už moc absurdní :)
Jyxo naopak vždy mělo perfektní marketing. Nevím, Richi, jestli si uvědomuješ, co už asi 10 let klíčové na trhu. Jsou to lidi, programátoři. Jyxo mělo marketing zaměřený na programátory (pokora, jasné vyjadřování, fakta, linux) a z programátorů pramenil technologický úspěch. Nemyslím si, že by Michal neuměl dělat marketing pro masy, uměl by to. Ale on to nechtěl, chtěl být přitažlivější pro programátory. Tím teď mimochodem hodně oslabí, protože leckdo chtěl pracovat pro Jyxo, ale nevím, zda bude leckdo chtít pracovat pro Novu.
Libore nemyslim, ze by Nova chtela vypovedet smlouvu na Sklik. Nemaji k tomu zadny duvod. Naopak myslim, ze smlouvu ukonci Seznam hned jak najde nekoho, kdo mu PPC zajisti.
Spoluprace ve vyhledavani multimedii s CESNETem pokracuje v nezmenene podobe. Samozrejme, pokud bude chtit Nova indexovat svuj obsah, udelame to radi. Stejne tak ale umoznime indexovat obsah CT, Streamu nebo kohokoliv dalsiho (kdo se ozve a dohodne s nami zpusob importu).
A to jako ted bude Seznam spolupracovat s Novou na Skliku? No to poteš! Doufám, že si tuhle aktivitu Illich přesunul někam jinam než to prodal :-) jinak nevím jak může spolupráce s firmou jako je Nova fungovat na seriózní úrovni ...
LOL. Tak vy jste teda odhadce :) Spletl jste si navstevnost o polovinu, ale stejne odhadujete cenu projektu na stejnou castku :)))) Myslim, ze neni treba dalsiho komentare o serioznosti vasich uvah. A na blog.cz je dobra max. tak ta domena, jinak je to hrozny "shit".
co se tyce programatoru Jyxa, tak tam je to jasne, ze kvalitni lide pro neco tak odporneho jako je Nova delat nebudou, takze odhaduji velky utek...
Tak hodne stesti :-)) gratuluji vsem, kdo takhle novu napalili :))
Nově nepomáhá ani ta reklamní masáž co dělají na tn.cz, tak museli někoho koupit, jinak by ten cíl nesplnili ani za deset let natož do konce tohoto roku...
CME jako společnost kótovaná na burze bude těžko ve své příští výroční zprávě uvádět značně zkreslené a nepravdivé údaje.
Michalovi Illichovi přeju, aby z té sumy měl podíl co největší. Koukám, že v BLOG Internet, s.r.o. mu zůstal minoritní podíl a majoritu měl investor (a soft "jyxa" běžel i na Centralwayem dříve získaném projektu blog.ch), v Jyxu měl investor jen 15 % zakl. kapitálu, ale poměr dělení při prodeji mohl být dohodnut jinak.
Jen by mě zajímalo, zda Internet Info přešlo na vlastní blogovací systém právě kvůli tomu, že blog.cz už se pravděpodobně chystal na změnu majitele.
A co se týče Skliku - pokud Jyxo může vypovědět Seznamu smlouvu, CME by na tohle mohlo zatlačit - a Seznam by tím podle mého názoru dostal do úzkých, pokud Seznam nemá za Sklik v záloze nějakou náhradu.
Zajímavé též bude, zda Jyxo nějak využije vyhledávání v multimédiích, na kterém spolupracovalo s Cesnetem. V Nově by se tahle trošku opominutá technologie také mohla schopně uplatnit.